شناسهٔ خبر: 55558956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مهر تائید مسئولان ارشد قزوین بر عملکرد موفق شرکت ملی شیمی کشاورز

در همایش بزرگ روز ملی صنعت و معدن شرکت ملی شیمی کشاورز خوش درخشید و در میان بیش از ۳۰۰۰ واحد صنعتی عنوان واحد صنعتی نمونه و برتر را به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در همایش بزرگ روز ملی صنعت و معدن که با حضور استاندار قزوین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صمت استان، معاون اقتصادی استاندار و صاحبان صنایع برگزار شد شرکت ملی شیمی کشاورز خوش درخشید و در میان بیش از سه هزار واحد صنعتی عنوان واحد صنعتی نمونه و برتر را به خود اختصاص داد.

پس از کسب این موفقیت بزرگ تندیس زرین و لوح افتخار این همایش توسط محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین به دکتر محسن عسگری مدیرعامل جوان و بادرایت شرکت ملی شیمی کشاورز اهدا شد.

استاندار قزوین در حاشیه این همایش از انتخاب شایسته شرکت ملی شیمی کشاورز تقدیر کرد و اظهار کرد: این واحد صنعتی در امر تولید و اشتغالزایی سال‌هاست به یاری استان قزوین و کشور شتافته که این بسیار ارزشمند است.

استاندار قزوین تصریح کرد: ما به عنوان نماینده عالی دولت در استان برای حل مشکلات مجموعه ملی شیمی کشاورز در حوزه‌های مختلف از هرگونه مساعدتی دریغ نخواهیم کرد.

لازم به ذکر است شرکت ملی شیمی کشاورز در سال ۱۳۶۵ و در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار در شهر صنعتی البرز تاسیس شد و تولید انواع سموم دفع آفات نباتی، دامی و خانگی و کودهای شیمیایی را در دستور کار قرار داد.

این شرکت از اوایل سال ۱۳۹۵ جهت بهره‌وری و شکوفایی هرچه بیشتر به بخش خصوصی واگذار شد که از اولین سال واگذاری، تنوع و کیفیت محصولات ارائه شده بسیار چشمگیر بوده است.

محصولات این شرکت در قالب ۱۶ خط، تولید و عرضه می‌شوند که این محصولات به دلیل استفاده از فناوری‌های پیشرفته و رعایت استانداردهای بین‌المللی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. 

شرکت ملی شیمی کشاورز علاوه بر فعالیت در حوزه محیط زیست و مدیریت پسماندهای ویژه و خطرناک شیمیایی، واحد فرمولاسیون سموم حشره کش و علف کش، واحد سنتز مواد اولیه پایه آلی با قابلیت تولید اتیون و مالاتیون (که تنها واحد تولیدی کشور در این زمینه است)، واحد سنتز مواد اولیه پایه معدنی، واحد امحاء پسماندهای خطرناک شیمیایی، سمی و دارویی، واحدهای کنترل کیفیت و تحقیق و توسعه و آزمایشگاه را نیز راه‌اندازی کرده است.

عرضه وسیع محصولات این شرکت در بازارهای داخلی باعث ارتقاء و تحول کیفی و کمی این نوع محصول گردیده و بسیاری از سموم برای نخستین بار در کشور توسط شرکت ملی شیمی کشاورز تولید می‌شوند که علاوه بر کیفی بودن محصول با محیط زیست نیز سازگار بوده و نوید آینده بهتری را برای کشاورزی این مرز و بوم می‌دهد.

ایجاد دهکده شیمیایی سبز با نگاه توسعه‌ای و مدیریت و کنترل مخاطرات سموم شیمیایی از مهمترین اهداف این شرکت پیشرو است که به گفته مدیران آن با بهره‌گیری از محصولات دانش بنیان در بهبود این فرآیند و روش‌ها در جهت هرچه سبزتر کردن تولید و سازگاری بیشتر با محیط زیست به این مهم دست یافته‌اند.

همچنین این شرکت دارای گواهینامه های متعدد در عرصه سیستم مدیریت کیفیت، مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، مدیریت زیست محیطی و سیستم سنجش رضایت مشتری و نیز گواهینامه رسیدگی به شکایات مشتری و نیز گواهینامه مسوولیت‌های اجتماعی است.

شایان ذکر است در راستای هدف اشتغالزایی نیز با اجرای طرح توسعه و افتتاح سه خط جدید که موجب افزایش ۲۰ محصول متنوع و جدید به سبد محصولات گردید آمار اشتغال شرکت ملی شیمی کشاورز به بیش از ۲۰۰ نفر افزایش یافته که آمار قابل توجه و تحسین برانگیزی است.

به گفته دکتر عسگری مدیرعامل شرکت ملی شیمی کشاورز سیاست این مجموعه بر آن است که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی با حفظ نیروهای خود بتوانند گامی بلند در جهت تبلور اقتصاد کشور بردارند و همواره در کنار تولید دغدغه مسئولیت اجتماعی نیز سرفصل حرکت رو به جلو مدیران این مجموعه بزرگ است. 

وی بیان کرد: به هر ترتیب آنچه مبرهن است اینکه شرکت ملی شیمی کشاورز امروز با بهره‌مندی از توان متخصصان داخلی و تکیه بر دانش روز جهان توانسته به‌عنوان واحد صنعتی نمونه و برتر فصل تازه‌ای بر افتخارات صنعت این مرز و بوم بیافزاید و این پیشرو بودن لزوم همراهی مسئولان ارشد کشور و استان را برای رفع دغدغه‌های مدیران ارشد شرکت ملی شیمی کشاورز دوچندان می‌سازد.

مهر تائید مسئولان ارشد قزوین بر عملکرد موفق شرکت ملی شیمی کشاورز

انتهای رپرتاژ آگهی

برچسب‌ها:

نظر شما