شناسهٔ خبر: 55544930 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

رسانه‌ شهر امام رضا، باید اخلاق امام رضایی داشته باشد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رسانه شهر امام رضا هم باید امام رضایی باشد یعنی رسانه ای که صداقت، اخلاق و انصاف را درنظر بگیرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران خراسان رضوی با تبریک روز خبرنگار گفت: اختصاص یک روز خاص برای اکرام خبرنگاران به مناسبت شهادت شهید صارمی کار بسیار ارزشمندی است، از این فرصت باید برای تبیین کار خبرنگاری، برای تاثیرات کار و رسالت خبرنگاری قدمی شایسته برداریم.

وی افزود: رسانه شهر امام رضا(ع) باید امام رضایی باشد یعنی رسانه ای که صداقت، ایمان، اخلاق، انصاف، دیانت و وجدان و خدا را درنظر بگیرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تبیین، روشنگری و ایجاد امید کار خبرنگار است، خبرنگار باید نقد کند جامعه ای که نقد در آن نباشد زنده و پویا نیست، جامعه ای که امید ندارد به سمت مرگ تدریجی می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین مروی ادامه داد: انتقاد کردن و ایجاد امید رسالت خبرنگاران است، دشمن روی ناامید کردن مردم به خصوص نسل جوان و تحصیل کرده ها سرمایه گذاری کرده و خبرنگاران باید ذائقه این مخاطبان را هدایت کنند.

وی با بیان اینکه خداوند برای بیان مطالب مهم قسم به مخلوقات قابل احترام خود قسم یاد می‌کنند، گفت: یکی از آن قسم ها، قسم به قلم است، قلم به عنوان یکی از مولفه های تبیین، ماندگار است و برای تمامی اعصار و زمان ها و همه انسان ها تا روز قیامت کارآمد است و همین اهمیت قلم است که در پیشرفت جامعه، اثر گذار است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی ادامه داد: قبل از عصر عاشورا تبیین درستی برای شیعیان و دوستداران اهل بیت صورت نگرفته بود، اما پس از خطبه های روشنگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) وقایع به صورتی آگاهانه برای مردم تبیین شد.

وی افزود: حضرت زینب و امام سجاد کار رسانه ای خود را در تبیین عاشورا به درستی انجام دادند و در خطبه های خود آنچنان تاثیرگذار بودند که نتایجی شگرف مانند قیام توابین و مختار را در بر داشت.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: خدمات آستان قدس رضوی به حرم امام رضا محدود نیست، به برکت امام هشتم خدمات رسانی بسیاری در سطح کشور و در مواقع بروز حوادث انجام شده که به دلایلی رسانه ای نشدند و مردم از آن ها آگاهی ندارند.

او گفت: آستان قدس رضوی در حد امکانات به فقرا و نیازمندان رسیدگی می‌کنند، ما مسئولیت محرومیت زدایی را نداریم اما اگر در بحث رسیدگی به محرومان و نیازمندان امکانات کافی و لازم را داشته باشیم حتما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

 

نظر شما