شناسهٔ خبر: 55550340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لحظه به لحظه سیل امروز فیروزکوه/ امدادرسانی ادامه دارد + فیلم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان این که سیل بعدظهر امروز مناطقی از فیروزکوه را مجددا در بر گرفت، گفت: دو تیم ارزیاب به منطقه تنگه واشی و کمند اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، ساعاتی پیش سیلاب برخی مناطق شهرستان فیروزکوه در بر گرفت و نیروهای امداد به محل اعزام شدند.

ساعت ۲۱:۰۵  نجات ۱۸ سیل زده توسط بالگرد

شاهین فتحی مدیرعامل هلال احمر استان تهران بیان کرد: روستاهای باده افره ، نام آور ،جلیزجند ، کمند ، دشت امیری و محور قدیم سمنان درگیر سیل هستند و  تا این لحظه ٦ تیم امدادی و٤ تیم آنست در منطقه جهت  ارزیابی وامدادرسانی در منطقه حضور دارند.

وی گفت: تا این لحظه به ١٨ نفر(١٥ نفر گردشگر و٣ نفر افراد محلی) امدادرسانی شده و توسط بالگرد به محل سازمان امداد منتقل شده‌اند.

 

ساعت ۲۰:۰۰ اعزام بالگرد هلال احمر برای نجات ۱۲ نفر محصور شده در سیل

شاهین فتحی مدیرعامل هلال احمر استان تهران گفت: بر اساس گزارش محصور شدن ۱۲ نفر در منطقه سیل زده و مسدود بودن محورهای روستایی، تیم امداد هوایی این جمعیت با پرواز بالگرد هلال احمر برای نجات جان آن‌ها اعزام شد.

وی همچنین از نجات جان یک مصدوم در بخش دیگری از روستاهای سیل زده و انتقال او به مرکز درمانی خبر داد.

فتحی بیان کرد: در حال حاضر تیم‌های جست‌وجو و نجات به همراه تیم‌های سگ‌های زنده یاب در حال عملیات در مناطق سیل زده هستند.

ساعت ۱۸:۲۵ شدت سیلاب کمتر از سیل قبل است/ قطعی برق در روستای نام‌آور

محمد حیدری منش فرماندار شهرستان فیروزکوه در باره سیل امروز اظهار کرد: امروز در حین عملیات امداد رسانی مردم در روستای مزداران شهرستان فیروز کوه بودیم، متوجه شدیم در چند نقطه در شهرستان وقوع سیلاب را داریم.

وی گفت: پیش از وقوع سیلاب اعلام کرده بودیم که منطقه گردشگری تنگه واشی طبق نظر ستاد مدیریت بحران شهرستان از ۵ مرداد تا ۲۰ مرداد تعطیل بود ولی با توجه به سیلاب اخیر در روستاهای نام آور، جلیزجند، کمرد، دشت امیری و محور قدیم سمنان جاری شدن سیل را داشتیم.

فرماندار فیروز کوه بیان کرد: در حال حاضر همه عوامل ستاد بحران در حال امدادرسانی به مردم هستند و شرایط به گونه ای در حال مدیریت است که مشکلات ناشی از سیلاب کم شود.

حیدری منش افزود: در روستای نام آور قطعی برق را داریم که عوامل اداره برق شهرستان به این منطقه اعزام شده اند و یک مزرعه پرورش ماهی در جاده قدیم در اثر سیل تخریب شده است.

وی با اشاره به اینکه سیلاب اخیر بیشتر حالت آبگرفتگی داشته و شدت کمتری نسبت به سیل قبل داریم، گفت:در روستاهای درگیر سیل فعلا آبگرفتگی منازل را داریم و چند خودرو نیز آسیب دیدند.

ساعت ۱۸  افزایش تیم‌های امدادی در منطقه

مدیرعامل هلال احمر استان تهران: در حال اعزام به منطقه هستم و تعداد تیم های امداد و نجات هلال احمر به ۶ گروه افزایش یافته و همچنین ۴ گروه آنست (سگ هاى جست و جو) همراه تیم به محل اعزام شده است.

ساعت ۱۷:۴۸ شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: دقایقی پیش گزارشی مبنی بر وقوع سیلاب در منطقه تنگه واشی و روستای کمند فیروزکوه اعلام شد.

وی گفت: در کمترین زمان دو تیم ارزیاب به منطقه اعزام و در حال بررسی وسعت و میزان خسارت و همچنین افراد حادثه دیده احتمالی هستند.

 

فتحی بیان کرد: عوامل عملیاتی هلال احمر شهرستان های فیروزکوه و دماوند و ۳ شعبه دیگر در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به منطقه اعلام شده اعزام شوند.

 

 

انتهای پیام/۶۷۰۲۹

نظر شما