شناسهٔ خبر: 55546273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی بوشهر خبر داد؛

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان بوشهر/ دما به ۵۰ درجه می‌رسد

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور سطح نارنجی هواشناسی، از افزایش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا تا آستانه 50 درجه سلسیوس خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده افزایش قابل ملاحظه دمای هوا طی روزهای جمعه و شنبه در سطح استان است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود دمای هوا در برخی نقاط از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیلم و مناطق غیر ساحلی گناوه به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی در پی این وضعیت خبر داد و افزود: توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای صرفه جویی و مصرف بهینه آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف انجام شود.

وی خواستار اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی شد و بیان کرد: توصیه می‌شود که آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب انجام شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: امروز و فردا در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب با رشد ابر در مناطق مرتفع و نواحی شرقی و برخی نقاط جنوبی استان وقوع ناپایداری موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش تندباد دور از انتظار نخواهد بود

وی گفت: همچنین امروز و فردا طی ساعاتی با افزایش سرعت باد بر روی خلیج فارس، دریا تا حدودی متلاطم خواهد شد و تا پایان هفته دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: از امروز تا پایان هفته نیز ورود گردوغبار فرامنطقه ای به قسمت‌هایی از نیمه شمالی و شمال خلیج فارس دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد متغیر غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت، طی ساعاتی از عصر تا اواخر شب گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر طی ساعاتی از عصر تا اواخر شب گاهی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

نظر شما