شناسهٔ خبر: 55557863 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رشد ۲ برابری استفاده از پایند الکترونیک در زندان‌های استان اصفهان

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان گفت: استفاده از پایند الکترونیک در زندان‌های استان اصفهان تقریبا با رشد دو برابری همراه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما علیرضا بابایی افزود: سازمان زندان‌های این استان در سال گذشته ۵۷ میلیارد تومان دستمزد به مددجویان خود پرداخت کرده و این رقم هیچ ارتباطی به کمک‌های نقدی و غیر نقدی که به خانواده زندانیان می‌شود ندارد و صرفا پیرو دستمزد مددجو در قبال کار انجام شده، بوده است.
بابایی تصریح کرد: همواره تاکیدمان بر اشتغال کیفی تا کمی مددجویان است و البته اشتغال کمی امری مهم است، اما بیش از آنکه به فکر اعداد آمار اشتغال در زندان‌ها باشیم به فکر کیفیت اشتغالزایی و خروجی آن هستیم.
وی با بیان اینکه اشتغال زندانیان بهترین محور برای تغییر و اصلاح رفتار‌ها است، گفت: اشتغالزایی به خودی خود هدف قلمداد نمی‌شود و بخش عمده‌ای از تغییر و اصلاح رفتار‌ها از طریق اشتغال به وجود می‌آید.
مدیر کل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به مجرمینی با جرائم سرقت تاکید کرد: این افراد یک مهارت را به درستی نیاموخته اند که باید به جای سرقت دست به تلاش و کار زد.
بابایی در ادامه با اشاره به آمار کارگاه‌های اشتغالزایی مددجویان در زندان‌های استان اصفهان افزود: کارگاه‌های اشتغالزایی مددجویان در زندان‌های استان اصفهان افزایش پیدا کرده است و ما در رشته‌های مختلف کارگاه آموزشی داریم.
وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی مددجویان گفت: درون زندان‌ها سازه‌های متعددی برای اشتغال زندانیان مدنظر قرار گرفته و در این بخش هم شاهد رشد بودیم. البته قانون گذار هم پیش بینی‌هایی را در قانون بودجه داشته و تسهیلاتی را برای بخش خصوصی قائل شده است. حتما این مصوبه تشویق می‌کند تا بخش خصوصی هم بیاید و در اشتغالزایی و ایجاد کارگاه‌ها اشتغالزایی زندان‌ها مشارکت داشته باشد.

نظر شما