شناسهٔ خبر: 55566907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

متقاضیان تسهیلات بافت فرسوده در قزوین تا شهریور برای ثبت نام فرصت دارند

قزوین - ایرنا - مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات بافت فرسوده که از پارسال تاکنون در سامانه این بانک ثبت نام کرده اند تنها تا پایان شهریورماه جاری مهلت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس احمدی روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی خود اظهار داشت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۶۱ فقره به ارزش ۱۲ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال و امسال نیز تاکنون سه هزار و ۲۹ فقره به میزان هفت هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال تهسیلات به متقاضیان بافت فرسوده استان قزوین تسهیلات ارایه شده است.

به گفته وی، در حال حاضر مانده تسهیلات بافت فرسوده این بانک ۵۱ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال است.

احمدی ادامه داد: سال گذشته همچنین از محل بند الف تبصره ۱۸ بودجه، ۳۱۷ فقره جهت دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شدند که از این تعداد، ۱۸۳ فقره منجر به قرارداد و ۵۵ مورد نیز اصلان به بانک مراجعه نکردند و میزان تسهیلات پرداخت شده از این محل نیز ۴۷۴ میلیارد ریال بوده است.

وی، میزان بافت فرسوده استان قزوین را یک هزار و ۳۰۰ هکتار و شهر قزوین را ۵۴۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: میزان تسهیلات ارایه شده در این بخش سه میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال است که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد آن به صورت قرض الحسنه، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد نیز با کارمزد ۱۸ درصد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز از محل فروش اقساطی به متقاضیان واگذار می شود.

وی با اشاره به میزان مطالبات بانک مسکن استان قزوین، گفت: تا پایان سال ۹۹ مطالبات این بانک با ۱۹ هزار فقره پرونده، یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال بود که این میزان در حال حاضر به ۱۵ هزار فقره پرونده کاهش پیدا کرده و در زمینه دریافت مطالبات نیز قزوین رتبه دوم کشوری را نیز کسب کرده است.

احمدی یادآور شد: در حوزه اقدام ملی و نهضت ملی مسکن نیز باید اعلام کنیم که تعداد متقاضیانی که از طریق سامانه به این بانک معرفی شده اند ۱۵ هزار و ۹۴۴ متقاضی بوده اند که ۱۲ هزار و ۷۱۷ متقاضی مربوط به اقدام ملی مسکن و سه هزار و ۲۲۷ متقاضی نیز مربوط به نهضت ملی مسکن هستند.

این مسوول بانکی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۵۳ متقاضی اقدام ملی مسکن با بانک عقد قرار داشته و ۸۷۴ متقاضی نیز پرونده هایشان نقص داشته و در بخش نهضت ملی مسکن نیز ۱۹۲ متقاضی که بیشتر از خودمالکان نیز بوده اند، با بانک عقد قرارداد بسته اند.

 وی یادآور شد: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز تاکنون ۲۵ هزار و ۴۶۳ فقره پرونده با ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح حساب شده که چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد آن به پیمانکاران پرداخت و چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد دیگر در حساب بانک موجود است.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین افزود: در این رابطه هر هفته شنبه ها کارگروه نهضت ملی مسکن با حضور مدیران دستگاه های بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، ستاد اجرایی فرمان امام و نمایندگان پیمانکاران در اداره کل راه و شهرسازی برگزار می شود.

خبرنگاری حرفه سخت و در عین حال هیجان انگیزی است

احمدی در ادامه این نشست با تبریک به مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاری حرفه ای سخت شمرده می شود و خبرنگاران تنها با عشق و علاقه خود اقدام به ورود به این عرصه می کنند.

وی، ذوق و استعداد، داشتن ضریب هوشی بالا، سماجت در کشف حقایق، انعکاس دادن پیشنهادات و انتقادات مردم به مسوولان را از ویژگی های مهم و برجسته خبرنگاری دانست و افزود: خبرنگاران در واقع آیینه تمام نمای جامعه محسوب می شوند و مورد اعتماد آحاد جامعه و به خصوص مسوولان دستگاه های اجرایی قرار دارند.

نظر شما