شناسهٔ خبر: 55560558 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

علیپور: انتخابات کمیته ملی المپیک به تعویق نخواهد افتاد/ انتظارات و توقعات بالاست

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: همه چیز برای برگزاری مجمع فراهم است و روز ششم انتخابات برگزار می‌شود و نفرات منتخب از هفتم کار خود را در کمیته ملی المپیک آغاز می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد علیپور پس از ثبت نام در پست نایب رئیسی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: اعضای هیئت اجرایی وظایف خاصی را در اساسنامه دارند و باید به آن عمل کنند. مهم ترین آن هدایت و راهبری در تمام امور اجرایی، اداری، مالی و بین المللی است. اعضای هیئت اجرایی وظیفه دارند به وظایف خود در اساسنامه بپردازند.

وی در ادامه در خصوص حضورش در هیئت اجرایی در دو دوره گذشته افزود: در دو دوره گذشته مجمع به من اعتماد کرده است. ارزیابی را من نمی‌توانم بگویم و اعضای مجمع باید این ارزیابی را نسبت به بنده و کمیته داشته باشند و بگویند چقدر به روند کار ورزش برای اینکه نتایج خوبی در بحث بین الملل کمک کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به دلایلی مجمع و انتخابات در تاریخ 6 شهریور برگزار نشود، گفت: مجمع و انتخابات در 6 شهریور برگزار می‌شود و اصلا به تعویق نمی‌افتد. همه چیز برای برگزاری مجمع فراهم است و روز ششم انتخابات برگزار می‌شود و نفرات منتخب از هفتم کار خود را در کمیته ملی المپیک آغاز می‌کنند.

علیپور در مورد اینکه انتقادات زیادی به هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک وارد شد و  و پنج عضو آن بدون فدراسیون بودند، گفت: کسی مثالی بیاورد که در یک دوره همه اعضای اجرایی دارای فدراسیون بوده‌اند. طبیعی است یک فرد زمان انتخابات هیئت اجرایی فدراسیون داشته است اما یکی، دو سال دیگر پایان دوره ریاست فدراسیونش فرا رسیده و رئیس نشده است.  قانون اجازه می‌دهد فرد پس از پایان دوره ریاستش بازهم در هیئت اجرایی باشد و در همه ادوار کمیته ملی المپیک این مسئله بوده است.

علیپور در پاسخ به این پرسش که  برخی از اعضای هیئت اجرایی مدت زمان زیادی بدون فدراسیون بودند و در طول تاریخ نمونه آن را داشته‌ایم؟ تصریح کرد: ممکن است زمان‌ها کم و زیاد بوده است. اما مسئله بدون فدراسیون بودن اعضای هیئت اجرایی گونه‌ای مطرح می‌شود  که در ادوار مختلف همه اعضا فدراسیون خود را تا پایان دوره داشتند و هیچ کسی بدون فدراسیون نبوده است. ما در اساسنامه داریم کسی انتخاب می‌شود، از فردای انتخابات فرد حقیقی است نه حقوقی و با اسم و عنوانش در هیئت اجرایی فعالیت می‌کند. همه با هم زحمت کشیدن و مجموعه کمیته ملی المپیک را باید با هم ببینیم‌، گاهی اوقات حساسیت‌های ایجاد می‌شود اما همان طور که باید گفت نباید کل کار را با هم دید چون همه با هم زحمت کشیدند، همه همسو بودند و تعامل خوبی هم با این دستگاه‌های ورزشی ایران وجود داشت.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی تاکید کرد: ظرفیت ورزش بالاست و ظرفیت کار در ورزش با سایر امورات فرق می‌کند. امروز اگر اعتبارات 10 برابر شود، باز هم برای اجرای برنامه‌های فدراسیون‌ها کم‌ است.

وی در پایان گفت: انتظارات و توقعات بالاست در همه ادوار در کمیته همه در جهت پیش بردن اهداف ورزش امور جاری فدراسیون‌ها و منشور المپیک زحمت کشیدند. طبیعی است که در جایی انتظارات فدراسیون‌ها برآورده نشده باشد و در جایی هم موفقیت حاصل شده باشد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما