شناسهٔ خبر: 55559248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

سلیمی: شفاف‌سازی به‌موقع پیرامون ماهواره‌ی خیام، مانع

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: مسئولان ذیربط باید به‌موقع در خصوص ماهواره‌ی خیام و یا دیگر موفقیت‌های کشور شفاف سازی کنند تا افراد حاشیه ساز ایجاد انحراف نکنند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون حواشی ساخت ماهواره‌ی خیام توسط شرکت روسی، گفت: زمانی که توفیقی نصیب کشور می‌شود همواره افرادی هستند که به دنبال حاشیه سازی می‌روند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: 12 کشور ماهواره‌های خود را از ایستگاه‌های قزاقستان به فضا پرتاب کردند؛ به طور مثال ژاپن و علت این امر این است که قزاقستان توانایی قابل قبولی در این حوزه دارد، حال اگر کشورهای دیگر برای پرتاب ماهواره‌های خود قزاقستان را انتخاب کنند ایرادی ندارد، اما این انتخاب برای ما صحیح نیست؟!

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس، بیان کرد: مسئولان ذیربط باید به موقع در خصوص ماهواره خیام و یا دیگر موفقیت های کشور شفاف سازی کنند تا افراد حاشیه ساز ایجاد انحراف نکنند.

وی در پایان اشاره کرد: مردم اطلاعات مربوط به این ماهواره را از طریق مسئولان سازمان فضایی ایران دنبال کنند و این اطلاعات برای مجلس نیز حجت است.

ماهواره خیام

گفتنی است؛ روز گذشته و به دنبال آنکه شائبه‌هایی پیرامون ساخت ماهواره‌ی خیام توسط متخصصان فضایی کشورمان مطرح شد، نهایتا حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران در نشست خبری با تأکید بر اینکه ماهواره خیام به سفارش ایران در یکی از شرکت‌های روسی ساخته شده است، گفت: این ماهواره بر اساس پارامترهای تعیین شده از سوی ایران و همچنین نظارت ایران به مرحله ساخت رسید و هزینه این پروژه حدود ۴۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظر شما