شناسهٔ خبر: 55563209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس:

کارخانه نوآوری استان سمنان در مرحله ساخت قرار دارد | تامین نیازهای دانش‌بنیان‌ها

سمنان- گلرو نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه کارخانه نوآوری استان سمنان در مرحله ساخت قرار دارد، گفت: این زیرساخت دانش‌بنیان از مصوبات معاون علمی و فناوری رئیس جمهور است.

صاحب‌خبر -

عباس گلرو در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه کارخانه نوآوری استان سمنان در مرحله ساخت قرار دارد، گفت: این زیرساخت دانش بنیان از مصوبات سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به سمنان است که می تواند در زمینه فعال کردن دانش‌بنیان‌ها بسیار مهم باشد.

وی با بیان اینکه در سالی که مزین به نام دانش‌بنیان‌ها، تولید و اشتغال است، استفاده از زیرساخت های شتاب‌دهنده و فعال‌کننده دانش‌بنیان‌ها، در دستور کار قرار دارد، افزود: این مرکز با پیگیری و برنامه‌ریزی از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، ساخته خواهد شد.

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه کارخانه نوآوری محلی برای متولد شدن ایده‌ها است، تاکید کرد: به بار نشستن خلاقیت نیروهای متخصص یکی از مهمترین کارویژه های این مرکز است همچنین این کارخانه نوآوری می تواند در زمینه اشتغال نیز بسیار اثرگذار عمل کند.

گلرو درباره کارخانه نوآوری سمنان بیان کرد: در این بستر، تمامی ابزارها و منابعی که برای کارآفرینی و رشد یک ایده مانند زیر ساخت‌ها، مربی و مشاوران خبره و سرمایه گذاران ریسک پذیر، نیاز است وجود دارد لذا می تواند مأمنی برای جوانان مستعد سمنانی باشد تا بتوانند ایده هایشان را به تولید برسانند.

در سالی که مزین به نام دانش‌بنیان‌ها، تولید و اشتغال است، استفاده از زیرساخت های شتاب‌دهنده و فعال‌کننده دانش‌بنیان‌ها، در دستور کار قرار دارد

وی با بیان اینکه در کارخانه فناوری سمنان همچنین خدمات‌دهندگان به استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها وجود دارد، گفت: در واقع این کارخانه یک نوع کانون‌ است که همه نیازهای یک ایده‌پردازی را در بخش‌های اقتصادی، اشتغال، تولید، خدمات، پزشکی و درمانی و ... در درون خود دارد.

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه این مرکز کمک می‌کند تا یک ایده تبدیل به یک کسب و کار شود، گفت: ارتقای اشتغال به خصوص برای نسل جوان از کارویژه های این مرکز محسوب می‌شود.

گلرو با بیان اینکه مشاوران و مربی‌ها از ایده تا اجرا در کنار طراحان خواهند بود، گفت: این مرکز در واقع برای کمک به دانش‌بنیان‌ها ایجاد می شود.

به گزارش بازار، کمک به دانش‌بنیان برای ارتقای بهره‌وری و همچنین طرح های اقتصادی و تولیدی در کنار جذب سرمایه‌گذار از مهمترین کار ویژه‌های کارخانه فناوری سمنان اعلام شده است.

نظر شما