شناسهٔ خبر: 55561379 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

۱۰ هزار تروریست در مرز عراق و سوریه حضور دارند

رئیس ستاد مبارزه با تروریسم سازمان ملل گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از عناصر داعش در منطقه فعالیت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری المعلومه، رئیس ستاد مبارزه با تروریسم سازمان ملل تصریح کرد که حدود ۱۰ هزار نفر از عناصر داعش در منطقه فعالیت می کنند و این گروه از بی ثباتی برخی حکومت های منطقه و محدودیت های همه گیری کرونا سوء استفاده می کند.

ولادیمیر ورونکوف، رئیس ستاد مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد در نشست خبری با رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که گروه تروریستی داعش همچنان از درگیری های محلی، بی ثباتی حکومت ها و نابرابری های اجتماعی موجود، سوء استفاده و حملات تروریستی خود را سازماندهی می کند.

ولادیمیر ورونکوف تاکید کرد: مرزهای بین عراق و سوریه همچنان به شدت آسیب پذیر هستند و حدود ۱۰ هزار نفر از عناصر داعش در این منطقه فعالیت می کنند، و این گروه تروریستی سعی دارد عملیات انتقام جویانه انجام دهد.

رئیس ستاد مبارزه با تروریسم افزود: از نظر تامین مالی، رهبران داعش بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون دلار دارایی را مدیریت می کنند که بسیار کمتر از برآوردهای سه سال پیش است. و همانطور که گزارش شده، این گروه سعی دارد از محدودیت های همه گیری کرونا و اینترنت برای جذب هواداران سوء استفاده کند.

وی افزود: داعش استفاده قابل توجه از سیستم های هوایی بدون سرنشین به ویژه در شمال عراق را افزایش داده است.

وی ضمن استقبال از بازگشت جنگجویان داعش به کشورهای خود، ابراز نگرانی کرد که پیشرفت‌های محدودی که تاکنون در بازگرداندن جنگجویان تروریست خارجی و اعضای خانواده‌شان به کشورهایشان حاصل شده است، در مقابل تعداد افرادی که تحت تأثیر شرایط نامناسب انسانی قرار دارند، ناچیز است و بیش از ۶۰ کشور در جهان در معرض چالش های امنیتی شدید و مشکلات انسانی قرار دارند.

در این نشست، دبیر کل سازمان ملل از کشورهای عضو خواست تا به تلاش‌های خود برای تسهیل بازگشت ایمن و داوطلبانه همه افرادی که هنوز در کمپ‌ها و سایر پناهگاه ها گیر کرده اند، ادامه دهند و از تبدیل مجدد آنها به تروریست در نتیجه شرایطی که در آن اردوگاه ها زندگی می کنند، جلوگیری کنند.

نظر شما