شناسهٔ خبر: 55555719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

نماینده حماس در ایران از واکنش حتمی به جنایت‌های صهیونیست‌ها می‌گوید

پیروزی با معادله همبستگی مقاومت

رهبران تروریست اسرائیل مدت‌ها بود به دنبال رهبر جوان گردان شهدای‌الاقصی بودند. مجاهدت‌های او تا آنجا بود که به شیر نابلس معروف شد و خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربود.

صاحب‌خبر -

صبح روز دوشنبه بود که سایت‌های اسرائیلی تصاویری از تانک‌های سنگین برای ردیابی ابراهیم النابلسی منتشر کردند. مدت کوتاهی نگذشت که صوتی منتسب به ابراهیم منتشر شد که می‌گفت من در محاصره‌ام و تا شهادت خواهم جنگید اما شما دست از مبارزه برندارید. چند ساعت بعد خبر شهادت النابلسی از سوی سایت‌های مختلف مخابره شد. برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند احتمالاً او با گلوله آر‌پی‌جی یا بازوکا (یک اسلحه از نوع راکت‌انداز ضد تانک) به شهادت رسیده است. مراسم تشییع جنازه او نیز بسیار با شکوه برگزار شد و مادرش گفت: ابراهیم نمرده است بلکه امروز صد ابراهیم در اینجا حضور دارند. همه شما فرزند من و ابراهیم هستید. ابراهیم پیروز شد.
شهادت ابراهیم در کنار جنایات اسرائیل در به شهادت رساندن تیسیر الجعبری و خالد منصور نشان از ضعف رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت مردم فلسطین و رو آوردن به حذف فیزیکی رهبران مقاومت است که در تهدیدی آشکار زیاد النخاله را نیز هدف بعدی ترور خود اعلام کرده‌اند. گروه‌های مقاومت اما در مقابل، وعده انتقام داده‌اند. فردا هم قرار است راهپیمایی بزرگی با عنوان روز خشم فلسطینی در محکومیت جنایت‌های رژیم اشغالگر برگزار شود. درباره پاسخ مقاومت به جنایات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی، با دکتر خالد قدومی نماینده حماس در ایران گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

آقای دکتر، تحلیل شما از حوادث اخیر و تهدیدات رژیم صهیونیستی به ترور رهبران مقاومت چیست؟
 در ابتدا باید عرض کنم مسئولیت کامل پیامدهای این تجاوز متوجه رژیم صهیونیستی است؛ چرا که این رژیم با ترور شهید تیسیر الجعبری از فرماندهان گروهان‌ قدس در غزه آغازگر جنگ بود. پس از آن نیز خالد منصور یکی دیگر از فرماندهان مقاومت را ترور کرد. دوم اینکه دشمن صهیونیستی در برابر هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی شامل زنان و کودکان (45 شهید از جمله 15 کودک و چهار زن) مسئول است، کشتار این افراد جنایت جنگی است که مستوجب پیگرد قانونی در محافل و دادگاه‌های بین‌المللی است.

آیا حماس موافق نبرد مسلحانه و عملیات مقاومت بود؟
تأکید می‌کنم این نبرد با حمایت کامل مقاومت و اتاق عملیات مشترک مقاومت به فرماندهی گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس) که سال 2014 تأسیس شد، پیش رفت و تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین گروه‌های مقاومت به فضل آگاهی، هوشیاری و درایت دلاورمردان مقاومت که این نبرد را مقتدرانه مدیریت کردند، راه به جایی نخواهد برد و خون فلسطینی یکی است و این ملت هرگز تجزیه نخواهد شد. نبرد ما با دشمن صهیونیستی ادامه دارد و هدف راهبردی این نبرد زوال و نابودی رژیم اشغالگر و توقف جنایات و تروریسم بی‌وقفه آن علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین و آزادی این سرزمین از بحر تا نهر است.

در زمینه عملیات اخیر اسرائیل در کرانه باختری و به‌ویژه نابلس کمی توضیح دهید.
امروز دیدیم چگونه مقاومت در غزه تمامی مراکز قدرت پوشالی دشمن را در این سرزمین هدف حملات راکتی و موشکی قرار داد و چگونه ریشه‌های مقاومت به سرتاسر این سرزمین رسیده است. صحنه‌های شکوهمندی که امروز در رابطه با جهاد و مقاومت در کرانه باختری می‌بینیم، مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که در کمتر از 24 ساعت گذشته، فلسطینیان در حدود 20 نقطه با دشمن صهیونیستی به‌صورت مستقیم وارد درگیری شدند، این یک جنگ تمام‌عیار با مشارکت مجاهدان فلسطینی از تمامی گروه‌های مقاومت است. همچنین دو روز پیش در نابلس ـ این کوه استوار آتش و مقاومت ـ دست‌کم سه تن از دلاورمردان مقاومت از اعضای گردان‌های شهدای‌الاقصی به نام‌های ابراهیم النابلسی، اسلام صبوح و حسین طه به شهادت رسیدند، این‌ها همگی از برکات نبرد سال گذشته سیف‌القدس است که معادله همبستگی و اتحاد بین گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین را ترسیم کرد و امروز می‌بینیم مقاومت در هر مکانی در کمین دشمن صهیونیستی نشسته و خواب را از چشمان آنان ربوده تا اینکه سرانجام تمامی اشغالگران صهیونیست از این سرزمین بیرون رانده شوند.

برخی ادعا می‌کنند بین حماس و جهاد اختلاف وجود دارد؛ در این باره کمی توضیح دهید.
باوجود تمامی فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها که برای فلسطین، قدس و حقوق این ملت و در رأس آن آزادی و عزت و کرامت فلسطینیان انجام‌می‌شود، دشمن صهیونیستی هرگز قادر نخواهد بود عزم و اراده مبارزان فلسطینی را تضعیف کند و هیبت ملت فلسطین را در هم شکند تا اینکه در نهایت این رژیم از سرزمین فلسطین بیرون رانده شده و کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تشکیل شود.
به شما اطمینان می‌دهم هماهنگی دائمی بین اتاق عملیات مشترک مقاومت، حماس و جهاد اسلامی و همه مبارزان فلسطینی در این نبرد پیوسته با دشمن صهیونیستی وجود دارد و این وحدت رویه و هماهنگی مستمر، همبستگی مردمی و همدلی ساکنان غزه و عموم فلسطینیان در داخل و خارج، راه اصلی و بزرگ‌ترین سلاح در مسیر پیروزی و آزادی کامل فلسطین است.

خبرنگار: زینب اصغریان

نظر شما