شناسهٔ خبر: 55558443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اجرای خاموش شروط مقاومت

زهره صفاری

پس از گذشت 2 روز از آغاز آتش‌بس در فلسطین، رژیم صهیونیستی نگران عملی شدن تهدیدهای جهاد اسلامی، با تدارک مقدمات اجرای شروط توافق و صدور مجوز دیدار خلیل العواوده، اسیر فلسطینی با خانواده‌اش در بیمارستان، پیروزی دیگری را به مقاومت فلسطین تقدیم کرد.

صاحب‌خبر -

روزنامه ایران: به گزارش شبکه خبری المیادین، انور طه از مقامات جهاد اسلامی با تأیید خبر انتقال این اسیر فلسطینی به بیمارستان گفت: «هیأت صلیب سرخ بین‌المللی با بسام السعدی و خلیل العواوده دیدار داشته‌اند اما براساس آخرین خبرها حال این دو زندانی مساعد نیست.»
در همین حال یک منبع آگاه به المیادین اعلام کرد که العواوده پس از 149 روز اعتصاب غذا در وضعیت وخیم سلامتی قرار گرفته است و رژیم صهیونیستی به رغم مقاومت‌های گذشته خود برای درمان این زندانی، با توجه به شروط جهاد اسلامی و میانجیگری طرف مصری نه تنها مجبور به انتقال او به بیمارستانی در خارج از زندان و انجام درمان شده که مقدمات ملاقات او با خانواده‌اش را نیز فراهم کرده است. در عین حال مذاکرات برای تحقق شروط بعدی که آزادی بی‌قید و شرط این اسیر فلسطینی و بسام السعدی است همچنان از سوی مصر ادامه دارد.


یاسر مظهر، نماینده کمیته اسرای جهاد اسلامی درباره آخرین وضعیت دو اسیر فلسطینی در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی گفت: «خلیل العواوده در وضعیت نامساعد و حساسی قرار دارد. از طرفی با توجه به اینکه بسام السعدی نیز در زمان دستگیری از ناحیه سر مورد حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته، در شرایط خوبی نیست.»
این اخبار در حالی از کانال هیأت صلیب سرخ جهانی از اردوگاه صهیونیست‌ها به بیرون درز کرده است که زیاد النخاله، دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین پیش‌تر به صهیونیست‌ها هشدار داده بود در صورت آسیب دیدن هر یک از این دو اسیر، توافق باطل و جنگ از سر گرفته خواهد شد.


توجیه و هراس
غافلگیری صهیونیست‌ها از آتش‌باران مقاومت در نبرد سه روزه اخیر و بویژه ناتوانی گنبد آهنین این رژیم برای مهار موشک‌ها، تل‌آویو را آماج انتقادات بسیاری کرده است. همین امر نیز سبب شده است که آنها در عین حالی که در حال مهیا کردن شروط جهاد اسلامی هستند، برای بهبود وجهه خود در اراضی اشغالی و در امان ماندن از انتقادات داخلی به تهدیدات و اظهارنظرهای پراکنده علیه مقاومت روی آورند.


در این میان برخی از مقامات تل‌آویو مانند بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم که اخیراً آماج انتقادات بنیامین نتانیاهو قرار داشته است، به رغم شکست ارتش این رژیم در برابر قدرت مقاومت همچنان به تهدید ادامه داده‌اند. به گزارش تایمز اسرائیل بنی گانتس گفته است: «هیچ یک از مقامات فلسطینی حتی دبیرکل جهاد اسلامی از تیررس ما خارج نیست و ما تضمینی برای آزادی اسرای فلسطینی نمی‌دهیم.» او همچنین برای سرپوش گذاشتن بر شکست اخیر افزود: «امیدواریم این توافق ادامه‌دار باشد چراکه در غیر این صورت اسرائیل از همه ظرفیت‌های لازم خود بهره خواهد گرفت.»


از سوی دیگر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی نیز برای پنهان کردن عجز خود در برابر مقاومت فلسطین و کمرنگ جلوه دادن پیروزی جهاد اسلامی، بار دیگر اعلام کرد حاضر به آزادی خلیل العواوده با وجود وضعیت وخیم سلامتی او نیست. این در حالی است که بنا بر اعلام طرف مصری، مذاکرات برای تحقق شروط آتش‌بس بدون مشکل در جریان است. در همین حال جنایت‌های اخیر صهیونیست‌ها علیه کودکان و غیرنظامیان، موجب انتقادهای بین‌المللی از تل‌آویو شده است. به طوری که به نوشته ایسنا به نقل از آناتولی، رئیس شورای امنیت سازمان ملل در آستانه نشست فوری این شورا درباره فلسطین اعلام کرد: «حفظ ثبات وضعیت در غزه و ممانعت از هر گونه درگیری و تنش بسیار مهم است و اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر مسئولیت توجه به این وضعیت را دارد.»


لبیک مقاومت به دبیرکل حزب‌الله
سخنرانی سید حسن نصرالله پس از توافق آتش‌بس غزه و درخواست او برای آماده‌باش مقاومت در تحولات روزهای آتی، علاوه بر فلسطین، محور مقاومت را علیه رژیم صهیونیستی بار دیگر بسیج کرده است. به طوری که رسانه جنگی حزب‌الله لبنان به تازگی پیامی را از نیروهای مقاومت اسلامی انتشار داده که نیروهای مقاومت در پاسخ به درخواست دبیرکل این جنبش تأکید کردند: «پیام شما را دریافت کردیم و با عزمی راسخ اعلام می‌کنیم که نیروهای مقاومت تحت امر دبیرکل حزب‌الله بوده و انگشت‌شان روی ماشه است.»

انتهای پیام/

 

 

نظر شما