شناسهٔ خبر: 55551345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نقش نظارتی استان ها برای عضویت خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر نادیده گرفته شده است/ تلاش برای تفویض اختیار به استان ها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: متاسفانه تمامی فرایند تایید خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر در وزارت خانه متمرکز است و تعدد درخواست ها و عدم رسیدگی به موقع باعث ایجاد نارضایتی در بین خبرنگاران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمد رعیت در دیدار با تحریریه خبرگزاری برنا به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار ضمن قدردانی از زحمات اهالی رسانه به دغدغه های خبرنگاران و راه های حل مشکلات این قشر اشاره و اظهار کرد:

کشور به 5 کار گروه مرتبط به حوزه های فرهنگ و ارشاد اسلامی تقسیم شده است که استان گلستان مسئول کارگروه مطبوعات، تبلیغات و فضای مجازی شده است.

وی افزود: در این کارگروه استان های گلستان، همدان، البرز، گیلان، اصفهان، خراسان جنوبی، کهکلویه و بویر احمد به ریاست گلستان عضو هستند که اهم مسائل کشور در این حوزه فراخوان داده و 180 مسئله احصا شد که در یک کارگاه سه روزه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت مسائل مربوط به حوزه مطبوعات، تبلیغات و فضای مجازی در 18 مورد جمع بندی و در دو بخش به وزیر ارائه شد بخشی از آن مربوط به فرایند های درون سازمانی وزارت است که با ابلاغ بخشنامه قابل حل است.

وی اضافه کرد: بخش دیگر مربوط به فرایند های برون سازمانی است که نیاز به وضع قانون جدید و یا نیازمند بخشنامه بین وزارتی است که در وزارت خانه در حال بررسی است.

رعیت یاد آور شد: یکی از موضوعات حمایتی که مطرح شد مشکلات اهالی رسانه مربوط به فرایند عضویت خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر است که متاسفانه نقش نظارتی استان ها در این میان نادیده گرفته شده است.

وی افزود: در این کارگروه ها خواسته شد تا نقش استان ها در عضویت خبرنگاران و روزنامه نگاران در صندوق اعتباری هنر پررنگ تر باشد و تفویض اختیار صورت بگیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برخی از خبرگزاری ها برای نیروهای خود معرفی نامه صادر نمی کنند و تاییدیه نمی دهند و تنها از ظرفیت خبرنگاران استان استفاده می کنند.

وی در پایان بیان داشت: متاسفانه تمامی فرایند تایید خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر در وزارت خانه متمرکز است و تعدد درخواست ها و عدم رسیدگی به موقع باعث ایجاد نارضایتی در بین خبرنگاران شده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها:

نظر شما