شناسهٔ خبر: 55551781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر حوزه علمه علی بن موسی الرضا ( ع) شهر یاسوج :

قیام امام حسین (ع) تاثیرگذاری جهانی دارد

مدیر حوزه علمه علی بن موسی الرضا ( ع) شهر یاسوج گفت: از اهداف امام حسین (ع) ایستادگی در برابر ظلم، ستم و طاغوت بود بنابراین ا فتنه افکنی، برای به حاشیه کشاندن این قیام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام بهشت در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص ابعاد قیام امام حسین (ع) و همچنین اهداف این قیام  گفت: محرم به عنوان نماد سرخ حسینی است و دشمن از تاثیرگذاری آن دچار ترس شده است زیرا حرکت امام حسین (ع) برنامه ها و طرح های دمشن را در ابعاد مختلف خنثی می کند.

مدیر حوزه علیمه علی بن موسی الرضا (ع) یاسوج با بیان اینکه دامنه محرم از مرزهای جمهوری اسلامی ایران فراتر رفته است و بعد از انقلاب اسلامی  این رشد بیشتر مشاهده شد، گفت: امروز در کالیفرنیا، نیویورک بحث عزاداری حسینی و مفاهیم آن گسترش پیدا کرده است و عزدارای حسینی در حال تبدیل شدن به یک نماد جهانی  است.

وی بهره برداری از ارزش های حسینی را از اهداف وهابیت با هدف تفرقه افکنی و کم ارزش کردن  قیام حسینی عنوان کرد وادامه داد:  از اهداف امام حسین (ع) ایستادگی در برابر ظلم، ستم و طاغوت بود بنابراین ایجاد دسیسه، فتنه افکنی، چند دستگی برای به حاشیه کشاندن آرمان های حسینی از اهداف دشمنان است.

حجت الاسلام بهشت با بیان اینکه اهل سنت همانند شیعیان تکریم ارزش های حسینی را برای حفظ اسلام می دانند و اختلافی بین آنها وجود ندارد، گفت: حضور مردم در روز تاسوعا و عاشورا با تفکرات و گرایش های مختلفی برگزار شد و دسیسه های دشمن برای تفرقه افکنی پیرامون ارزش های حسینی به سرانجام نرسید.

این مسئول در پایان گفت: مکتب شیعه دارای برنامه های سازگار با فطرت انسان است اما در سال های اخیر فرقه هایی همچون داعش، فرقه های انگلیسی برای جلوه دادن چهره ای خشن از شیعه موضوع قمه زنی و خون ریزی را به دنیا معرفی کردند تا این گونه تصور شود اسلام  همان قمه زنی و خشونت است، بنابراین رهبر معظم انقلاب  با موضوع قمه زنی مخالفت کردند  و نمی توان برای یک امر مستحب کار حرام انجام داد.

انتهای پیام/

نظر شما