شناسهٔ خبر: 55543505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل حج و زیارت استان فارس:

۷۱ هزار و ۴۵۰ نفر در فارس برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند

شیراز-ایرنا-مدیرکل حج و زیارت استان فارس اعلام کرد:بیش از ۷۱ هزار و چهارصد و پنجاه نفر برای حضور در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح پیش ثبت نام سفر اربعین را انجام داده‌اند.

صاحب‌خبر -

علیرضا زینلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش ثبت نام اربعین حسینی در سامانه سماح از دهم تیرماه ۱۴۰۱ آغاز شده، اظهار کرد: پیش ثبت نام بیش از ۷۱ هزار و چهارصد پنجاه نفر از مشتاقان زیارت اربعین حسینی فارس تا کنون در سامانه سماح انجام شده است و فرصت دیگری برای متقاضیان فراهم شد.

مدیرکل حج و زیارت استان فارس از مهلت پیش ثبت نام اربعین حسینی در سامانه سماح تا پایان وقت روز جمعه ۲۱ مرداد ماه خبر داد و گفت: مشتاقان زیارت اربعین از این فرصت ایجاد شده نسبت به پیش ثبت نام اقدام نمایند.

زینلی بیان داشت: بدلیل استقبال مردم عزیز و ایجاد فرصت مجدد برای متقاضیان سفر اربعین حسینی، زمان پیش ثبت‌نام که تا روز عاشورا بود تا پایان وقت روز جمعه ۲۱ مرداد ماه تمدید شد.

مدیر حج و زیارت فارس اضافه کرد: علاقمندان برای پیش ثبت نام در پیاده روی اربعین حسینی صرفا می بایست از طریق  سامانه سماح به نشانی اینترنتی samah.haj.ir یا به دفاتر و شرکتهای زیارتی مجاز در سطح استان فارس مراجعه کنند.

مدیر حج و زیارت استان فارس با اشاره به اینکه  روند ثبت نام در فرصت باقی مانده شتاب بیشتری می گیرد،گفت: از متقاضیان و مشتاقان زیارت پیاده روی اربعین حسینی فارس خواستاریم نام نویسی  خود را به لحظات پایانی موکول نکنند و حتما به نکات مطرح شده در سامانه سماح در خصوص دستورالعمل های تدوین شده بهداشتی، واکسیناسیون، نکات ضروری و .... توجه کنند.

وی تأکید کرد: قطعا زمان ثبت نام نهایی متقاضیان نیز در روزهای آتی اعلام خواهد شد تا به محض اتمام پیش ثبت نام، مرحله نام نویسی نهایی و اعزام های اربعین حسینی ۱۴۰۱ مشخص شود.

زینلی افزود: در این مرحله در سامانه سماح فقط پیش ثبت نام انجام می‌شود و به منزله ثبت نام قطعی نیست.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا و داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام از شرایط الزامی تشرف است.

مدیر حج و زیارت استان فارس بیان کرد: بر اساس اعلام کمیته اربعین حسینی چنانچه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تعداد زائران زیارت اربعین در نظر گرفته شود، ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام کرده اند تعیین و اعلام خواهد شد.

زینلی عنوان کرد: تکمیل فرایند پیش ثبت نام منوط به مشاهده عبارت «زایر گرامی، پیش ثبت نام شما با موفقیت ثبت گردید» است.

مدیر حج و زیارت استان فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت نام در سامانه سماح می باشد، لذا توصیه می‌شود زایرین  ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

چهلمین روز شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع)، معادل با ۲۰ صفر، را اربعین حسینی می‌گویند که امسال مصادف با شنبه ۲۶ شهریور ماه است.

برچسب‌ها:

نظر شما