شناسهٔ خبر: 55554191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

تسهیلات بانکی، اینترنت رایگان و بیمه از جمله حمایتهای دولت از خبرنگاران

پرداخت تسهیلات بانکی ، دویست گیگ اینترنت رایگان و بیمه از جمله حمایتهای دولت از خبرنگاران و فعالان رسانه ای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان امشب در گفتگوی ویژه خبری بیست سیمای گلستان با اشاره به اهمیت شغل خبرنگاران و جایگاه آنان در توسعه جامعه گفت : دولت تلاش می‌کند امنیت شغلی برای این فعالان ایجاد کند.

محمد رعیت افزود : در این راستا طبق قانون از هر رسانه تا سقف ۵ نفر با سرانه حمایتی دولت بیمه می‌شوند.

او گفت : اکنون خانه مطبوعات گلستان ۲۱۰ عضو دارد که از این تعداد ۹۰ نفر از بیمه برخوردار هستند.

رعیت همچنین پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال آفرینی را از دیگر طرح‌های حمایتی از فعالان رسانه‌ای بیان کرد و افزود: در قالب تسهیلات مشاغل خانگی به فعالان رسانه‌ای تا پیش از این ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شد که قرار است به یکصد میلیون تومان افزایش یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود : همچنین فعالان رسانه‌ای به ازای هر اشتغال زایی می‌توانند ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد و تنفس یک ساله دریافت کنند.

او همچنین گفت : خبرنگارانی که مشکل مسکن دارند می‌توانند اطلاعات خود را به صورت ویژه اعلام کنند و مقدمات تهیه مسکن برای این افراد فراهم شده است.

رعیت گفت : خبرنگاران می‌توانند برای دریافت ۲۰۰ گیگ اینترنت رایگان به سامانه جامع هوشمندی مراجعه کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود : قرار است ۲۸ مرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار قدردانی شود.

او گفت : ۱۷۰ نشریه ، سایت و پایگاه الکترونیکی در گلستان مجوز فعالیت دارند.

<div id="video-display-embed-code_8379550"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3538001/8379550?width=400&height=300"></script></div>

 

 

 

نظر شما