شناسهٔ خبر: 55550679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ضرورت واکسیناسیون ۷۰ درصدی شهروندان در بازه زمانی کوتاه

شاهرود_رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: واکسیناسیون ۷۰ درصد از شهروندان شاهرود و میامی در بازه زمانی کوتاه تنها راه جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان، بستری و فوت بیماران کرونایی است.

صاحب‌خبر -

ضرورت واکسیناسیون ۷۰ درصدی شهروندان در بازه زمانی کوتاهبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند، افزود: از این تعداد ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.
او با اشاره به اینکه طی سه هفته گذشته تعداد مراجعان به مراکز درمانی روند افزایشی داشت، ادامه داد: این روند افزایشی در چند روز گذشته با شدت کمتری ادامه داشت.
شیبانی به توزیع ماسک بین هیئت‌های عزاداری و مردم اشاره کرد و گفت: به رغم توصیه‌های لازم قبل از برگزاری آیین‌های عزاداری به مسئولان و مردم ممکن است در روز‌های پیش رو با یک روند افزایشی در تعداد مراجعه و بستری روبرو شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه مراکز بهداشت و تجمیعی آمادگی کامل واکسیناسیون را در صبح و بعدازظهر دارند، افزود: در آمار تزریق دُز نخست مشکلی نیست، دُز دوم به نسبت خوب، اما دُز سوم آمار بسیار پایینی دارد.
او با بیان اینکه تعداد مراجعان برای تزریق واکسن کرونا باید نسبت به قبل افزایش یابد، گفت: تزریق دُزهای واکسن به ویژه دُز چهارم (یادآور) در برگزاری آیین‌ها و نشست‌ها ایمنی جمعی ایجاد می‌کند.
شیبانی به ضرورت استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و تجمعات تاکید کرد و اظهار کرد: استفاده از ۲ لایه ماسک موثر به طور طولانی و مداوم مورد تاکید است.
هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

نظر شما