شناسهٔ خبر: 55558092 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

در پاسخ به «جام‌جم» صورت گرفت

واکنش وزیر ارشاد به نمایش «قهرمان» در اسرائیل

نشست چهارشنبه‌های هیأت دولت این هفته برگزار شد و وزرا با حضور در جمع خبرنگاران در حیاط پاستور پاسخگوی سوالات مختلف بودند.

صاحب‌خبر -
در همین زمینه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به «جام‌جم» در مورد توقف سریال «جیران» در  فیلیمو  گفت: این اختلاف حقوقی است و ربطی به شبکه خانگی ندارد و خواستیم تلاش شود این موضوع را حل کنند. ما حامی فعالیت نمایش خانگی هستیم و موقعیت خوبی دارند و نباید با این مخالفت‌ها به حقوق بینندگان خللی وارد شود.‌
اسماعیلی در مورد اکران فیلم «قهرمان» در سرزمین‌های اشغالی بیت‌المقدس نیز گفت: به همه کسانی که در داخل فعالیت می‌کنند اعلام کردیم اکران در سرزمین‌های اشغالی جزو خطوط قرمز است و حتما با آنها برخورد خواهیم کرد. توصیه اکید من به تهیه کنندگان و فیلم‌سازان این است که مراقب این مسأله باشند.
 فیلم قهرمان اصغر فرهادی، این روزها توسط تهیه‌کننده خارجی فیلم درصدد اکران در جشنواره اورشلیم است اما فرهادی بدون توجه به اعتراض کاربران ایرانی، با سیاست سکوت خود به‌دنبال تکرار تجربه‌های قبلی اکران فیلم‌‍‌هایش در فلسطین اشغالی همچون «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» است.
 مشخص شدن میزان حقوق بازنشستگان، هفته آینده
محمدهادی زاهدی‌وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره چگونگی بررسی افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: دولت مسئولیت تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان را به وزرای عضو هیأت امنای تأمین اجتماعی سپرده که این موضوع هنوز به نتیجه و جمع‌بندی نرسیده است. وی خاطرنشان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان مستلزم بررسی بیشتر است. سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با توجه به منافع و اعتبارات لازم برای افزایش حقوق بازنشستگان، نیازمند زمان بیشتری برای ارزیابی هستیم که هفته آینده با حضور نمایندگان جامعه کارگری این موضوع بررسی و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.
 سهم زمین چهارمیلیون مسکن نهضت ملی تا پایان شهریور تعیین تکلیف می‌شود
رستم قاسمی، وزیر راه‌وشهرسازی هم درباره مسکن مهر گفت: ساخت مسکن مهر حدود ١٢سال طول کشید و هنوز ٢٠٠هزار از واحدهای آن باقی مانده است.
وی ادامه داد: از مهرماه سال گذشته مرحله شناسایی نیازمندی‌های ساخت مسکن آغاز شد و امروز 1.5میلیون واحد نهضت ملی مسکن در مراحل خاک‌برداری تا نازک‌کاری در دست اجراست.قاسمی گفت: برنامه ما براساس دستور رئیس‌جمهور این است که تا پایان شهریورماه سهم زمین چهارمیلیون مسکن نهضت ملی مسکن را تعیین‌تکلیف کنیم و کار بزرگی است. وزیرراه‌وشهرسازی اظهار داشت: در مسکن مهر کل زمین‌هایی که به این طرح تعلق گرفت معادل یک‌میلیون و ۶۰۰هزار واحد بود و باقی زمین‌هایی بود که متعلق به مردم بود اما در طرح نهضت ملی مسکن همه زمین‌ها متعلق به دولت است و به‌صورت رایگان در اختیار مردم می‌گیرد. قاسمی افزود: قرار بر این است تا پایان شهریورماه امسال مسأله زمین را در کشور حل کنیم و 1.5میلیون واحد هم‌اکنون در تمام شهرهای کوچک و بزرگ‌ در دست اجراست. وی تأکید کرد: راهبرد ما این است در شهرهایی که زمین داریم زمین را ویلایی به مردم واگذار کنیم یعنی قطعه ۲۰۰متری به مردم واگذار و به آنان وام داده می‌شود و متقاضی ساخت خانه را آغاز می‌کند. قاسمی گفت: در این روش با متقاضی قرارداد داریم تا مدت یک‌سال‌ونیم مسکن ساخته شود و درغیراین‌صورت با مشکل روبه‌رو می‌شوند.
 پرداخت وام ازدواج تا ۱۰روز  پس از تکمیل مدارک
علی صالح‌آبادی، رئیس بانک‌ مرکزی هم گفت: وام ازدواج از زمان کامل بودن مدارک حداکثر ۱۰روز باید به حساب متقاضیان واریز شود درغیراین‌صورت آن بانک تخلف کرده و باید به هیات مرکزی بانک گزارش داده شود.
صالح‌آبادی تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف، موارد را به سامانه‌های ارتباطی بانک مرکزی اعلام کنند.

نظر شما