شناسهٔ خبر: 55563576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعرفه گذاری پزشکی توسط افراد ناآگاه از نیازهای جامعه، انجام می‌گیرد

اصفهان_ایرنا رییس سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: تعرفه گذاری پزشکی توسط افرادی که اطلاعات کاملی نسبت‌ به این حوزه ندارند و نیازهای جامعه را نمی‌دانند، انجام می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران منتظری ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تعرفه‌گذاری پزشکی طی دو دوره قبل، از نظام پزشکی گرفته شده است و به شورای عالی سلامت که تنها یک نفر از آنها پزشک هست و مابقی از بیمه هستند، واگذار شده است. 

وی با بیان اینکه بیمه‌ها برای نرخ سلامت سوددهی خود را در نظر می‌گیرند و این امر به  نظام سلامت آسیب وارد کرده است، ادامه داد: امیدواریم در تبدیل و تغییر قانون  در دوره هفتم تعرفه گذاری باز هم به نظام پزشکی واگذار شود. 

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با هشدار به نگاه مصرفی به سلامت، افزود: سلامت و امنیت دو پایه اساسی زندگی است که در راستای یکدیگر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در جامعه ای که سلامت اولویت نباشد جامعه دچار آسیب می‌شود، گفت: صیانت از سلامت وظیفه اصلی ما است که برای تامین آن نیاز به  نیروی انسانی و تجهیزات و قوانین داریم. 

منتظری از خلای  نیروی انسانی در حوزه پزشکی خبر داد و افزود : دانشجویان پزشکی در حالی اقدام به تحصیل در حوزه سلامت می‌کنند که در حین تحصیل بدنبال امور درمان در دیگر کشورها هستند و در برخی رشته های تخصصی مثل بیهوشی، دانشجویان حاضر به تحصیل نیستند. 

وی با اشاره به تنگنای زندگی پزشکان، تصریح کرد: واقعی نبودن تعرفه های پزشکی باعث شده که از راه های مختلف برای واقعی کردن دستمزدهای خود استفاده کنند. اما طی یکسال و نیم که تعرفه ها واقعی شد دیگر شاهد زیر میزی و رها کردن دستگاه پُز، نبودیم. 

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با اعلام اینکه هر چند تعداد پزشکان  افزایش یابد، باز حاضر به حضور در روستا نمی‌شوند، گفت: تا زمانی که بستر حمایتی از پزشکان در شهرهای دور افتاده شکل نگیرد، پزشکان همراهی نخواهند کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با تاکید بر ضرورت تامین پزشکان و چاره جویی برای آنها، تصریح کرد: پزشکان امروزی بیماران بدحال را به راحتی پذیرش نمی‌کنند چرا که بر این باورند ۱۰۰ هزار تومان دستمزد توان بازگشت ۶۰۰ میلیون تومان دیه را ندارد.

منتظری با بیان اینکه در حال حاضر با جمعیت جوان رو به رو هستیم، گفت: رشد منفی جمعیت در جامعه را شاهد هستیم، و ضرورت دارد با شیوه‌نامه های صحیح نسبت به افزایش جمعیت سالم کمک کنیم.

وی با اشاره به خرید و فروش غیر قانونی داروهای سقط جنین، اضافه کرد: با توجه به خلاهایی در این خصوص، باید تصمیمات در این زمینه بازنگری شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیمه ناباروری در حال حاضر در سه مرکز استان اصفهان اجرایی شده است، افزود: این امر شایسته است و می‌تواند به شرایط زوج‌های نابارور کمک کند.

نظر شما