شناسهٔ خبر: 55556032 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اعدام ۶ نفر در سومالی توسط گروه تروریستی الشباب

منابع خبری از اقدام گروه تروریستی الشباب در اعدام ۶ نفر در جنوب سومالی به اتهام جاسوسی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومال الجدید، گروه تروریستی الشباب ۶ نفر را اعدام کرد.

بر اساس گزارشات وارده از شهر جلب در ایالت جوبا واقع در جنوب سومالی، گروه تروریستی الشباب ۶ نفر را به اتهام جاسوسی برای دولت سومالی، ایالات متحده آمریکا و کنیا اعدام کرد.

الشباب مدعی شد اشخاصی که در میدان شهر جلب مورد اعدام قرار گرفتند از مناطق مختلف تحت سیطره این گروه بازداشت شده و به جاسوسی برای دولت سومالی و کشورهای حامی آن اعتراف کرده بودند.

طبق ادعای الشباب، این افراد در تسهیل حملات هوایی که به کشته شدن برخی از عناصر این گروه تروریستی منجر گردید، نقش داشتند.

این نخستین باری نیست که گروه تروریستی الشباب به اعدام اشخاص به اتهام جاسوسی و همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی سومالی و خارجی دست می‌زند.

گروه تروریستی الشباب که کنترل برخی از روستاها و شهرک‌ها در جنوب سومالی را در دست دارد، به طور مکرر با بمب گذاری، نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در شهر موگادیشو و شهرهای بزرگ این کشور هدف قرار می دهد.

سومالی از زمان تاسیس گروهک تروریستی- تکفیری الشباب در ابتدای سال ۲۰۰۴ میلادی، نبردی را علیه این گروهک وابسته به القاعده آغاز کرده است.

این گروهک تا امروز مسئولیت عملیات‌های متعددی را که به کشته و زخمی شدن صدها تن انجامید، برعهده گرفته است.

سومالی طی سال‌های گذشته تا کنون مرکزی برای فعالیت گروهک های تکفیری به ویژه گروه تروریستی الشباب بوده است که این گروه نیز ارتباطات بسیار نزدیکی با گروهک تروریستی داعش دارد.

طی چند سال گذشته انفجارهای تروریستی متعددی از سوی گروهک تروریستی الشباب در شهرهای مختلف سومالی به ویژه در پایتخت این کشور به وقوع پیوسته است.

نظر شما