شناسهٔ خبر: 55560604 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران:

دستگیری زورگیران طلا و جواهرات بانوان

تهران -ایرنا -رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ سارق که با تهدید طلا و جواهرات بانوان را زورگیری می کردند خبر داد و گفت: متهمان به هشت فقره سرقت اعتراف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه "سید قاسم موسوی فر" افزود: در پی وقوع چند فقره زورگیری از بانوان و سرقت طلا و جواهرات، بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مال باختگان در اظهارات مشابهی مدعی شدند که راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت "باکسر" آبی رنگ سرقت ها را انجام داده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی صحنه های جرم و رصد های اطلاعاتی، هویت و مخفیگاه یکی از سارقان حرفه ای شناسایی و پس از هماهنگی های قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی از این مکان  یک رشته دستبند و یک رشته گردنبند مسروقه کشف شد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران گفت: متهم به  زورگیری از هشت مالباخته با همکاری همدستش اعتراف کرد و در ادامه بررسی های پلیس، متهم دیگر پرونده دستگیر و یک قبضه قمه نیز از وی کشف شد.

سرهنگ موسوی فر تصریح کرد: همه مال باختگان شناسایی و با تکمیل پرونده هر ۲ متهم در اختیار  مراجع قضایی قرار گرفتند.

کشف سارقان  ۲هزار تی شرت 
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت همچنین از دستگیری سه سارق که با موتورسیکلت سرقتی ۲ هزار تی شرت را از کارگاهی سرقت کرده بودند، خبر داد. 
 
موسوی فر افزود: یازدهم فروردین ماه پرونده ای با موضوع سرقت از کارگاه تولیدی پوشاک در محدوده خیابان "خاوران" در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. بررسی های اولیه نشان از این داشت، سه سارق  با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و شکستن قفل درب کارگاه وارد کارگاه شده اند و با سرقت ۲ هزار تی شرت  از محل گریخته اند. هویت و مخفیگاه یکی از سارقان شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی های بیشتر از این مکان،  علاوه بر تعدادی تی شرت، یک دستگاه جعل اسکناس ۵۰ هزار تومانی نیز کشف شد.

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران افزود: متهم پس از انتقال به پایگاه ششم این پلیس به فروش سایر تی شرت ها به مالخری اعتراف و با تلاش کارآگاهان هر ۲ سارق دیگر این پرونده و مالخر اموال مسروقه، در عملیات های مستقل و مجزایی دستگیر شدند. در این عملیات ها،  موتورسیکلتی که متهمان با آن مرتکب سرقت شده بودند، از مخفیگاه سارقان کشف و پس از تکمیل پرونده و اخذ دستور قضایی تحویل مالک آن شد.

سوداگران مرگ در دام پلیس 
رییس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس از دستگیری ۲ سوداگر مرگ خبر داد و گفت: از متهمان بیش از ۲۰۰ گرم مواد مخدر بسته بندی شده کشف شد. 
 
سرهنگ "سلیمان شکری" افزود: در پی دریافت اخباری مبنی بر فروش مواد مخدر توسط راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ رسیدگی به موضوع و دستگیری متهمان در دستور کار عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس قرار گرفت و تحقیقات میدانی آغاز شد. 

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی ساعات تردد و حضور متهمان را شناسایی کردند، تاکید کرد: هنگام گشت زنی در شهرک قدس خودرو مورد نظر با همان مشخصات اعلامی مشاهده شد که در حال تبادل شئی است که ماموران سریعاً وارد عمل شدند و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر دو متهم دستگیر شدند. 

رییس کلانتری شهرک قدس ادامه داد: در بررسی اولیه از خودرو متهمان ۳۰ بسته مواد مخدر از نوع تریاک به مقدار ۲۲۰ گرم آماده فروش و ۲ دستگاه ترازو مخصوص توزین کشف شد و متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و فروش مواد مخدر اعتراف کردند. 

سرهنگ شکری با اشاره به سوابق متهمان در این باره خاطرنشان کرد: متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

نظر شما