شناسهٔ خبر: 55548847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت نام ۱۳۰ هزار متقاضی سفر اربعین حسینی در خراسان رضوی

با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین پیش ثبت‌نام پیاده روی اربعین از ١٠ تیر ماه در سامانه سماح آغاز شده است که تاکنون ۱۲۹ هزار و ۲۸۹ نفر برای زیارت اربعین حسینی در خراسان رضوی پیش ثبت نام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سال‌های گذشته اعزام زائران اربعین با دریافت ویزا و روادید از کنسولگری کشور عراق صورت می‌گرفت و آمار زائران از این طریق مشخص می‌شد اما امسال با توجه به منتفی شدن این موضوع، ستاد مرکزی اربعین برای مشخص شدن امار زائران اربعین ثبت اطلاعات در سامانه سماح را الزام کرده است تا برای ارائه خدمات بهتر به زائران تمهیدات لازم فراهم شود.

با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین پیش ثبت‌نام پیاده روی اربعین از ١٠ تیر ماه در سامانه سماح آغاز شده است که تاکنون ۱۲۹ هزار و ۲۸۹ نفر برای زیارت اربعین حسینی در خراسان رضوی پیش ثبت نام کرده‌اند.

جواد شاد مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد ۹۳ هزار و ۵۷۴ متقاضی از شهر مشهد هستند.

وی با اشاره به مصوبه ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: قرار بود پیش ثبت‌نام تا ۱۷ مرداد ماه ادامه داشته باشد که به علت درخواست‌های متقاضیان و شرط ثبت نام در سامانه برای عبور از مرز برای شرکت در اربعین حسینی، این مهلت تا ۲۱ مرداد ماه امسال تمدید شد.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با بیان این که در این مرحله صرفاً پیش ثبت نام انجام می‌شود و به منزله ثبت نام قطعی نیست اظهار داشت: پیش ثبت نام از متقاضیان هیچ گونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام نخواهد داشت و نحوه و زمان ثبت نام قطعی در آینده از طریق ستاد مرکزی اربعین کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

شاد افزود: چنانچه هرگونه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تشرف به زیارت اربعین در نظر گرفته شود، نحوه ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام کرده اند تعیین و اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد ضرورت دارد متقاضیان در ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه دقت کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین تزریق حداقل ۲ دز واکسن کرونا از شرایط تشرف است که در زمان ثبت نام قطعی از وزارت بهداشت استعلام صورت می‌پذیرد و بدیهی است از ثبت نام قطعی متقاضیانی که حداقل ۲ دز واکسن را تزریق نکرده باشند جلوگیری می‌شود از این رو متقاضیان از هم اکنون می‌بایست مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما