شناسهٔ خبر: 55555880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

گزارش قدس ازحضور مؤثر نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین المللی؛

درگیری ناوشکن «جماران» با مهاجمان

یکی از تکالیف نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأمین خطوط مواصلاتی و دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد و اقیانوس‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، یکی از تکالیف نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأمین خطوط مواصلاتی و دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد و اقیانوس‌هاست.

شب گذشته تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش تحت فرماندهی ناوشکن تمام ایرانی جماران در راستای انجام رسالت حفاظتی عملیاتی این نیرو در سومین عملیات خویش در آب‌های بین‌المللی که در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ در حال انجام مأموریت هستند، پس از دریافت پیام درخواست کمک از سوی یک کشتی ایرانی در محدوده دریای سرخ بلافاصله در منطقه حضور پیدا کرده و با قایق‌های مهاجم دزدان دریایی درگیر شدند. دریادار دوم تاج‌الدینی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در تشریح این عملیات گفت: این عملیات با تبادل آتش سنگین میان رزمندگان دریایی ارتش و گروه مهاجم همراه بوده است.

وی در پایان بیان کرد: مهاجمان پس از این مواجهه جدی از معرکه متواری شده و منطقه را ترک کردند. پیش از این نیز نیروی دریایی ارتش کشورمان در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در عملیاتی بین‌المللی در آب‌های آزاد به مقابله با گروه‌های مهاجم و دزدان دریایی پرداخته بودند که با نجات یک شناور و حفظ جان خدمه آن حماسه آفرینی کردند.

به گزارش فارس، پیرو این عملیات امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: پس از ائتلاف جدید دریایی مشترک آمریکا با متحدان خود، شاهد افزایش دزدی دریایی در این آبراه مهم و حیاتی هستیم. الحاق گروه‌های پهپادی به نیروی دریایی ارتش در هفته‌های گذشته و تلاش این نیرو برای گسترش ظرفیت‌های رصد میدانی، در آینده نه چندان دور، زمینه ساز اشراف دوچندان دریا دلان این نیرو بر آب‌های سرزمینی و بین‌المللی و ضامن تأمین امنیت دوچندان ترانزیت و حمل‌ونقل دریایی خواهد شد.

خبرنگار: شمس الدین نجفی

انتهای پیام/

نظر شما