شناسهٔ خبر: 55551436 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بهمنی مطرح کرد؛

پشت پرده بدون تماشاگر شدن هفته اول لیگ/دیگر بهانه ای برای AFC پیدا نمی کنیم

روزنامه خبر ورزشی

مدیر روابط عمومی سازمان لیگ گفت: ناآماده بودن شرایط ورزشگاه های کشور برای حضور همه تماشاگران فوتبال باعث شد تا تصمیم گرفته شود که مسابقات هفته اول را بدون تماشاگر برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حجت الله بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ درباره علت صدور اطلاعیه درباره برگزاری دیدار تیم های استقلال و سپاهان بدون حضور تماشاگران اظهار داشت: این که در اطلاعیه گفته شده مشکلاتی در بخش فروش بلیت الکترونیکی وجود دارد کاملاً درست است ولی این موضوع همه دلیل و علت بدون تماشاگر شدن بازی استقلال و سپاهان نیست. البته تلاش می کنیم تا کسانی که بلیت تهیه کرده‌اند پولشان را پس بدهیم اما این کار تا حدی زمان‌بر است.

وی افزود: علاوه بر مشکلات فروش بلیت به صورت الکترونیکی متاسفانه شرایط ورزشگاه ها و تجهیزات موجود در استادیوم ها برای پذیرایی از عموم تماشاگران نیز کافی و آنطور که مورد نظر ما بوده نیست.

امکانات برای آقایان کافی نیست چه برسد به بانوان

این مسئول عالیرتبه در سازمان لیگ در توضیح این موضوع که چه امکاناتی برای حضور تماشاگران لازم است که هنوز به شکل کافی وجود ندارد گفت: ما در تلاشیم تا با توجه به حرفه‌ای بودن سطح برگزاری مسابقات لیگ برترمان شرایط را به شکل مطلوبی برای تماشاگران که سرمایه‌های اصلی فوتبال کشورمان به شمار می روند فراهم کنیم اما متاسفانه این امکانات هنوز به طور تمام و کمال برای آقایان مهیا نیست چه برسد به بانوان!

دیگر بهانه ای برای AFC پیدا نمی کنیم

بهمنی در این باره که موضوع حضور بانوان در دیدارهای باشگاهی تا چه اندازه جدی است توضیح داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا طی دو فصل اخیر بارها در این باره به ما سخت گیری کرده اما هر بار با بهانه های مختلف مثل بیماری کرونا و یا بهانه هایی از این دست، این موضوع را عقب انداخته ایم .اما این بار که شرایط برای حضور همه تماشاگران در استادیوم مهیاست نمی‌توان به سادگی این موضوع را از نظر ای اف سی پنهان کرد.

نباید به دشمنان جمهوری اسلامی بهانه بدهیم

وی خاطر نشان کرد: در شرایط اقتصادی فعلی کشورمان، همزمان با تحریم‌های ناجوانمردانه غرب بر جمهوری اسلامی ایران متاسفانه نمی خواهیم شرایط به سمتی برود که دوباره بهانه‌ای به دست آنهایی بدهیم که کمین کرده اند تا به هر طریقی به کشورمان ضربه بزنند. چون ممکن است با هر پیام و یا شکایتی در رابطه با عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها اطلاعاتی به فدراسیون بین‌المللی فوتبال و یا AFC مخابره شود که در نهایت باعث تعلیق فوتبال مان شود. در آن صورت همین دل‌خوشی جوانان که حضور در استادیوم و تماشای بازی فوتبال است هم از بین میرود.

AFC منتظر جواب ماست

بهمنی افزود: در حال حاضر ای اف سی منتظر جواب ما در رابطه با شیوه برگزاری مسابقات است. در واقع آنها در رابطه با این موضوع حساس شده اند که ما مجبور شدیم با توجه به شرایط موجود و زیر ساختها در استادیوم ها مسابقه استقلال در هفته اول را بدون تماشاگر برگزار کنیم. چون نمی‌خواهیم بهانه ای به دست دشمنان کشورمان بدهیم.

تجمع خانواده ها در آزادی زیر ذره بین رفت

وی با اشاره به تجمعات خانوادگی آقایان و بانوان در اماکن مختلف فرهنگی و ورزشی گفت: برگزاری تجمع یکصد هزار نفری در استادیوم آزادی که مدتی قبل انجام شد این موضوع را بیشتر زیر ذره بین برد که خانواده ها مشکلی برای حضور در استادیوم آزادی و یا دیگر ورزشگاه ها ندارند. آنچنان که بسیاری از بانوان و خواهران ما در اماکن مختلف عمومی مثل سینما، تئاتر، سالن های کنسرت و نمایش همراه با خانواده حضور پیدا می‌کنند و مشکلی هم به وجود نمی آید. لذا ما در تلاشیم تا فوتبال مان به سمت و سویی برود که شخصیتش حفظ شود.

نباید اجازه بدهیم مجبورمان کنند

وی در توضیح این موضوعی که شخصیت فوتبال ایران چطور حفظ می شود گفت: چرا باید کار را به جایی برسانیم که ما را مجبور به انجام کاری بکنند. مگر اهالی فوتبال و جوانان ما دلخوشی دیگری جز برگزاری مسابقات حضور تیم ملی در جام جهانی دارند؟ همین حالا تیم های استقلال و پرسپولیس از حضور در رقابت‌های آسیایی محروم شده‌اند و به نوعی جوانان طرفدار این دو تیم لطمه روحی دیدند. بنابراین باید تلاش کنیم تا با همفکری و همراهی یکدیگر شرایطی فراهم کنیم تا از این تهدید یک فرصت بسازیم.

استادیوم های بزرگ ایران می توانند پذیرای بانوان باشند

بهمنی در پایان خاطر نشان کرد: اتفاقاً ما در خیلی از استادیوم های کشورمان مثل ورزشگاه آزادی، نقش جهان اصفهان، استادیوم کرمان، یادگار امام تبریز و چند ورزشگاه دیگر این شرایط را داریم که از ورودی و خروجی های مجزا برای بانوان استفاده کنیم و سرویس های بهداشتی اختصاصی را نیز در اختیار بانوان قرار بدهیم. امیدواریم این موضوع با درایت مسئولان به سمت سویی برود که فوتبال کشورمان از این بابت لطمه نخورد.

نظر شما