شناسهٔ خبر: 55548304 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رها سازی سالمندان در جامعه صحت ندارد

مدیر آسایشگاه کهریزک با بیان اینکه رها سازی سالمندان در جامعه صحت ندارد،گفت: چنین موضوعی در کشور ما وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین نحوی‌نژاد مدیر آسایشگاه کهریزک در نشست خبری با رسانه‌ها، در واکنش به اخباری درباره رها سازی سالمندان در جامعه، اظهار کرد: چنین موضوعی در کشور ما وجود ندارد و چه زمانی که در بهزیستی مسئولیت داشتم و چه در زمانی که در آسایشگاه کهریزک حضور پیدا کرده‌ام با این بحران روبرو نبوده‌ام.

وی ادامه داد: براساس آمارهای اعلام شده ۱۰ درصد جمعیت کشور ما را سالمندان تشکیل می‌دهند و براساس این آمار ۱۵هزار سالمند در مراکز نگهداری مراقبت می‌شوند.

نحوی‌نژاد ادامه داد: برخی از سالمندان با توجه به مشکلاتی که برایشان بوجود می‌آید با حکم قضایی به مراکز خیریه و از جمله آسایشگاه کهریزک تحویل داده می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت سالمندی، مطالعات زیادی در این حوزه صورت گرفته است و در کشور ما نیز در این بخش مطالعاتی انجام شده است.

مدیر آسایشگاه کهریزک با اعلام هشدار درباره مجوز نداشتن برخی از مراکز طرح مراقبت در منزل، اظهار کرد: تمام آگهی‌هایی که در خصوص مراقبت از سالمندان و کودکان وجود دارد، فیک هستند. چرا که هیچ ارگان و نهادی مجوز مراقبت در منزل را صادر نمی‌کند.

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه در مجموعه آسایشگاه کهریزک برای نخستین بار و با هدف ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به سالمندان این آسایشگاه اپلیکیشن و یا نرم‌افزار خدمات در منزل را طراحی کرده است گفت: این کار با مطالعات وسیع انجام شده است و بر اساس تجربیات 50 ساله‌ آسایشگاه کهریزک رقم خورده است.

وی تاکید کرد با اشاره به هزینه‌های بالای درمان سالمندان، خاطرنشان کرد: در این بخش نیاز است که بیمه‌ها نیز ورود جدی را داشته باشند چرا که بدون حمایت از بیمه‌ها نمی‌توان کار مناسبی را در این بخش انجام داد.

نحوی‌نژاد عنوان کرد: در نرم افزار ناجی ۲۴ خدماتی از جمله اورژانس، گردشگری سیاحتی و درمانی و ... ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما