شناسهٔ خبر: 55558302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب یک مدرسه در رام‌الله/ اعلام پیروزی کره‌شمالی در مقابله با ویروس کرونا/ تاکید سخنگوی طالبان بر تحقیقات در مورد قتل سرکرده سازمان «القاعده»

تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب یک مدرسه در رام‌الله، اعلام پیروزی کره‌شمالی در مقابله با ویروس کرونا و تاکید سخنگوی طالبان بر تحقیقات در مورد قتل سرکرده سازمان «القاعده» از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وزارت دادگستری آمریکا طی بیانیه‌ای یک ایرانی عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به تلاش برای ترور مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید متهم کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که آمریکا به عنوان طرف ناقض برجام، موظف است هر چه سریع‌تر تصمیم سیاسی اتخاذ کرده و به نگرانی‌های منطقی ایران پاسخ دهد.

- سفیر ایران در بلژیک در دیدار با وزیر امور خارجه گزارشی از تحولات روابط کشورمان با اتحادیه اروپا و ظرفیت‌ها و چالش های موجود در روابط ایران و اروپا ارائه کرد.

- مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در واکنش به بیانیه مضحک ضدایرانی وزارت دادگستری این کشور، گفت که دولت فعلی ایالات متحده در برابر ایران از خود ضعف نشان می‌دهد.

- رهبر کره‌شمالی در مقابله کشورش علیه همه‌گیری کرونا اعلام پیروزی کرد.

- مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای با اشاره به داستان‌سرایی مضحک وزارت دادگستری آمریکا علیه ایران، اعلام کرد که «هرگونه اقدام علیه مقام‌های کنونی و پیشین آمریکا برای این تهران پیامدهای شدیدی به همراه خواهد داشت».

- دادگاه رژیم صهیونیستی حکم تخریب مدرسه «عین سامه» در شرق رام الله را صادر کرد.

- سخنگوی طالبان تا‌ٔیید کرد که تحقیقات در مورد قتل رهبر سازمان «القاعده» همچنان در جریان است.

 

 

نظر شما