شناسهٔ خبر: 55561925 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

مدال‌های رنگارنگ ورزشکاران ایرانی در مسابقات کشورهای اسلامی

نتایج کاروان ایران در ششمین روز از بازی‌های کشورهای اسلامی را در این گزارش می‌خوانید.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، نتایج کاروان ایران در ششمین روز از بازی‌های کشورهای اسلامی – قونیه 2021 به شرح زیر است:

تکواندو: 2 نقره(غزل سلطانی، زینب اسماعیلی)، یک برنز (محمدصادق دهقانی)

پاراشنا: یک طلا(شاهین ایزدیار) یک برنز (ابوالفضل ظریف)

کشتی: 2 طلا (علیرضا کریمی، مجتبی گلیج)، یک نقره (محمدصادق فیروزپور)، یک برنز (مرتضی قیاسی)

دوومیدانی
محمدحسین ابارقی به نیمه نهایی رسید. محمد حسین ابارقی با ثبت زمان 20.75 زودتر از سایر دوندگان از خط پایان رقابت دویست متر عبور کرد و راهی نیمه نهایی شد.
در رشته ۱۱۰ متر یا مانع مسعود کامران در فینال به میدان رفت و با زمان ۱۳ ثانیه و ۷۴ صدم ثانیه پنجم شد و به کار خود پایان داد.

تفتیان برخلاف مسابقات دیگر با تیشرت در خط استارت قرار گرفت و زودتر از فرمان حرکت داور از روی تخته استارت جدا شد و شروع به دویدن کرد. با توجه به تجربه این ورزشکار در مسابقات بین‌المللی این اتفاق حاکی از عمدی بودن رفتار تفتیان برای دیسکالیفه شدن بود چون اگر در مسابقات شرکت نمی‌کرد مشمول جریمه می‌شد.

والیبال
تیم ملی والیبال زنان ایران در اولین دیدار خود مقابل تیم ازبکستان قرار گرفت و 3 بر یک پیروز شد. 25-15، 25-16، 26-28، 25-16 به پایان رسید. با این نتیجه صعود ایران به مرحله نیمه نهایی و حضور در جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها قطعی شد. تیم ملی از ساعت 20:30 روز جمعه 21 مرداد در دومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات می‌رود تا برای صدرنشینی در گروه تلاش کند.

کشتی
رضا مومنی پس از استراحت در دور نخست به مصاف وحیدوف از تاجیکستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد. سه دقیقه نخست این مصاف با نتیجه ۳ بر یک به سود نماینده تاجیکستان به اتمام رسید. در تایم دوم با وجود اینکه نماینده ایران ۴ بر ۳ جلو بود اما در چند ثانیه پایانی نتیجه را ۶ بر ۴ واگذار کرد. با شکست وحیدوف از تاجیکستان در وزن ۵۷ کیلوگرم مقابل حریف قرقیزستانی، رضا مومنی از دور مسابقات حذف و از رسیدن به مدال بازماند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست برابر اریلماز از ترکیه ۹ بر ۶ به پیروزی رسید. وی در دور بعد نیز مقابل ایساکوف از اردن ۱۳ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. محمدصادق فیروزپور در فینال ثانیه های پایانی با نتیجه 2 بر یک به توران بایراموف از آذربایجان باخت و به نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۰ نفر حضور دارند، مجتبی گلیج در دور نخست برابر بایس کوباتوف از قرقیزستان ۱۰ بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد نیز ماحمدبکوف از ترکمنستان را ۱۰ بر صفر برد و به نیمه نهایی رسید. گلیج در نیمه نهایی برابر مامد ابراگیموف از قزاقستان با نتیجه ۱۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. گلیج در این دیدار به دلیل مصدومیت مصطفی سیسیز از ترکیه برنده اعلام شد و طلا گرفت.
در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۸ نفر شرکت کرده اند، علیرضا کریمی در دور اول مقابل کاریپبایف از قرقیزستان ۱۰ بر صفر پیروز شد. کریمی در نیمه نهایی نیز مقابل حریفی از مراکش ۱۰ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. وی در دیدار پایانی به مصاف ابوبکر آباکاروف از آذربایجان رفت و در حالی که 9 بر صفر پیش بود به خاطر مصدومیت حریف برنده اعلام شد و طلا گرفت.

در وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد بازیهای کشورهای اسلامی مرتضی قیاسی در دور اول مقابل حمزه آلاجا از ترکیه با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید. وی در دوم با نتیجه 8 بر 4 مقابل حاجی علی اف دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، قیاسی به دیدار رده بندی راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار رده بندی با نتیجه 4 بر 2 از سد امید جلال اف از ازبکستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

پنگ پنگ
تیم ملی زنان پینگ پنگ ایران که ازبکستان و بنگلادش را با نتیجه مشابه 3 بر صفر شکست داده بود؛ در سومین و آخرین دیدار گروهی خود موفق به شکست تیم ملی آذربایجان شد و در جایگاه نخست راهی مرحله بعدی مسابقات شد. مهشید اشتری، پریناز حاجیلو، ندا شهسواری و پریناز حاجیلو چهار ملی پوش ایران بودند. تیم ملی روز پنجشنبه دو بازی پیش رو خواهند داشت که نخستین آن با تیم مالدیو خواهد بود و در صورت صعود به فینال، باید در دیدار نهایی نیز به میدان بروند.

تکواندو
زینب اسماعیلی در وزن ۶۷- کیلوگرم زنان در سه راند مبارزه در نهایت ۲بر ۱ از سد اوزدا ازبکستانی گذشت تا در ادامه با نماینده میزبان روبرو شود. غزل سلطانی در وزن ۴۹-کیلوگرم برابر حریف پاکستانی به پیروزی دست یافت. با توجه به برد غزل سلطانی در وزن ۴۹ کیلوگرم  برابر زهرا خاوری از پاکستان و پیروزی زینب اسماعیلی در وزن منهای ۶۷ برابرنماینده قدرتمند ترکیه طی سه راند مبارزه نفس گیر در نهایت دو‌ نماینده بانوان ایران در روز دوم برنزشان قطعی و به یک چهارم نهایی راه یافتند.

سلطانی برابر الاسا از مراکش راند نخست را ۱۱بر صفر برد. وی در راند دوم که تلاش می کرد انرژی خود را برای بازی در فینال نگه دارد بیشتر به اداره مسابقه پرداخت تا در نهایت برنده رانده دوم باشد و به فینال راه یابد. غزل سلطانی در وزن ۴۹ کیلوگرم در فینال به خاطر دیسکالیفه شدن بازنده اعلام شد و به مدال نقره رسید. در ادامه نیز اسماعیلی به مصاف تکواندوکار آذربایجانی رفت و مقابل این حریف شکست خورد تا دومین نقره امروز زنان را کسب کند.

در وزن منهای ۶۸ مردان دانیال بزرگی که در مسابقه نخست نماینده مالی را برده بود در دور دوم برابر تکواندو کار المپیکی و نامدار ازبکستان رشید آوف نتیجه را واگذار و از دور رقابت‌ها حذف شد.

محمد صادق دهقانی در وزن ۶۳ پس از برد برابر حامد مبارک از عربستان در دور دوم مقابل عمر هانتونی از کشور فلسطین قرار گرفت. تکواندو کار فلسطینی که مسابقه خوبی از خود بنمایش گذاشته بود در نهایت چاره ای جز قبول شکست برابر تکواندو کار قدرتمند ایرانی نداشت تا دهقانی سومین نماینده کشورمان در تکواندو باشد که ضمن صعود به یک چهارم نهایی مدال برنز خود را قطعی کند. محمد صادق دهقانی با باخت برابر هاکان از ترکیه نتوانست به فینال وزن منهای ۶۳ راه یابد و در نهایت به مدال برنز قناعت کرد.

پاراشنا
رقابتهای پاراشنا و در مرحله مقدماتی ماده 100 متر کرال پشت شاهین ایزدیار با زمان یک دقیقه و 17 ثانیه و 18 صدم ثانیه، ابوالفضل ظریف با زمان یک دقیقه و 17 ثانیه و 80 صدم ثانیه و سینا ضیغمی نژاد با زمان یک دقیقه و 24 ثانیه و 17 صدم ثانیه به فینال راه پیدا کردند.

در مسابقه فینال 100 متر کرال پشت سه نماینده ایران با حریفان خود به رقابت پرداختند که در پایان شاهین ایزدیار با زمان یک دقیقه و 9 ثانیه و 22 صدم ثانیه زودتر از دیگر شناگران به خط پایان رسید و قهرمان شد. ابوالفضل ظریف با زمان یک دقیقه و 14 ثانیه و 95 صدم ثانیه به مدال برنز دست یافت و سینا ضیغمی نژاد هم با رکورد یک دقیقه و 17 ثانیه و 37 صدم ثانیه در مکان ششم قرار گرفت.

ژیمناستیک
در ژیمناستیک هنری و در بخش تیمی ایران پنجم شد و در بخش انفرادی مهدی احمدی کهنی هشتم، محمدرضا خسرونژاد نهم و محمد رضا حمیدی یازدهم شدند.

تیراندازی
در مسابقه تعیین رنک ماده تراپ تیراندازی در بخش بانوان مرضیه پرورش نیا هفتم و در بخش آقایان بابک یگانه بیست و دوم شدند.

پاراتیروکمان
در اولین روز از رقابت‌های پاراتیروکمان، ایرانی ها در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان خود رفتند که در پایان این رقابت‌ها و در جدول رده بندی مرحله مقدماتی ریکرو مردان؛ اصغر زارعی‌نژاد با ۶۰۹ امتیاز در جایگاه اول ایستاد، غلامرضا رحیمی با ۶۰۵ امتیاز سوم شد و محمدرضا عرب عامری با ۶۰۱ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

همچنین در ریکرو بانوان؛ سمیه رحیمی با  ۵۴۰ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.
در کامپوند مردان؛ علی سینا منشا زاده با ۶۸۹ امتیاز دوم شد، هادی نوری با ۶۸۷ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد و رمضان بیابانی با ۶۶۵ امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی مرحله مقدماتی ایستاد.

در کامپوند بانوان نیز مریم یاورپور با ۶۶۷ امتیاز  سوم شد، فرزانه عسگری با ۶۵۰ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت و منیرسادات حسینی با  ۶۲۶ امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده بندی مرحله مقدماتی قرار گرفت.

در کلاس W۱ مردان نیز محمدرضا زندی با ۶۲۴ امتیاز سوم شد.

در بخش تیمی ریکرو مردان نیز کمانداران کشورمان متشکل از اصغر زارعی‌نژاد و محمدرضا رحیمی با ۱۲۱۴ امتیاز در جایگاه اول جدول رده بندی مرحله مقدماتی قرار گرفتند.

تیم میکس ریکرو نیز متشکل از اصغر زارعی‌نژاد و سمیه رحیمی با ۱۱۴۹ امتیاز  دوم شد.

تیم کامپوند مردان با ترکیب علی سینا منشا زاده و هادی نوری با  ۱۳۷۶ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده بندی مرحله مقدماتی قرار گرفت.

تیم کامپوند بانوان نیز با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسگری با  ۱۳۱۷ امتیاز دوم شد و تیم میکس کامپوند متشکل از علی سینا منشازاده و مریم یاورپور  با  ۱۳۵۶ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد

نظر شما