شناسهٔ خبر: 55547516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام‌های مدیران فارس به مناسبت روز خبرنگار

شیراز-ایرنا-شماری از مسئولان و مدیران فارس با انتشار پیام‌های جداگانه‌ روز خبرنگار را تبریک گفتند و سالروز شهادت شهید صارمی را گرامی داشتند ، در این پیام‌ها نقش خبرنگاران را در انعکاس مشکلات مردم با نقدهای منصفانه، تبیین‌های سازنده و راهکارهای اثربخش در جهت تحکیم و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی مهم برشمردند.

صاحب‌خبر -

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس از نخستین مسئولان استان بود که با گرامیداشت ایام محرم و سالروز حماسه عاشورا، پیامی با هدف  نکوداشت یاد و نام شهید محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا صادر کرد. ایمانیه ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت:زیبنده است که به پاسداشت  این روز اصحاب رسانه چون گذشته در زمینه اطلاع رسانی سازنده در جهت ارتقاء جامعه  نقشی پر رنگ و ارزش آفرین ایفا کنند.

برای خواندن متن کامل این پیام، اینجا را کلیک کنید. 

خبرنگاران در جهاد تبیین ادامه‌دهنده راه زینب کبری(س) باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به رسالت پیام‌آوری حضرت زینب(س) در عاشورا گفت: در عصر امروز این تعبیر پیام‌آوری حضرت زینب(س) را می‌توان در جهاد تبیین نام ببریم و لازم است خبرنگاران ادامه دهنده این راه باشند.
اسماعیل محبی‌پور ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورا حسینی و تقارن روز خبرنگار و عاشورا اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم آنچه در روز عاشورا رخ داد با روز خبرنگار کنار هم آوریم ، هیچ نکته‌ای بهتر از رسالت پیام‌آوری حضرت زینب(س) قابل توصیف نیست.
وی افزود: آن تعبیری که در اشعار عاشورایی خوانده می‌شود که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود ، دقیقاً منطبق با رسالت خبرنگاران آن هم از جنس خبرنگاران دین‌ مدار و ارزشی است.
محبی‌پور تصریح کرد: در عصر امروز این تعبیر پیام‌آوری حضرت زینب(س) را می‌توان در جهاد تبیین نام ببریم. عملی که در راستای جلوگیری از تحریفات واقعی جامعه اسلامی نیاز است هر کسی در هر لباسی انجام دهد اما آن چیزی که از عهده خبرنگاران بر می‌آید این است که واقعیت‌های شیرین جامعه را در کنار واقعیت‌های تلخ و ناکامی به مردم برسانند تا در کنار تمامی سختی‌هایی که وجود دارد و مطمئنا در این مسیر تلاش‌هایی صورت می‌گیرد، مردم طعم شیرین خدمت و پیشرفت‌ها را همزمان بچشند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: البته رسالت خبرنگار مبنی بر پیام‌آوری از کف جامعه به مسئولان و انتقادات سازنده به رفتار و عمل مسئولان هم سر جایش کاملاً محفوظ است و قاعدتا در این مسیر قابلیت انجام دارد.
وی یادآور شد: این مطالب از باب همزمانی روز خبرنگار با ایام عزاداری امام حسین(ع) بود که قاعدتاً فرصت مناسبی در اختیار خبرنگاران است که به این بخش از رسالت خبرنگاری و پیام‌آوری خودشان توجه کنند.

قدردانی از اطلاع رسانی خدمات دولت
مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین الملل استانداری فارس نیز در پیام. تبریکی نوشت:خبرنگاران به راستی تجسم امانت ، مسئولیت ، تعهد ، دلسوزی و وظیفه اند.
هادی بستام در این پیام افزوده است: خبرنگار وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش است ، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای ، مرهون تلاش های شبانه روزی خبرنگاران است.
مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین الملل استانداری فارس در ادامه از اهتمام اصحاب رسانه در امر اطلاع رسانی فعالیت ها و دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم و به پاس صداقت و امانت؛ قدردانی کرد.

خبرنگاران به عنوان منادیان آزادگی و آگاهی‌بخشی در حاشیه و متن جامعه حضور دارند

مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در پیام خود آورده است: ۱۷ مرداد بهانه‌ای است برای اینکه یادمان بماند منادیان آزادی، آزادگی و آگاهی‌ بخشی هنوز هم در حاشیه و متن این جامعه حضور دارند و تلاش می‌کنند به قدر همت خویش، جهان را معنایی دیگرگونه ببخشند.

حمیدرضا قانعی در ادامه افزود: خبرنگارانی که واژه‌ واژه هایشان می‌تواند چراغی روشنگر در کوران تاریکی‌ها و پنهان‌کاری‌ها باشد و عکاسانی که افق دیدشان تنها به دریچه دوربین‌شان محدود نمی‌شود و لایه‌های پیدا و پنهان هر رویداد را به قاب تصویر می کشند تا هرآنچه را که ممکن باشد، جاودانه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اعلام داشت: روز خبرنگار، امسال اما رنگ و بوی دیگری دارد و با تجلی عروج انسانیت در قاب شهادت بزرگمرد ایستادگی و عشق، امام حسین (ع) متقارن است، امام شهیدی که جانش را در طبق اخلاص گذاشت تا چراغ آزادی، آزادگی، عدالت‌خواهی و آگاهی‌بخشی در جامعه همچنان پرفروغ بتابد و یادمان بماند که هم دیندار باشیم و هم آزادمرد.

قانعی خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: بدین بهانه، ضمن گرامیداشت یاد و نام همه شهدای تاریخ، مراتب سپاس و قدردانی خود از تلاش‌ و کوشش‌های بی‌دریغ شما عزیزان را در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اعلام نموده، دوام توفیق‌تان را از خداوند منان مسالت دارم.

پیشگامان فرهنگ‌سازی 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اصحاب رسانه را  پیشگامان آگاه فرهنگ سازی در حوزه سلامت دانست و در پیامی به مناسبت هفته خبرنگار، از تلاش های اصحاب رسانه در همراهی با مجموعه سلامت فارس، قدردانی کرد.

دکتر «سید وحید حسینی» در این پیام ضمن تسلیت ایام سوگواری حسینی؛ با گرامیداشت فرا رسیدن هفته خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید «صارمی»، مشارکت آگاهانه اصحاب رسانه در عرصه های اطلاع رسانی به جامعه را گامی پیشتازانه به سوی توسعه جوامع خواند.

در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مناسبت آمده است:توسعه جوامع امروزی در کنار پیشرفت های علمی و تکنولوژیک، به عامل حیاتی «آگاهی» وابسته است که بی شک این نقش تاثیرگذار به واسطه سیطره روزافزون رسانه در تمامی ابعاد توسعه میسر گردیده است؛ روشن اندیشان عرصه رسانه و اطلاع رسانی با نگاه رو به جلو نسبت به مسایل و نیازهای جامعه، چالش ها و چشم اندازهای آینده؛ به مثابه دریچه ارتباط شفاف میان جامعه و مسوولان، همواره کوشیده اند مسیر توسعه جوامع را از گذرگاه آگاهی هموار ساخته و بارقه های اندیشه ورزی را پرفروغ سازند.

این نقش حیاتی و رویکرد فعالانه، در حوزه سلامت از اهمیت ویژه تری برخوردار بوده و اصحاب محترم رسانه، در این حوزه همواره با آمیزه ای از رسالت های حرفه ای و دغدغه های اخلاقی و انسانی، توانسته اند به عنوان ذهن آگاه و بیدار جامعه، در روشنی مسیر حرکت نظام سلامت کشور نقش بسزایی ایفا کرده و پشتوانه همیشه همراه مجموعه سلامت باشند و این همدلی دلگرم کننده در استان فارس، با همراهی دلسوزانه خبرنگاران محترم حوزه سلامت، به غایت مشاهده می شود.

در پایان این پیام آمده است : ضمن تسلیت ایام سوگواری حسینی خدمت شما عزیزان که همواره در تاسی به سید و سالار کربلا، در تحقق آرمان آزادگی گام نهاده اید؛ به مناسبت فرا رسیدن هفته خبرنگار و به پاس همراهی همیشگی اصحاب محترم رسانه، بر خود لازم می دانم به نمایندگی از تمامی مدافعان سلامت استان که به ویژه در دوران کرونا بیش از همیشه شاهد همکاری شما عزیزان بودند، از تلاش و پیگیری شما عزیزان حوزه رسانه و خبر در تمامی روزنامه ها، خبرگزاری ها، پایگاه ها، کانال های خبری و مجموعه صدا و سیما که در تمامی ایام، ضمن همکاری سازنده با مجموعه سلامت استان، چراغ راهی فرا روی ما بوده اید، صمیمانه قدردانی کنم.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «صارمی» و تمامی فعالان فقید عرصه رسانه، این مناسبت را بر شما عزیزان که پیشگامان آگاه فرهنگ سازی در حوزه سلامت هستید، تهنیت گفته و امیدوارم مجموعه سلامت استان همواره از پشتوانه ارزنده ای چون شما فرهیختگان در پیشبرد اهداف خدمت رسانی به جامعه، برخوردار باشد.

رسانه ها خط مقدم میدان نبرد هستند 

فرمانده انتظامی استان فارس هم با اشاره به نقشه ها و توطئه های شوم دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز رسانه ها و خبرنگاران خط مقدم میدان نبرد هستند. 

 سردار "رهام بخش حبیبی" در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان فارس، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، گفت: قیام امام حسین (ع) و نقش ایشان در زندگی همه ما از هر نقش و اثری بالاتر است و در واقعه عاشورا همه موضوعات از جمله الگوسازی برای استقامت، دوست داشتن و ... دیده می شود.

وی با گرامیداشت هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت "محمود صارمی" و روزخبرنگار، گفت: از تعامل و همکاری صمیمانه و سازنده اصحاب رسانه و خبرنگاران با پلیس فارس در راستای توسعه نظم و امنیت استان تقدیر و تشکر می کنم.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه جامعه بدون خبرنگار هیچ اثری ندارد، افزود: درصد بالایی از احساس امنیت که در سطح جامعه وجود دارد، حاصل اقدامات ارزشمند و هنرمندی خبرنگاران است.

سردار حبیبی گفت: مردم به احساس آرامش نیاز دارند و نقش شما خبرنگاران در این راستا بسیار مهم و ارزشمند است.

وی افزود: طی ۳ سال اخیر، مرکز اطلاع رسانی معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس فارس رتبه برتر در سطح کشور را کسب کرده که این موفقیت حاصل تعامل، همفکری و همراهی بسیار مناسب و مطلوب اصحاب رسانه با پلیس بوده است و جای تقدیر و تشکر دارد.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در حوزه اقدامات پلیس همواره تأکید کرده ایم که خبرنگاران موضوعات را به گوش ما برسانند و به نوعی برای خود یک پلیس باشند.

سردار حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر در یک جامعه امنیت وجود نداشته باشد آن جامعه روی آرامش را به خود نخواهد دید، گفت: هر سازمان در کنار نقش و وظیفه تخصصی خود، یک نقش و مسئولیت اجتماعی نیز دارد که اگر به موقع و مستمر اجرا شود نتیجه خود را در کاهش جرائم و ناهنجاری های اجتماعی نشان خواهد داد.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ که مقام معظم رهبری "مدظله العالی"، آن را سال "تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین" نام گذاری فرمودند، افزود:  مبارزه بی امان با کالای قاچاق که به تبع آن رفع موانع تولید و اشتغال آفرینی را به دنبال دارد، به صورت ویژه در دستور کار پلیس است که بحمدالله نتایج خوبی هم حاصل شده است.

خبرنگاران سمبل تعهد، وظیفه شناسی  حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در پیامی به مناسبت روز خبرنگار آورده است: خبرنگاران سمبل تعهد، وظیفه شناسی، آگاهی بخشی و عینیت بخشیدن به کلام نورانی «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ» هستند.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: تلاشگرانی که در جایگاه چشم های بینا و گوش های شنوای جامعه، راویان صدیق و وجدان بیدار اجتماع بوده و با تلاش شبانه روزی خود زمینه ساز سلامت فکری جامعه اند.

موسوی ادامه داد:اینجانب به نمایندگی از مجموعه  دستگاه قضایی، ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین(ع)، گرامی داشت هفدهم مرداد سالروز شهادت خبرنگار متعهد شهید محمود صارمی و روز خبرنگار و تقدیر از انعکاس جهانی شور مردم استان فارس در استقبال از سردار بی سرِ مدافع حرم، حاج عبدالله اسکندری، همکاری های صمیمانه و زحمات بی دریغ شما خبرنگاران، عکاسان تلاشگر خبری، گزارشگران آگاه و همه اصحاب محترم و معزز رسانه و خانواده بزرگ اهل قلم، با مجموعه قضایی استان فارس را ارج می نهم.

رئیس کل دادگستری استان فارس ابراز کرد: از درگاه خداوند متعال توفیق همه ساعیان عرصه رسانه را از درگاه حق تعالی خواهانم و آرزو می کنم گام های شما در  عمل به وظایف خطیر رسانه ای استوارتر از همیشه باشد.

خبرنگاران با تبیین‌های سازنده در جهت تحکیم و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز به مناسبت فرارسیدن ۱۷مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است: عاشورا و حرکت عظیم و آسمانی سید و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین ویاران باوفایش ، رسانه ای الهی است که ملکوتی ‌ترین پیام را در بستر زمان توسط وارسته‌ترین انسانهای دوران منتقل می کند.

عسکری در این پیام اضافه کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهدا و تلاشگران فقید عرصه رسانه و تبریک عاشورایی روز خبرنگار، از شما خبرنگاران متعهد و وظیفه شناس درخواست می کنم زینب گونه سره را از ناسره جدا کرده و با نقدهای منصفانه، تبیین‌های سازنده و راهکارهای اثربخش در جهت تحکیم و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در ادامه راه چهل واره دوم انقلاب اسلامی بعنوان یکی از ارکان تربیت در اجرایی نمودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشا و ثابت قدم بوده و انواع خدمات انجام گرفته پس از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را برای مردم عزیزمان تبیین نمایید تا روح امید در دل ها بیش از گذشته تابنده گردد.

خبرنگاران تأثیر سازنده‌ای در اطلاع‌رسانی رویدادها و فعالیتهای اقتصادی دارند

حمید رضا ایزدی رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس هم در پیامی ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها، ١٧ مرداد روز خبرنگار را به تلاشگران و مجاهدان محترم اصحاب رسانه و مطبوعات تبریک گفت.

متن پیام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به مناسبت روز خبرنگار بدین شرح است: اینجانب ضمن تسلیت و پاسداشت حماسه عظیم عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت ، فرا رسیدن ۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز پاسداشت خبرنگار را که مصادف با ایام سوگواری امام حسین(ع)  و یارانش شده است، صمیمانه به همه‌ی صاحبان اندیشه، قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رسانی، خصوصاً خبرنگاران و دست‌اندرکاران حوزه رسانه تبریک عرض می نمایم.

ایزدی اضافه کرد: بدون شک، جایگاه خبرنگاران در اطلاع رسانی ، روشنگری ، انعکاس رویدادها ، عملکردها و فعالیت های برجسته تلاشگران میهن اسلامی در حوزه فعالیتهای اقتصادی ، صنعتی ، معدنی،  تجاری  و تلاش در عرصه جهاد تبیین  و صیانت از حقوق شهروندی ، از اهمیت جایگاه ویژه و سترگی برخوردار است و تاثیر سازنده ای در راستای توسعه، پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ابراز کرد: صمیمانه از هم‌افزایی، زحمات و تلاش‌های تمامی خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع رسانی به‌ویژه در استان پهناور فارس تقدیر و تشکر نموده، از خداوند متعال برای همه این عزیزان در راستای انجام رسالت مهم خود در مسیر خطیر آگاهی بخشی صادقانه و اطلاع رسانی صحیح و به ‌موقع، سلامتی، سربلندی و توفیق روزافزون مسئلت می‌نمایم.

از مهمترین شاخص‌های مؤثر در یک اقتصاد پویا فعالیت روزنامه نگاران و خبرنگاران است

جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم اظهار کرد: امروز رسانه ها به عنوان پر نفوذترین ابزارها در جوامع، نقش و وظائف مهمی را در فرآیند توسعه بر عهده دارند. این در حالی است که یکی از مهمترین شاخص های مؤثر در یک اقتصاد پویا، شفاف، توانمند و کارآمد فعالیت روزنامه نگاران و خبرنگاران در فضای اقتصادی کشورهاست که اگر به این مهم نیز در کشور توجه شود اقتصاد ما می تواند پیشرفت و رشد روزافزونی را تجربه کنیم و جایگاه مطلوب تری را در عرصه های بین المللی به دست آورد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس ادامه داد: رسانه‌ها یکی از مؤثر، پر نفوذ و کاربردی ترین ابزارها در مسایل اجتماعی هستند و خبرنگاران به عنوان نمایندگان مردم با نگاه کاملا بی طرفانه، شفاف، کارشناسانه و شرافتمندانه در جهت پیشرفت و توسعه مردم و جامعه تلاش می نمایند و بر این باوریم که پیش‌نیاز توسعه اقتصادی خبرنگاران هستند که باید محور شجاعت، آگاهی بخشی و جریان سازی در امور اجتماعی باشند. 

رازقی اضافه کرد: در دنیای امروز مسئولیت اجتماعی وظیفه ای را بر دوش تک تک آحاد جامعه قرار داده که هر یک از ما را در مقابل جامعه پر تعهد و مسئولیت تر کرده است که در این میان رسالت رسانه ها و خبرنگاران افزون است.

وی افزود: سالهاست که بخش خصوصی کشور اشتغال و تولید پایدار را به عنوان مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی سرلوحه فعالیت های خود داشته و در شرایط امروز کشور نیز ما توجه به این مهم را به عنوان مهمترین وظیفه تشکل هایمان دنبال خواهیم کرد. 
رازقی گفت: این شاهراه که در امتداد حرکت سالیان بخش خصوصی بوده، همواره ما را در مسیری قرار داده که بتوانیم بیش از گذشته فعالیت هایمان را گسترش دهیم و نتیجه ملموس آن را درکوتاه ترین زمان ممکن ببینیم. 
این مقام مسئول ابراز کرد: به مناسبت هفدهم مردادماه روز خبرنگار، وظیفه می دانیم از حضور به موقع و زحمات مسئولانه خبرنگاران در سنگر رسانه در حوزه اقتصاد که یکی از شاخص های مهم در عرصه اقتصاد جهانی و فضای کسب و کار است؛ به ویژه خبرنگاران استان فارس که  بی وقفه در راستای توسعه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار استان تلاش کرده اند، قدردانی نموده و خداراشاکریم که چه بسیارند خبرنگارانی که با تعهد، صداقت، شجاعت، مسئولیت پذیری، تدبیر و کار حرفه ای در انجام رسالت های این حرفه شریف تلاش می کنند. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس اظهار داشت: اینجانب به نمایندگی فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی فارس در روز خبرنگار که روز تکریم  خبرنگاران است، از تلاش های ارزشمند تک تک شما دلسوزان و دغدغه مندان در بهبود فضای کسب و کار، رونق تولید و توسعه اقتصادی استان تشکر می نماییم و روز خبرنگار را به تمام اصحاب رسانه و خبرنگاران تبریک می گویم.

خبرنگاران ورزشی به تقویت عزت و اقتدار ملی کمک می‌کنند

حیدر صفر پور مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس هم به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و مطبوعات و خبرنگاران به خصوص خبرنگاران ورزشی نویس تبریک گفت.

در متن پیام تبریک صفرپور آمده است: گرامی باد یاد و نام شهید محمود صارمی و شهدای خبرنگار که در راه انجام وظیفه بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح داده و با ایثار جان به شرافت این حرفه مقدس اعتباری فزون‌تر بخشیده و به سوگندشان به قلم و قداست آن تا انتها وفادار ماندند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: در عصر انفجار دانش، ارتباطات عرصه ای یافته است سترگ، تا آنجا که وسعت بخشیدن به دروازه های پیشرفت و ترقی را عهده دار گردیده و در این وادی ،قلم به دستان هنرمندانی سپرده شده است که گوهر وجودی خویش را در زلال اندیشه ای ناب، تطهیر نموده و صداقت و سلامت را بعنوان دری ارزنده سرلوحه امور قرار داده اند و با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ " آگاهی بخشی" را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده اند.

وی اضافه کرد: طلایه داران این سلسله ، راهیان وادی آگاهی و نیک اندیشی، مجاهدانی هستند که در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکّب ساختند و در سپهر شهادت و ایثار، ستارگانی جاوید شدند.

صفرپور افزود: از اینکه در راه رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی به مردم از طریق اطلاعات دقیق و وثیق به تصویر عینی از واقعیت بویژه افزایش تقویت عزت و اقتدار ملی با انعکاس اخبار"آگاهی بخشی در حوزه ورزش قهرمانی ،الگوسازی فرهنگی با ترویج روحیه پهلوانی، توسعه ورزش همگانی، مطالبه رفع مشکل اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان و افرایش امید و خودباوری در نسل جوان و آگاهی بخشی عمومی " واجرای موفق برنامه خصوصاً در عرصه اطلاع رسانی حوزه ورزش و جوانان تلاش نموده و در راه دست یابی به اطلاعات حقیقی و موثق همسو با وجدان اخلاقی و شرافت حرفه ای اهتمام می ورزید؛ تشکر نموده و تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، که امسال با عاشورای حسینی و شهادت سرور و سالار شهیدان و پیام آور آزادگی و روشنگری مقارن شده است را تقدیم شما تلاشگران عرصه خبر می نمایم.

کارکرد رسانه‌ها در روشن سازی افکار عمومی و ارائه تصویری از فعل و انفعالات اجتماعی بی‌بدیل است 

محمد رضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس هم با انتشار پیامی هفدهم مرداد، روز خبرنگار را گرامی داشت و گفت: هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بهانه و فرصتی برای تقدیر و سپاس از جامعه خبرنگاری و رسانه ای ایران است؛ فرصتی که هم زمینه ای برای نشان دادن جایگاه و اهمیت عرصه رسانه برای عموم مردم و هم بهانه ای برای تکریم و تقدیر از فعالان و زحمتکشان عرصه رسانه است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: بی‌شک کارکرد رسانه‌ها در روشن سازی افکار عمومی و ارائه تصویری از حوادث و فعل و انفعالات اجتماعی و میزان شناخت مسئولان نسبت به مشکلات مردم،بی بدیل و غیرقابل انکار است که این خود نشانگر اهمیت جایگاه خبرنگار و رسالت اصحاب خبر و رسانه است.

هوشیار ادامه داد: روز خبرنگار روز تقدیر از زحمات کسانی است که با تلاش بی وقفه و بهره گیری از هنر،مهارت،تدبیر و در راس آنها تعهد اخلاقی و صداقت حرفه ای به نگاشتن حقایق جامعه می پردازند و همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف پرچم آزادی،آگاهی و امید را برافراشته اند و امسال تقارن این روز با روز عاشورا قطعا رسالت این عزیزان را در عدالت محوری و حق جویی دو چندان می نماید تا با الگو قراردادن حضرت زینب کبری (س)که اگر تلاش های پیامبرگونه او نبود، حقایق قیام امام حسین (ع) در کربلا می ماند و برای نسل های بعد تاریخ ثبت و ضبط و منتقل نمی شد،همواره در مسیر حق و درستی قلم بزنند.

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار داشت: اینجانب ضمن گرامیداشت این روز مراتب تشکر وافر خود را از جامعه خبرنگاران به ویژه عزیزانی که همواره در اطلاع رسانی به موقع اخبار  بهزیستی همراه ما بوده و یاری گر ما در خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی فارس بوده اند،اعلام می دارم. سلامتی و موفقیت شما را در سایه الطاف باریتعالی خواستارم.

تبلور ایثار و صداقت
سید موید محسن نژاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز در پیامی نوشت: گاهی بخشیدن به جامعه ، فرهنگ سازی عمومی  و ایجاد بستر های لازم برای گفتمان مردم و مسئولین، دقت ، تیز هوشی ، ایثار ، صداقت در قلم و امانت داری از برجسته ترین وظایف و ویژگی های یک خبرنگار است .
در این پیام آمده است: در طی چند سال اخیر نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان طلایه داران معرفی توانمندی های میراث فرهنگی، گردشگری و  صنایع دستی استان غیر قابل انکار است و پیوند آنها با گردشگری نقش مهمی در تحول و رشد این صنعت ایفا نموده است.

حق‌گویی در دنیای امروز توسط اصحاب رسانه صورت می‌گیرد

دکتر مجید اکبرزاده مدیر کل انتقال خون استان فارس نیز با بیان اینکه تلاقی سالروز شهادت محمود صارمی شهید عرصه خبر با شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش را گرامی میداریم، گفت: به راستی پیامبر اکرم صلی الله به زیبایی جایگاه و ارزش حق گویی را بیان داشته و این امر بی شک در دنیای امروز توسط اصحاب رسانه صورت می پذیرد که حقیقتا امری زیبا و خطیر است.

مدیر کل انتقال خون استان فارس ادامه داد: این روز یادآور حق طلبی حضرت زینب کبری (س) است که با شجاعت تمام در کربلا آن را اثبات کرد و این خصیصه بخوبی برازنده خبرنگاران پرتلاش و حق طلب است و مسلما باید آن را مجاهدتی عظیم بدانیم و برای آن ارزش قائل شویم.

وی ابراز کرد: گرامی باد روز خبرنگار بر کسانی که در راستای شفاف سازی جامعه قدم برمی‌دارند و آرزویشان داشتن جامعه ای پاک و بی آلایش است.

خبرنگاران نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند

حامد تقوایی مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز هم اظهار کرد: هفدهم مردادماه در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است. برای همگان، به‌ویژه اهل ایمان، قداست و اهمیت این حرفه در کلام خداوند متعال، آنجاکه به «قلم و آنچه از او می‌تراود» سوگند یاد می‌کند؛ به‌خوبی تبیین شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز ادامه داد: تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی امسال نیز، فرصت ارزشمندی فراهم کرده تا در نقش پرواضح اصحاب محترم رسانه در زنده ‌نگاه ‌داشتن رویدادها بیش‌از پیش تأمل و تعمق کنیم.

تقوایی اضافه کرد: اهمیت ارتباط و همکاری اصحاب رسانه با خانواده‌ بزرگ آموزش عالی اما بی‌شک در جامعه دوچندان است؛ چراکه از یک‌سو با نیازسنجی از جامعه و انتقال مطالبات مردمی به جامعه‌ علمی کشور می‌تواند پیوند مستحکمی میان دانشگاه و جامعه برقرار نماید و از سوی دیگر با انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی شفاف و مناسب از دستاوردها و موفقیت‌های دانشگاه و مراکز آموزش عالی به جامعه، مردم را از عملکرد مراجع علمی و میزان نفوذ آن‌ها در جامعه آگاه سازند و بی‌گمان این ارتباط، بهبود شرایط کشور و رفاه مردم را در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: در عصر جدید که عصر تکنولوژی خواننده می‌شود، به‌ویژه سال جاری که ازسوی مقام معظم رهبری «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده و مبتنی‌بر شناخت عمیق معظم له از شرایط اقتصادی، علمی، پژوهشی و فرهنگی جامعه است، باتوجه به اینکه دانشگاه‌ها خط مقدم تحقق این شعار و رقابت‌های فناورانه در زمان حاضر هستند،‌ اهمیت این همکاری بیش‌از پیش نمایان شده است.

تقوایی ابراز کرد: امید که با برنامه‌ریزی‌های شایسته و تقویت هرچه بیش‌تر این ارتباطات بتوانیم در کنار یکدیگر برای سربلندی هرچه بیش‌تر ایران عزیز اسلامی گام‌های مؤثری برداریم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز گفت: اینجانب، به‌نمایندگی از دانشگاهیان دانشگاه شیراز، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار؛ این روز را به یکایک اصحاب محترم رسانه، به‌ویژه خبرنگاران فعال و پرتلاش حوزه‌ی دانشگاه، که نقشی مؤثر در ارتباط‌ این دانشگاه با جامعه و مشارکتی سزامند در انتشار اخبار و دستاوردهای آن دارند، تبریک عرض نموده و باری دیگر از زحمات این گرامیان سپاسگزاری می‌کنم.

هفدهم مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان در تقویم رسمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است و برنامه هایی به این مناسبت به مدت یک هفته در استان فارس برگزار می‌شود.

نظر شما