شناسهٔ خبر: 55559069 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرگ کارگر ۱۸ ساله در حوضچه قیر

پارمیس طهماسب‌زاده

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از جانباختن یک کارگر جوان در پی وقوع آتش سوزی در کارگاه ذوب قیر خبرداد.

صاحب‌خبر -

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهارکرد: در ساعت ٢١:٢۶ شب گذشته یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه ذوب قبر در جاده اسلامشهر، خیابان گلدسته، بعد از زیرگذر به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه شماره ١٢ را به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه گفت:‌ آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند  که محل حادثه یک گاراژ است و کارگاهی در آن دچار آتش‌سوزی شده است. در همین راستا نیز بلافاصله عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند.

ملکی با بیان اینکه در یک بخش از این گاراژ یک کارگاه ذوب قیر جامد قرار داشت، گفت:‌در این کارگاه دو مخزن ایستاده وجود داشت که محل نگهداری قیر جامد بوده و هر کدام از مخازن تقریبا هشت هزار لیتر گنجایش داشت. این قیرها به مایع تبدیل می شدند و از طریق یک حوضچه زمینی وارد بشکه و بسته‌های کوچک‌تر شده و تقسیم می‌شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: ظاهراً انفجاری در این قسمت رخ داده بود و موجب آتش‌سوزی هر دو مخزن شده بود. یکی از مخازن به علت شدت حرارت نیمه واژگون شده بود و قیر مذاب به داخل حوضچه وارد شده بود. بر اثر پاشیده شدن قیر شعله‌ور شده و سقف کارگاه مجاور نیز دچار آتش‌سوزی شده بود. آتش‌نشانان بلافاصله عملیات خود را آغاز کردند و آتش را به سرعت خاموش کردند.

وی افزود: به گفته مالک در همان بخش حوضچه قیر یک کارگر جوان ١٨ ساله با تابعیت کشور افغانستان در حال کار بوده که ناگهان انفجار و آتش‌سوزی رخ داده است، در همین راستا نیز همزمان عملیات جستجو نیز در دستورکار آتش‌نشانان قرار گرفت و آنان پس از اطفای حریق، جسد این کارگر جوان را از داخل همان حوضچه که قیر داغ به آن وارد شده بود، پیدا کردند. متاسفانه به تایید عوامل اورژانس مشخص شد که این فرد جان خود را از دست داده است.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران این عملیات ساعت ٢٨ دقیقه بامداد به پایان رسید و محل به عوامل انتظامی تحویل داده شد. همچنین اقدامات برای یافتن علت وقوع این حریق نیز آغاز شده است.

انتهای پیام

نظر شما