شناسهٔ خبر: 55547073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

افزایش مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد / رکورد مصرف شکسته شد

یاسوج_ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیاویه و بویراحمد گفت: رکورد مصرف برق در این استان بعد از نیم قرن شکسته شده و شاهد افزایش بی سابقه مصرف هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جمال معتمدی زاده ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران. افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده از مرکز دیسپاچینگ شرکت، رکورد مصرف برق بعد از نیم قرن در کهگیلویه و بویراحمد شکسته شد.

وی با اشاره به استقرار در مرکز پایش و بررسی آخرین وضعیت میزان مصرف برق مشترکین، خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق در ساعات پیک بار استان کهگیلویه و بویراحمد «ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۴» اکنون از مرز ۵۰۹ مگاوات گذشته که در نیم قرن اخیر، این میزان مصرف بی سابقه و چشمگیر بوده است.

وی از افزایش ۱۷ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و یادآور شد: ما هم اکنون شاهد افزایش مصرف ۷۳ مگاواتی برق در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که برای خود ما بسیار نگران کننده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: میزان مصرف برق در ساعات پیک شبانه این استان «ساعت ۲۰ تا ۲۴» نیز ۵۰۶ مگاوات بوده که از افزایش بیش از ۵۰ مگاواتی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می‌دهد.

معتمدی زاده، بیشترین میزان مصرف برق در این استان را همچنان مُتعلق به شهرستان گچساران با ۱۸۳ مگاوات دانست و گفت: مشترکین برق در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۱ مگاوات برق بیشتر مصرف کرده اند.

وی از رشد نگران کننده مصرف برق در شهرستان بهمئی و گذر آن از مرز ۴۸ مگاوات هم خبر داد و اظهار کرد: میزان مصرف برق در این شهرستان نسبت بخ مدت مشابه پارسال شاهد افزایش مصرف ۱۴ مگاواتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: شهرستان چُرام با ۳۳ مگاوات و رشد مصرف هشت مگاواتی همچنان کمترین میزان مصرف برق در این استان را دارد.

معتمدی زاده، میزان مصرف برق در پیک ملی را هم ۶۶ هزار و ۳۵ مگاوات با افزایش ۱۶ درصدی مصرف عنوان کرد.

نظر شما