شناسهٔ خبر: 55544565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب:

تمامی امکانات برای رفع چالش تامین آب شرب چهارمحال و بختیاری بسیج شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: تمام امکانات و توان موجود برای رفع مشکل آب شرب چهارمحال و بختیاری از جمله شهرکرد به کار گرفته شده است و از مردم درخواست می‌شود با صرفه‌جویی مسوولان را در این خصوص یاری دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اتابک جعفری که از سوی وزیر نیرو برای رفع چالش آب شرب مناطقی از چهارمحال و بختیاری به همراه گروهی از وزارتخانه به این استان اعزام شده است در جمع خبرنگاران، گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ را پدیده کم‌نظیری عنوان کرد و افزود: در پی شکل‌گیری این مشکل بخش زیادی از آب شرب شهر از مدار خارج شد اما بلافاصله ستاد مدیریت بحران با حضور دستگاه‌های اجرایی موثر تشکیل شد تا با همکاری و هم‌افزایی بتوان این مشکل را برطرف کرد.

وی ادامه داد: نیاز شهرکرد ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است که تاکنون ۴۰۰ لیتر بر ثانیه تامین شده و با اضافه کردن چاه‌های کشاورزی، شهرداری، فرودگاه و صنعت نیز امید می‌رود بخش دیگری از کمبود جبران شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  تصریح کرد: اگر مردم امروز را به جد صرفه‌جویی کنند تلاش می‌شود تا قطعی آب در شهر نداشته باشیم و تا شب مخازن را از آب پرکنیم چراکه مشکل جدی در این خصوص وجود ندارد.

رفع مشکل آب شرب در کوتاه‌ترین زمان

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز از تلاش‌ها برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد در کوتاه‌ترین زمان خبر داد و  گفت: در حدود ۶۰ درصد از آب شهرکرد از خط انتقال چشمه کوهرنگ تامین می‌شود اما با توجه به بارش‌های اخیر و گل‌آلود شدن چشمه که رخداد بی‌سابقه‌ای بود، این امکان از دسترس خارج شده است و با مشکل تامین آب روبرو شده‌ایم. 

غلامعلی حیدری افزود: در همین راستا بلافاصله با وزیر نیرو تماس گرفته شد و بدنبال آن وزیر، معاون خود را به همراه اکیپی به استان اعزام کرد و با تشکیل ستاد مدیریت بحران با به کارگیری روش‌هایی درصدد رفع مشکل برآمدیم.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر آن گروه‌هایی نیز از استان‌های همجوار اعزام شده‌اند و تمام نیروها و امکانات را بسیج کرده‌ایم تا در کوتاه‌ترین زمان مشکل آب شرب مردم را برطرف کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: به صورت میدانی از طرح‌های در دست اقدام بازدید می‌شود و امید است مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است. همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شده و این مشکل در شهر شهرکرد با  ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حادتر از دیگر مناطق است.

نصب تجهیزات رفع کدروت بر تاسیسات انتقال آب چشمه کوهرنگ، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.

نظر شما