شناسهٔ خبر: 55564939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین گرامیداشت روز خبرنگار ۲۶ مردادماه در اراک برگزار می‌شود

اراک - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: آیین گرامیداشت روز خبرنگار ۲۶ مردادماه در فرهنگسرای شهر اراک به صورت استانی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

سینا دلشادی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این آیین با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی کلانشهر اراک، استانداری، سپاه روح‌الله و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
به صورت استانی ساعت ۹ و نیم صبح برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در آیین نکوداشت روز خبرنگار از ۳۰۰ نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه تجلیل می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: ۱۷ مرداد روز خبرنگار امسال مصادف با عاشورای حسینی، می‌تواند نقطه‌ تحرک و تحولی معرفتی و فضیلتی در سپهر رسانه‌ای کشور و استان باشد. 

دلشادی بیان کرد: حق محوری، حق جویی، حق‌گویی و حق طلبی در زمانه‌ عدالت خواهی به عنوان یک آرمان فطری اهمیت دو چندان یافته و جایگاه خبر و رسانه را ارتقاء و تقدس بیش از پیش بخشیده است.

وی ادامه داد: در این زمانه‌ حساس که مقارن با بلوغ فکری یک ملت و مملکت است مهارت‌های نقد خیرخواهانه و مطالبه‌گری سازنده از مهمترین رسالت‌های رسانه‌های راستین است و رشد کنش‌گری‌های اجتماعی، نظارت های مدنی و عدالت‌خواهی در سطح حاکمیتی باید منجر به عدالت‌خواهی امیدآفرین در جامعه شود که خود مرهون سواد رسانه‌ای عدالت‌خواهی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی راستی و راستگویی شروط عدالت‌خواهی حقیقی را و مهمترین سرمایه‌ اهل خبر و رسانه عنوان کرد و گفت: صداقت، راز پیروزی در جنگ رسانه‌ای بین دو جبهه حق و باطل است و شکست جبهه باطل با تمام عدد و توانش شاهدی بر این مدعاست.

دلشادی خاطرنشان کرد: جایگاه خطیر خبر و جایگاه رفیع قلم که در کلام وحی نیز تجلی یافته است باید ارج نهاده شود و همه‌ مؤثران و دست اندرکاران این حوزه در اعتلای مقام قلم و خبر، نقش خود را به درستی و دقت ایفا کنند و امید است با تعامل و هم افزایی به رسالت اصیل و خطیر خود در رشد و رستگاری جامعه، جامه‌ عمل بپوشانیم.

نظر شما