شناسهٔ خبر: 55551065 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حضور زلفی‌گل و ستاری صورت گرفت:

امضای توافقنامه سه.جانبه حمایت از برگزیدگان المپیاد‌های دانش‌آموزی و نفرات برتر کنکور

توافقنامه سه‌جانبه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان به منظور حمایت ویژه از برگزیدگان المپیاد‌های دانش‌آموزی و کنکور در محل وزارت علوم امضا شد.

صاحب‌خبر -

امضای توافق نامه سه جانبه حمایت از برگزیدگان المپیاد‌های دانش آموزی و نفرات برتر کنکور

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، توافق نامه سه جانبه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان به منظور حمایت ویژه از برگزیدگان المپیاد‌های دانش آموزی و نفرات برتر کنکور برای تحصیل در رشته‌های اولویت دار و در جهت رسیدن به عرصه‌های متوازن علمی با حضور ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهور و زلفی گل وزیر علوم امضا شد.

این توافق نامه با هدف برنامه ریزی برای توسعه پایدار کشور با استفاده از برگزیدگان المپیاد‌های دانش آموزی و نفرات برتر کنکور و جذب آن‌ها در رشته‌های هدف، زمینه سازی ارتقای علمی کشور با استفاده از این ظرفیت ها، تامین و گسترش آموزش‌های تخصصی در رشته‌های هدف و دیگر اهداف به امضای طرفین رسید.

جامعه هدف در این توافق نامه دارندگان نشان‌های طلا، نقره و برنز المپیاد‌های دانش آموزی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی و دارندگان رتبه‌های یک تا صد کنکور سراسری در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی و همچنین دارندگان رتبه یک تا پنجاه گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه هستند.

رشته‌های مورد هدف در توافق نامه سه جانبه حمایت از برگزیدگان المپیاد‌های دانش آموزی و رتبه‌های برتر کنکور سراسری شامل آمار، فیزیک، زمین شناسی، زیست شناسی، شیمی، ایران شناسی، باستان شناسی و تاریخ و رشته‌های زیر مجموعه کشاورزی هستند و برگزیدگان المپیاد‌های دانش آموزی و رتبه‌های برتر کنکور می‌توانند در این رشته‌های دانشگاهی به تحصیل بپردازند.

امکان پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد و دکتری، اعطای حق الزحمه، اعطای هزینه توانمندسازی در دوران تحصیل، اعطای تسهیلات جایگزین خدمت سربازی، اعطای تسهیلات جذب در دستگاه‌های اجرایی، اعطای تسهیلات جذب در نهاد‌های فناور، اعطای بیمه تکمیلی درمانی، اعطای تسهیلات کسب و کار‌های دانش بنیان از مهمترین تسهیلاتی هستند که هر ساله در صورت حفظ پویایی به جامعه هدف این توافق نامه اعطا می‌شود.

نظر شما