شناسهٔ خبر: 55561604 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«گردباد آتشین» در آمریکا + فیلم و تصاویر

با همزمان شدن گردباد‌ها و آتش‌سوزی‌های گسترده در آمریکا، در شمال غربی لس‌آنجلس «گردباد آتش» مشاهده شده است.

صاحب‌خبر -

گردباد آتش در شمال غربی شهرستان لس آنجلس مشاهده شده و به گفته اداره آتش نشانی لس آنجلس، آتش‌سوزی در ایالت کالیفرنیا تا ساعت ۱۶:۱۵ به وقت محلی، حدود ۱۵۰ هکتار گسترش یافته است. بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان این آتش‌نشانی در تکاپو برای خاموش کردن این آتش هستند.

به گزارش اسپوتنیک، گردباد‌های آتشین که گاهی «شیاطین آتش» نامیده می‌شوند، زمانی رخ می‌دهند که گرمای شدید و فزاینده با باد متلاطم همراه شود.

<div id="video-display-embed-code_16460277"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8210057/16460277?width=400&height=300"></script></div>

همزمان با تابستان امسال و موج بی‌سابقه گرما، در بسیاری از نقاط جهان آتش‌سوزی ایجاد شده است. در فرانسه نیز آتش‌سوزی‌های جنگلی منطقه «ژیروند» در جنوب غربی این کشور را درنوردیده و خانه‌ها را ویران کرده است. گفته می‌شود ۱۰ هزار نفر از ساکنان مجبور شده اند خانه‌های خود را تخلیه کنند و احتمال تخلیه بیشتر هم وجود دارد. این آتش‌سوزی‌ها حدود شش هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌ها را از بین برده و در حال سرایت به مناطق اطراف است.

آتش سوزی فرانسه

جنگل سوزی

فرانسه نیز مانند بقیه کشور‌های اروپایی امسال با موج گرمای بی سابقه و خشکسالی مواجه شده است. داده‌های سیستم اطلاعات آتش‌سوزی جنگل‌های اروپا نشان می‌دهد در سال جاری تاکنون بیش از ۵۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های فرانسه در آتش سوخته است که تقریباً شش برابر میانگین سالانه از ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۱ است. اسپانیا، پرتغال و یونان نیز در چند هفته گذشته مجبور به مقابله با آتش سوزی‌های متعدد شده اند.

نظر شما