شناسهٔ خبر: 55562007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر دفاع عراق خطاب به فرماندهان ارتش: از ورود به منازعات سیاسی پرهیز کنید

صاحب‌خبر -

شفقنا-«جمعه عناد سعدون»، وزیر دفاع عراق با حضور رئیس ستاد ارتش، فرمانده نیروی زمینی و مدیر اطلاعات نظامی به صورت ویدئوکنفرانسی با فرماندهان ارشد ارتش این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الفرات، وزیر دفاع عراق خطاب به فرماندهان ارتش گفت: کشور عزیز ما این روزها با شرایط دشواری به دلیل بن بست سیاسی رو به رو است، از همه شما می‌خواهم از منازعات سیاسی دوری کنید و نسبت به همه گروه‌ها در یک فاصله قرار داشته باشید و از هیچ گروهی علیه گروه دیگر حمایت نکنید.

وی گفت: مسئولیت مقدس ما صیانت از میهن و مردم است، هرکس در حیطه کاری خود به مسئولیتش عمل کند، کسی که حوزه مسئولیتش، تروریسم است با تروریسم مبارزه کند، کسی حوزه مسئولیت تظاهرات است، از تظاهرات و معترضان حفاظت کند، کسی که حوزه مسئولیتش مواد مخدر است، با این آفت ویرانگر مبارزه کند و کسی که حوزه مسئولیتش منارعات عشیره‌ای است، مانع از آن شود.

سعدون ادامه داد: از همه فرماندهان خواهش می‌کنم هشیاری و آماده‌باش یگان‌هایتان را مورد رسیدگی قرار دهید، دشمن مترصد غفلت ماست، باید همواره انضباط، آموزش و آماده‌باش نیروها را کنترل کنید.

وی در پایان گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم نباید وارد فتنه شوید، همانند همیشه با حکمت رفتار کرده و بی طرفی را رعایت کنید.

با وجود گذشت بیش از 9 ماه از برگزاری انتخابات زودهنگام در 10 اکتبر گذشته به دلیل اختلافات شدید سیاسی، تاکنون دولت جدید عراق تشکیل نشده است و برخی گروه‌های سیاسی نظیر جریان صدر بر طبل انحلال پارلمان کنونی و برگزاری مجدد انتخابات می‌کوبند.

این خبر را در الفرات ببینید.

نظر شما