شناسهٔ خبر: 55562319 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

چشم انداز بوندسلیگا برای رسیدن به لیگ جزیره

مدیر ورزشی بایرن مونیخ اصرار دارد که بوندسلیگا توانایی و پتانسیل رسیدن به سطح لیگ جزیره را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از فایننشال تایمز، تابستان امسال، بایرن مونیخ برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ برای تور پیش فصل خود به ایالات متحده بازگشت و دو بازی دوستانه در استادیوم‌های مملو از جمعیت برگزار کرد.

اولین مسابقه دوستانه بایرن مونیخ در پیش فصل مقابل دی سی یونایتد در ورزشگاه آئودی برگزار شد، جایی که غول‌های بوندسلیگا با پیروزی شش بر دو تیم آمریکایی را شکست دادند. بایرن سپس به گرین بی در ویسکانسین سفر کرد تا با منچستر سیتی، قهرمان لیگ برتر بازی کند. این رویداد تاریخی اولین بازی فوتبالی بود که در قدیمی‌ترین استادیوم NFL و خانه گرین بی پکرز برگزار شد. بیش از هفتاد و هشت هزار تماشاگر برای تماشای این دیدار به ورزشگاه رفتند و ارلینگ هالند اولین گل خود را برای سیتیزن ها به ثمر رساند و پیروزی را به تیم پپ گواردیولا هدیه کرد.

پس از برگزاری این تور پیش فصل، الیور کان مدیر ورزشی بایرن مونیخ گفت: بوندسلیگا این پتانسیل را دارد که به اندازه لیگ برتر محبوب شود. ما این مسئله را در ایالات متحده دیدیم و به آن پی بردیم. استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌تواند درآمد ما در آلمان را افزایش دهد تا بتوانیم به اندازه لیگ جزیره یک لیگ محبوب در آلمان داشته باشیم.

اولیور کان در این رابطه گفت: برای ما جذب هواداران جدید از سرتاسر جهان و رشد پایگاه طرفداران خود در خارج از آلمان بسیار مهم است. ایالات متحده بازار بسیار جالبی است که در آن ما طرفداران زیادی داریم و بایرن مونیخ می‌تواند شاهد رشد بالقوه زیادی در آینده باشیم. اگر به ارزش گذاری باشگاه‌های آمریکا نگاه کنید، متوجه می‌شوید که آنها ارزش بسیار بالایی دارند. این نشان می‌دهد که فوتبال در ایالات متحده در حال رشد است.

در عین حال، مدیر ورزشی بایرن از محبوبیت لیگ برتر در آمریکا آگاه است، اما می‌گوید که معتقد است بوندسلیگا پتانسیلی برای مهم‌تر شدن دارد. تفاوت حق پخش بایرن مونیخ و منچسترسیتی در فصل گذشته در ایالات متحده نشان می‌دهد که بوندسلیگا ۲۵۴ میلیون یورو به دست آورده است. این در حالی است که درآمد لیگ جزیره در این کشور ۳۳۵ میلیون یورو بوده است.

مدیر ورزشی بایرن مونیخ اضافه کرد: لیگ برتر بسیار هیجان‌انگیز است. قبل از شروع فصل چندین تیم شانس قهرمانی دارند. در حال حاضر در بوندسلیگا بایرن مونیخ بسیار مسلط است. اما این مشکل بایرن مونیخ نیست، مشکل رقابت ماست. اگر رقابت مهیج‌تر شود، هواداران بیشتری نیز به بوندسلیگا جذب خواهند شد.

نظر شما