شناسهٔ خبر: 55562190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین:

لازمه شهید شدن شهیدانه زیستن است

قزوین -مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین گفت: همانطور که شهید سلیمانی فکر می کردند، لازمه شهید شدن شهیدانه زیستن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امیری مقدم در مراسم گرامی‌داشت شهیدان عباس بابایی و حسین لشگری و شهدای خلبان که صبح پنج‌شنبه در سالن اجتماعات شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: طبق گفته شهید سلیمانی لازمه شهید شدن شهیدانه زیستن است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین بیان کرد: با نگاهی به زندگی شهدای خلبان، شهید بابایی و شهید لشگری خواهیم دید که زندگی این مردان الهی نیز ساده‌زیست‌اند بود.

وی افزود: در زندگی شهید بابایی چنین آمده که ایشان اهل تشریفات نبوده و زندگی ساده‌زیستانه‌ای داشتند و حتی زمانی که شرایط برخورداری از امکانات را داشتند از امکانات استفاده نمی‌کردند.

این مسئول ابراز کرد: در برخی مطالب آمده ایشان در دهه محرم بدون تشریفات و ماشین با پای پیاده ۳۰ کیلومتر تا یکی از روستاهای اطراف رفته و مداحی می‌کردند بی آنکه شخصی ایشان را بشناسد.

وی با بیان اینکه سردار بابایی مخلصانه عزادار محرم بودند و به حضرت عباس (س) ارادت ویژه داشتند ادامه داد: زیست عباس گونه شهید بابایی سبب شد تا پایان مسیر ایشان به شهادت منجر شود و امسال نیز سالگرد شهادت ایشان با تاسوعای حسینی مصادف با شهادت علمدار کربلا بود.

این مسئول در پایان گفت: شهید حسین لشگری در طول دوران ۱۸ سال اسارت خود ۱۰ سال را در سلول انفرادی گذراند، ایشان در این ایام به اندازه ۲۶ سال نماز قضا نداشته را اقتدا کردند و حافظ کل قرآن شدند.

این مسئول در پایان گفت: شهید لشگری همچون یک رزمنده نظامی بسیار مقتدرانه سوی وطن بازگشت و ما از ایشان همچون حضرت زینب کبری (س) مصداق بارز استقامت، ایثار، صبر، شکیبایی و اسارت بودند.

نظر شما