شناسهٔ خبر: 55557609 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دعوت کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه از اروپایی‌ها برای تحریم اسرائیل

تشکل کارگری اتحادیه اروپا ضمن محکومیت حمله اخیر دولت اسرائیل به غزه در هفته گذشته اعلام کرد: «زمان رفع محاصره غزه فرا رسیده است.»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنفدراسیون CGT فرانسه، کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه (CGT) با انتشار بیانیه‌ای حمله گسترده رژیم صهیونیستی و ترور فعالان و مبارزان فلسطینی ساکن غزه را به شدت محکوم کرد.

این تشکل کارگری اتحادیه اروپا ضمن محکومیت حمله اخیر دولت اسرائیل به غزه در هفته گذشته اعلام کرد: «زمان رفع محاصره غزه فرا رسیده است.»

در این بیانیه آمده است: هیچ چیز نمی‌‌‌تواند حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه را توجیه کند. این اقدامات در عین سکوت سیاستمداران بسیاری از کشورها مایه تمسخر جامعه جهانی است. تعجب آور است که عملیات نظامی اسرائیل را همانطور که رسانه‌ها مدعی هستند، "پیشگیرانه" خوانده شود حال که حملات اسرائیل جان ۴۴ نفر از جمله ۱۵ کودک در این حملات گرفته شده و به شهادت رسانده و در انتها تاکنون حملات تنها ۳۶۰ زخمی که برخی از آنان دچار قطع عضو شدند، برجای گذاشته است. حملات هوایی ۱۰ می‌ پیش از این باعث کشته شدن ۲۳۰ غزه از جمله ۶۵ کودک شده بود. این به معنای کشتار جمعی برای به اصطلاح امنیت رژیم اسرائیل است.

CGT علیه تروری که دولت صهیونیستی برای چندین دهه در خاورمیانه کاشته است، معترض بوده و هست. زمان آن فرارسیده است که محاصره غزه را که پانزده سال به طول انجامیده و مردم را به شرایط وحشتناک زندگی رسانده است، برداشته شود.

در راستای قواعد حقوق بین‌الملل، CGT از دولت فرانسه می‌خواهد که فوراً وارد عمل شود تا در نهایت به لغو بی‌قید و شرط محاصره نوار غزه و تعلیق توافقنامه اتحادیه اروپا و اسرائیل دست یابد.

همچنین پایان دادن به شهرک‌سازی‌های اسرائیل و به همین منظور، ممنوعیت و تحریم تجارت با شهرک‌های غیرقانونی دولت صهیونیستی ضروری است. CGT قبل از هر چیز از سازمان‌ها و اعضای خود می‌خواهد تا با امضای طومار در ابتکار شهروندان اروپایی شرکت کنند: https://stopsettlements.org/

در نهایت، CGT از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه می‌خواهد که قطعنامه تصویب شده توسط اکثریت مجلس ملی حدود شش سال قبل را که "دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد" برای حل و فصل جنگ در این منطقه اجرا کند.

نظر شما