شناسهٔ خبر: 55558477 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عزم جزم مدیران برای تولید بذر سیب‌زمینی در اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: مسئولان جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را برای تولید بذر سیب زمینی در استان به‌کار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

یاسر عبداللهی عابد گفت: مدیران استانی عزم خود را برای تولید بذر در استان اردبیل جزم کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل می گوید: کلیه زیرساخت‌های تولید بذر بومی سیب زمینی در استان اردبیل فراهم شده و شرکت‌های دانش بنیان نیز در این زمینه در استان شکل گرفته است.

به گفته او، سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن بذر سیب زمینی در داخل این استان تا چهار سال آینده برنامه‌ریزی کرده است.

عبداللهی عابد گفت: اردبیل در حوزه تولید بذر سیب زمینی توان بالایی دارد و هر چند که بذر گواهی شده در استان به مقدار کافی تولید نمی‌شود ولی نباید نیاز بذری این استان از جاهای دیگر تأمین شود.

او می گوید: برای توسعه کشت سیب زمینی در استان اردبیل برنامه چهار ساله‌ای تدوین شده که در قالب آن، کشت این محصول با محوریت تغییر الگوی کشت و نیز تولید بذر در خود استان دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن سیب زمینی در اردبیل تولید می‌شود، گفت: باید راهکارهای ایجاد مزارع تولید بذر در استان بررسی شده و بذر گواهی شده در استان تولید و روانه بازار شود.

 

نظر شما