شناسهٔ خبر: 55554108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:رسانه باید اخلاق و انصاف را رعایت کند

صاحب‌خبر -
 

مشهد- خبرنگار اطلاعات: تولیت آستان قدس رضوی به‌مناسبت روز خبرنگار در مراسمی با خبرنگاران مشهد دیدار کرد.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احمد مروی در این مراسم گفت: رسانه شهر امام رضا(ع) باید امام رضایی باشد؛ رسانه امام رضایی یعنی رسانه‌ای که اخلاق و انصاف و دیانت و وجدان را در نظر بگیرد.وی با بیان این که هر روز، روز خبرنگار و هر لحظه مرتبط با خبرنگار است، گرچه روز خاصی را به این امر اختصاص داده‌اند که کار بسیار ارزشمندی است، ادامه داد: تبیین کار خبرنگاری است و باید به خطرات و آسیب‌ها و تأثیر مثبتی که به‌ ویژه در جنگ رسانه‌ای امروز است
بپردازیم .مروی با بیان این که امیدوارم با بهترشدن شرایط بهداشتی و ریشه‌کن‌شدن ویروس کرونا، جلسات متعدد و مکرر با خبرنگاران داشته باشیم، افزود: خدمات آستان قدس محدود به چارچوب آستان قدس
نیست. قطعأ قوی نیستیم و نتوانستیم اقدامات اجتماعی را آن‌گونه که هست، به جامعه منتقل کنیم و قطعأ کمبود و تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی با تأکید بر این که محدوده خدمات حرم مطهر منحصر به خراسان نیست و در اقصی نقاط کشور فعالیت و اقدامات اجتماعی داریم، ادامه داد: بخشی از درآمد مناطقی را که موقوفه داریم و با وقف‌نامه سازگار است، برای زائر نیازمند و مجاور نیازمند آن منطقه هزینه می‌کنیم.
وی با اشاره به آیات قرآنی و این که در قرآن ۳ بار با تأکید قسم یاد می‌کند: «نون و القلم و ما یسطرون»، افزود: خداوند برای بیان مطالب مهم به آنچه از نظرش بزرگ و مهم است، قسم می‌خورد؛ در اینجا قسم به قلم داده و این ارزش قلم است، چون ماندگار است و در همه عصرها جریان دارد.مروی گفت: قلم در پیشرفت جامعه علمی، دینی و سیاسی اثر بسیاری دارد. مردم طالب حق هستند؛ ما باید از همه ابزار استفاده کنیم تا حق را به مردم برسانیم.
مروی همچنین تاکید کرد: تا ظهر عاشورا رسانه با یزید بود؛ او با به‌کارگیری وقایع‌نگاران در جنگ سعی داشت جنگ را به نفع خود پایان دهد، اما بعد از عصر عاشورا، رسانه حضرت زینب(س) و خطبه امام سجاد(ع) بود که با افشاگری‌ها و تبیین‌ها همراه بود؛ ورق به‌ گونه ای دیگر بازگشت که قیام توابین و مختار متأثر از رسانه حضرت زینب(س) بود و این‌گونه جنگ به نفع امام حسین(ع) تمام شد.
رواق رسانه‌ای در حرم مطهر رضوی راه‌اندازی می‌شود
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: تلاش می کنیم همچون صحن‌ها و رواق‌های حرم، یک رواق رسانه‌ای برای میلیون‌ها نفر که تشنه حقیقت هستند، ایجاد کنیم. محمدمهدی خیرجو افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی طی ۲سال گذشته بیش از ۸۸۰۰آفیش برای اصحاب رسانه صادر شده استکه۵۰درصد از این آفیش‌ها را عوامل رسانه‌ای مشهد و خراسان پوشش داده‌اند که برای رسانه‌های مشهدی که در شهر امام رضا(ع) بیشترین خدمات را برای گستراندن انوار قدسی مضجع مطهر داشته‌اند، موجب افتخار است.خیرجو گفت: به نظر می‌رسد که حضور و رغبت اصحاب رسانه در این حجم برای همکاری با آستان قدس و مخابره اطلاعات این گنجینه عظیم در سال‌های اخیر بی‌سابقه و یا کم‌سابقه بوده است. البته این میزان تعامل با یکدیگر به تنهایی کافی نیست.
وی تاکید کرد: توسعه فضای رسانه‌ای در حرم مطهر با همکاری و مساعدت اصحاب رسانه با مدیران آستان قدس رضوی رخ خواهد داد و قطعا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.خیرجو اظهارداشت: خدا را شاکرم که در شهری زندگی می‌کنیم که هم مجاور امام رضا(ع) هستیم و هم کسانی را در این شهر داریم که دغذغه‌مند هستند.

نظر شما