شناسهٔ خبر: 55560949 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دموگرافی و نسل مقاومت؛ دوگانه رعب‌آور برای تل‌آویو در کرانه باختری

کرانه باختری به عنوان یک مرکز ژئوپلتیک مهم در مرکز فلسطین، با توجه به موقعیت راهبردی و رشد جمعیتی فلسطینی‌ها تهدیدی واقعی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کارشناسان سیاسی معتقدند عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و ترور اعضای مقاومت در این منطقه چیزی جز انعکاس میزان نگرانی تل‌آویو از افزایش دامنه مقاومت فلسطین در کرانه باختری نیست؛ مقاومتی که قادر به انجام عملیات‌های منحصر به فرد علیه اهداف صهیونیستی است.

بر اساس گزارش وب‌سایت «الرساله»، «سری سمور» نویسنده و تحلیلگر فلسطینی در همین زمینه گفت رژیم صهیونیستی در وهله اول از تغییرات دموگرافی (جمعیتی) سریع در کرانه باختری وحشت دارد و با شهرک‌سازی و تسلط بیشتر بر اراضی فلسطینی و نیز ادامه سیاست کشتار فلسطینی‌ها سعی می‌کند با این موضوع مقابله کند.

وی ضمن اعلام اینکه رژیم اشغالگر از عملیات‌های منحصر به فرد اخیر مقاومت وحشت دارد، افزود: تل‌آویو زمان را برای تحمیل واقعیت‌های جدید در کرانه باختری و نابودی مقاومت مسلحانه مناسب دیده است.

از سوی دیگر «سعید بشارات» تحلیلگر امور اسرائیل گفت رژیم صهیونیستی از افزایش دامنه مقاومت در کرانه باختری بویژه پس از وصیت صوتی اخیر «ابراهیم النابلسی» می‌ترسد. وی افزود: نبرد «سیف القدس» (در مه ۲۰۲۰) وضعیتی را به وجود آورد که رژیم صهیونیستی پیش‌بینی نکرده بود، همانگونه که درگیری‌های شدیدی در اماکن مختلف کرانه باختری رخ داد. نسل جدید تنها به سلاح و مقاومت ایمان دارد و سکوت در قبال تجاوزات و یورش‌های صهیونیستی را نمی‌پذیرد.

بشارات در پایان ضمن هشدار درباره جدایی برخی مناطق کرانه باختری، خواستار توقف هماهنگی امنیتی و نیز توحید صفوف فلسطینی‌ها شد.

«کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، عصر چهارشنبه، فایلی صوتی از «ابراهیم النابلسی» فرمانده شهید «کتائب الاقصی» شاخه نظامی جنبش «فتح» فلسطین منتشر کرد. کتائب القسام در کانال تلگرامی خود اشاره کرد که این پیام صوتی پیش از شهادت شهید النابلسی به دست این گروه رسیده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی، هفته جاری، با حمله به محله قدیمی شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری سه فرمانده کتائب الاقصی از جمله شهید ابراهیم النابلسی را به شهادت رساندند.

شهید النابلسی در این فایل صوتی می‌گوید: «درود من به کتائب القسام در نوار غزه و تمام کرانه باختری. به آن‌ها (اشاره به کتائب القسام) درود می‌فرستم و بابت حمایت‌هایشان از من تشکر می‌کنم. برادرتان ابراهیم النابلسی و درود به کتائب القسام.»

فرمانده شهید کتائب الاقصی در ادامه شعار حمایت از «محمد الضیف» فرمانده کل شاخه نظامی حماس را بیان و تأکید می‌کند: «ما مردان محمد ضیف هستیم.»

«محمد دیاب ابراهیم المصری» معروف به محمد الضیف سرشناس‌ترین فرمانده نظامی فعلی فلسطین پس از «یحیی عیاش» است که پس از توسعه ساختار و بنیان جنبش حماس، هم‌اکنون فرماندهی شاخه نظامی این جنبش و ستادکل آن را برعهده دارد.

رژیم صهیونیستی در هشت اقدام نافرجام تلاش کرده بود که الضیف را ترور کند، اما تا به امروز موفق به این کار نشده است. سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از جنگ سال گذشته میان غزه و تل‌آویو در نامه‌ای به محمد الضیف از وی با عنوان «شهید زنده» یاد کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما