شناسهٔ خبر: 55559009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح طرح آبرسانی آبیک در هفته دولت/ قدردان صبوری و نجابت مردم هستم

فرماندار شهرستان آبیک از افتتاح پروژه آبرسانی از سد طالقان به آبیک در هفته دولت و با حضور مسئولان کشوری خبر داد.

صاحب‌خبر -

حامد فتوحی در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک، یکی از موضوعات و معضلات مهم  شهرستان آبیک از زمان خدمت را آب شرب شهر آبیک ذکر و پیگیری مجدانه این مهم ذکر و اظهار کرد: طبق مشاهدات و برداشت‌های میدانی که انجام شد و استاندار قزوین هم بازدیدی داشت پیشرفت پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به آبیک کمتر از 80 درصد پیشرفت فیزیکی بود و دو پل فلزی مهم و بسیار بزرگ هنوز ساخته نشده بودند.

وی افزود: در سال گذشته پروژه خط انتقال آب آبیک به دلیل بدهی به پیمانکار متوقف شده بود و بیان کرده بود تا پول تزریق نشود ادامه پروژه اجرایی نمی شود که پس از اخذ اعتبار، جلسه اضطراری تشکیل و سریعا نسبت به ورود تجهیزات و امکانات مورد نیاز در پروژه اقدام و ادامه عملیات اجرایی پروژه با سرعت آغاز شد. 

این مسئول ادامه داد: پیش از أخذ 150 میلیارد تومان اعتبار از هدفمندی یارانه‌ها برای تکمیل پروژه آب آبیک با پیگیری استاندار قزوین و نمایندگان مجلس، جسته و گریخته 2 میلیارد و 5 میلیارد تومان اعتبار به پروژه تزریق می‌شد و هفتگی از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بحث تخصیص اعتبار لحاظ شده را پیگیری می‌کردم.

فرماندار شهرستان آبیک اضافه کرد: از مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ارائه جدول برنامه زمان‌بندی بر اساس فرایندهای  مهندسی  برای تکمیل پروژه درخواست شد و اولین برنامه زمان‌بندی مهندسی شده برای پروژه تعریف شد این در حالی بود که پس از تخصیص 150 میلیارد تومان دولت به تکمیل پروژه، به همراه معاون عمرانی استاندار قزوین نظارت برای هزینه‌کرد این اعتبار انجام شد تا ریالی در جای دیگر هزینه نشود و تکمیل پروژه هم به هفته‌های اول مرداد موکول و اعلام شد که این مهم تحقق یافت.

فتوحی اضافه کرد: پیمانکار در سه شیفت کاری، عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب آبیک را آغاز کرد و حدود 80 عدد لوله نیاز بود که تهیه و وارد شهرستان آبیک شد و دو پل فلزی بسیار بزرگ هم قرار شد آماده و نصب و برای تهیه شیرآلات، تجهیز کارگاه، تهیه مواد اولیه و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه اضطراری آب هم اقدام شود که پیشرفت پروژه با قوت و جدیت جلو رفت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بازدیدهای روزانه و دریافت روزانه از گزارش عملیات و اقدامات انجام شده پروژه، با نمایندگان مجلس، معاون عمرانی استاندار قزوین و مسئولان آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان بازدیدهایی از پروژه صورت می گرفت.

این مسئول اجرای 17.5 کیلومتر خط انتقال آب آبیک را سخت‌ترین بخش پروژه آبرسانی از سد طالقان  به دلیل شکاف کوه در قسمت های مختلف و جاده زیاران و طالقان ذکر و تصریح کرد: مابقی طرح آبرسانی از سد طالقان برای 194 روستا و 16 شهر دیگر از مسیر اتوبان اجرا می‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک این را هم گفت که تمام پروژه‌ها، مشکلات و موضوعات موجود در شهرستان آبیک با دغدغه‌مندی، نظارت و مدیریت مناسب، مجدانه پیگیری می‌شود.

فتوحی از افتتاح پروژه آبرسانی آبیک در هفته دولت با حضور مسئولان کشوری خبر داد و گفت: از مردم شریف آبیک و همراهی و صبوری آنان با توجه به وضعیت آب شرب نامطلوب، چندین سال نجابت به خرج دادند و تحمل کردند قدردانی می کنم و در حال حاضر از آب باکیفیت بسیار بالا و نیترات و سختی فوق العاده پایین بهره مند شده اند. 

به گفته وی؛ پروژه خط انتقال آب از مقسم به شهر زیاران در مرحله انعقاد قرارداد و تعیین پیمانکار است که امیدواریم ظرف چند ماه آینده به اتمام برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما