شناسهٔ خبر: 55554480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

کاری ازمفدا فسا؛

یادداشتی درباره ی پاسداشت سردار شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری

مدافعان حرم می‌دانند حرم امامش حرمت دارد و با تمام توان در برابر شکستن حرمت حرم اهل بیت می ایستند. آنان می‌دانند دنیا گذراست و دشمنان به دنیای فانی دل بسته‌اند. اما آنان از جانشان برای ایستادن در برابر خواسته های نابجا اسلام میگذرند. و تا آخرین قطره خون دست از تلاش نمی‌کشند تا دشمن را به عقب نشینی وادار و نابود کنند. مقام معظم رهبری (مدظله)

صاحب‌خبر -

أُوْلَئِکَ الَّذِینَ امْتَحَنَ اللَّهُ قُلُوبَهـمْ لِلتَّقـوَی

آن‌ها کســانی‌اند که خدا قلب‌هاشان را برای تقـــوا امتحان کرده‌است.

به گزارش مفدافسا، شهید به معنی گواه و حاضربودن، یکی از صفات خداوند است و بارها در قرآن ملائک و پیامبر به عنوان شهید یاد شده‌اند. و از آن‌جایی‌ که اعتقاد بر زنده و حاضربودن شهیدان هست ما این افراد را شهید می‌نامیم. در احکام فقهی شهید شخصی است که در راه خدا و برای دفاع از ارزش‌های دین اسلام به پیکار با دشمن رفته و کشته شده‌است. در کشور ما به فردی که برای دفاع از کشور، ناموس و مال خود به جهاد با دشمن بپردازد و کشته شود؛ شهید می گویند.

آیت‌ الله العظمی ‌سید علی‌ خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرمودند زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. بی‌شک هیچ موقع شهدا و فداکاری آنها به اذن خدا فراموش نخواهد شد.

و همچنین مقام ‌معظم‌ رهبری در دیدار با خانواده شهدا فرمودند:

شهیدانی مثل شهید شما، خود یک عیدی هستند به خانواده و در درجه‌ بعد به همه‌ ملّت ایران. خیلی باعظمت و باارزش است. یک نفر با داشتن همسر، مادر، فرزند، زندگی راحت، بلند شود برود جانش را کف دستش بگیرد و برای احساس تکلیف و وظیفه جانش را بدهد؛ خیلی کار بزرگی است. ماها حرفش را می‌زنیم، این‌ها عملش را انجام دادند. کارشان خیلی باارزش است. منتها این‌قدر در دوران ما تکرار شده‌است که برای ما عادی شده، این‌ها عادی نیستند.

در قرن معاصر ما شهیدان هشت سال دفاع مقدس، شهدای آتش‌نشان، شهیدانی که در درگیری با قاچاقچیان و اشرار کشته شدند، شهدای مدافع سلامت و شهدای مدافع حرم؛ شهیدانی که پا را فراتر گذاشته‌اند و برای دفاع از معنویات و دین خود، رهسپار کشوری دیگر می‌شوند تا در راه دفاع از حرم، بجنگند را میشناسیم.

یادداشتی درباره ی پاسداشت سردار شهید مدافع حرم  عبدالله اسکندری

از زمان حضرت ابراهیم تا منجی‌مان حضرت ولیعصر (عج الله تعالی الشریف) اسلام دشمنانی داشته‌است که چشم دیدنش را نداشته‌اند؛ اما افرادی شجاعی با تجلی اسلام در تمام زمینه‌های زندگی خود بدون ذره‌ای ترس از مرگ از اسلام دفاع کردند. همچون شهدای مدافع‌ حرم که با تمام توان خود در برابر دشمنان اسلام می‌ایستند. تعداد زیاد دشمنان مهم نیست زیرا آنان با الگو گرفتن از امامشان حسین که با ۷۲ تن از یاران خود در برابر تعداد زیادی از دشمنان ایستادگی کردند، می‌جنگند. تفکر آنها حسینی است!

مدافعان حرم می‌دانند حرم امامش حرمت دارد و با تمام توان در برابر شکستن حرمت حرم اهل بیت می ایستند. آنان می‌دانند دنیا گذراست و دشمنان به دنیای فانی دل بسته‌اند. اما آنان از جانشان برای ایستادن در برابر خواسته های نابجا اسلام میگذرند. و تا آخرین قطره خون دست از تلاش نمی‌کشند تا دشمن را به عقب نشینی وادار و نابود کنند.

آیت الله شهید بهشتی در خصوص شهادت فرمودند: ((هنر تعالی بخش، هنری که کمک کند به انسان تا از زباله‌دان زندگی منحصر در مصرف اوج بگیرد، بالا بیاید و معراج انسانیت را با سرعت بیشتر درنوردد. این هنر، هنر اسلامی است.))

در ادامه قسمت کوتاهی از زندگینامه شهید تازه تفحص شده استان فارس را می‌خوانیم.

بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهید سردار عبدالله اسکندری در ۱۵ فروردین۱۳۳۷ در شیراز چشم به جهان گشود. در سال ۱۳۵۸ وارد سپاه جمهوری اسلام شد. و در عملیات های بسیاری در جنگ ۸ سال دفاع مقدس به عنوان فرمانده و جانشین شرکت کرد.

او در عرصه سازندگی فعالیت هایی همچون احداث سد کرخه، جاده نیریز در استان فارس و... داشت و در پروژه های جهادی بسیاری نقش والایی ایفا کرد. همچنین در نهادهای مختلفی همچون مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس خدمت کرد.

سردار عبدالله اسکندری یکی از نخستین شهدای مدافع حرم پس از بازنشستگی برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) به سوریه رفت که مانند مولایش حضرت سیدالشهدا(ع) مرگ خونین را بر زندگی ذلت‌بار ترجیح داد و سرش از تن جدا شد. به روایات منتشر شده شهید اسکندری توسط گروه تکفیری اجناد الشام در خردادماه سال۱۳۹۳ در سوریه شربت شهادت را نوشید و سر وی توسط یکی از فرماندهان این گروهک از پیکر بی جان او جدا شد. پیکر وی پس از ۸سال تفحص شد و در مردادماه ۱۴۰۱مصادف با محرم ۱۴۴۴به زادگاه‌ش بازگشت و با استقبال بی نظیر مردم استان فارس همراه شد.

دشمنان فکر میکنند با شهادت مدافعان حرم به اسلام ضربه وارد کردند اما خود نمی‌دانند ضربه‌ای چند برابر خوردند. مدافعان حرم به جنگ با این تجاوزگران می روند تا به آنها اثبات کنند اسلام هرگز نمی میرد!

یادداشتی درباره ی پاسداشت سردار شهید مدافع حرم  عبدالله اسکندری

به قول شهید بهشتی ما ایمانمان را، اخلاصمان را، عملمان را درست می‌کنیم و با اسلام منطبق می‌کنیم، {اگر} این را داشته باشیم یاری خدا، تضمین شده است.

الهم ارزنا توفیق الشهادت فی سبیلک

نویسنده: غزل کشاورزیان

نظر شما