شناسهٔ خبر: 55542288 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

11+ 5 سرباز ساپینتو در هفته اول لیگ 22

رونمایی زودهنگام از استقلال قبل از نبرد بزرگ

استقلال در بازی با هوادار با ترکیبی پای به زمین مسابقه گذاشت که به نظر می‌رسد ارنج اصلی تیم در دیدار با سپاهان نیز خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و سپاهان دو تن از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل جدید، خیلی زود و در همان هفته نخست از رقابت‌های لیگ برتر به هم رسیدند. تیم‌هایی که تقابل آنها به دلایل فراوان از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر نبرد میان برخی از بازیکنان با تیم های سابقشان، جدال دو سرمربی پرتغالی نیز سبب شده تا همگان در انتظار برگزاری این بازی حساس باشند.

با حضور ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال، هواداران این تیم بی صبرانه در انتظار شروع لیگ و تماشای بازی های مدافع عنوان قهرمانی هستند. معرفی نخستین ترکیب رسمی آبی ها در فصل جدید، علامت سوال بسیاری از هواداران این تیم برای لیگ بیست و دوم است. اینکه جانشین فرهاد مجیدی قصد دارد سیستم و آرایش فصل قبل را ادامه دهد یا دست به تغییرات مهمی در چینش نفراتش بزند.

شاید بررسی ترکیب استقلال در آخرین دیدار تدارکاتی برابر تیم هوادار بتواند بخشی از این علامت سوال‌های طرفداران را پاسخ دهد. دیداری که به نظر می‌رسد تفکرات اصلی ساپینتو در فصل جدید را معرفی کرده باشد و یا اینکه حداقل بتوان گفت استقلال در هفته اول با چه آرایشی وارد زمین مسابقه می‌شود.

استقلال در هر دو نیمه دیدار با هوادار و به مانند تقابل با داماش تهران، با سیستم 343 پای به زمین مسابقه گذاشت. ارنج آبی‌ها در بازی با هوادار را مرور می کنیم:

* سند این دروازه به نام کاپیتان است
در تقابل با هوادار، سیدحسین حسینی درون دروازه آبی پوشان قرار گرفت. کاپیتان جدید و شماره یک استقلال در فصل جدید، جانشین وریا شده و از این پس بازوبند را بر بازو خواهد بست. او در لیگ گذشته عملکرد درخشانی داشت و یکی از بهترین فصول فوتبالی خود را پشت سر گذاشت.

حسینی انگیزه‌های پایان ناپذیری برای درخشش در فصل جدید دارد تا جزو سه انتخاب نهایی دراگان اسکوچیچ برای حضور در جام جهانی باشد. قطعا او تمایلی به از دست دادن جایگاه و مهمترین تورنمنت فوتبالی را ندارد. او در لیگ قبل رکورددار بیشترین کلین شیت لیگ بود و قصد دارد به روند خوبش در فصل جدید نیز ادامه دهد.

* روزبه جای مرادمند را می گیرد؟
تا بدین لحظه مشکل صدور کارت پایان خدمت محمدحسین مرادمند حل نشده و این بازیکن نمی تواند در بازی با سپاهان تیمش را همراهی کند. در دیدار برابر هوادار این روزبه چشمی بود که در ترکیب سه نفره خط دفاعی تیمش قرار گرفت و به نظر می رسد ساپینتو برای دیدار حساس با سپاهان ترجیح می دهد از بازیکنی استفاده کند که از تجربه و هماهنگی لازم با دو مدافع دیگر تیمش برخوردار باشد.

رافائل سیلوا، مدافع بلند قامت برزیلی استقلال، انتخاب اصلی کادرفنی در مرکز خط دفاعی است. عارف غلامی نیز در سمت راست خط دفاعی انجام وظیفه کرد و به نظر می‌رسد این سه نفر در دیدار با سپاهان نیز از ابتدا وارد زمین شوند.

- تعویض در این پست: مرادمند جانشین چشمی
در نیمه دوم دیدار برابر هوادار، ساپینتو تصمیم به انجام تغییراتی در خط دفاعی تیمش گرفت و مرادمند به جای چشمی وارد زمین مسابقه شد.

* نمایش میرزایی در سمت راست، به جای صالح
صالح حردانی مصدوم است و ساپینتو قصد ندارد روی این بازیکن ریسک کند. او در دیدار برابر سپاهان غایب است تا رضا میرزایی جای او را در سمت راست بگیرد. در دیدار برابر هوادار، حردانی از ابتدا و در سمت راست به میدان رفت اما پس از آسیب دیدگی، جای خود را به میرزایی داد.

انتظار می‌رود که این بازیکن خیلی زود برابر تیم سابقش قرار بگیرد. میرزایی که به دلیل دوستی با نورافکن تصمیم گرفت در استقلال شماره 19 را بپوشد، روز جمعه مقابل همین بازیکن قرار می گیرد و باید دید چه کسی پیروز این نبرد سخت خواهد بود.

در سمت چپ استقلال نیز به مانند همیشه جعفر سلمانی انجام وظیفه کرد و برای دیدار با سپاهان نیز این بازیکن از ابتدا در ترکیب آبی ها وارد زمین مسابقه خواهد شد.

- تعویض در این پست: میرزایی به جای حردانی
همانطور که ذکر شد، پس از آسیب دیدگی صالح، این رضا میرزایی بود که به عنوان یار تعویضی وارد میدان شد.

* اعتماد دوباره به زوج مهدی – زبیر 
زبیر نیک نفس و مهدی مهدی پور در لیگ قبل به زوج اصلی تیم مجیدی در خط میانی تبدیل شده بودند. نیک نفس در هفته‌های ابتدایی نیمکت نشین بود تا اینکه توانست اعتماد کادرفنی را به دست بیاورد. مهدی پور نیز که بهترین پاسور قهرمان لیگ در فصل قبل بود، بیشترین دقایق بازی در ترکیب استقلال را داشت و به مهره‌ای غیر قابل تغییر تبدیل شده بود.


در دیدار برابر هوادار نیز این دو بازیکن از ابتدا و در کنار هم وارد زمین مسابقه شدند که عملکرد خوبی را نیز از خود به نمایش گذاشتند.

- تعویض در این پست: رضاوند به جای مهدی پور
در نیمه دوم تقابل با هوادار، آرش رضاوند جانشین مهدی‌پور شد. حضور رضاوند در استقلال قطعی شده و به همین دلیل ساپینتو روی توانایی‌های این بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده است.

* سعید مهری در پست جدید: وینگر چپ
معمولا و در این سال‌ها، سعید مهری را در پست هافبک میانی یا هافبک دفاعی دیده‌ایم اما ساپینتو در بازی با هوادار از این بازیکن در پست جدیدی و به عنوان وینگر چپ استفاده کرد. در شرایطی که شایعات جدایی مهری نیز در تابستان امسال افزایش یافته بود، اما او در تیم ماند و با حضور در ترکیب ابتدایی استقلال برابر هوادار، مشخص شد که ساپینتو به سبک بازی این بازیکن علاقه‌مند است.

- تعویض در این پست: صادقی به جای مهری
در نیمه دوم ساپینتو در سمت چپ بخش تهاجمی تیمش دست به تغییر زد و امیرعلی صادقی را به جای مهری وارد زمین کرد. وینگر جوان و آینده‌دار آبی‌ها که در اردوی پیش فصل درخشان ظاهر شده، تک گل تیمش را نیز به ثمر رساند تا نشان دهد قصد ندارد به این راحتی ها حضور در ترکیب اصلی تیمش را از دست بدهد.

* یامگا گزینه اصلی وینگر راست
کوین یامگا که فصل قبل با به ثمر رساندن 10 گل توانست عنوان بهترین گلزن استقلال را به دست بیاورد، در دیدار برابر هوادار نیز از ابتدا و در پست وینگر راست به میدان رفت. ساپینتو نشان داد که قصد دارد به مانند فصل قبل، از توانایی و سرعت بالای این بازیکن فرانسوی برای حضور در سمت راست ترکیب تیمش استفاده کند.

- تعویض در این پست: بابایی به جای یامگا
پیمان بابایی که توانایی بازی در پست‌های وینگر راست، وینگر چپ و مهاجم را دارد، در دیدار برابر هوادار به جای یامگا آمد و در پستی که کمتر به کار گرفته شده، انجام وظیفه کرد. او سابقه خوبی در گلزنی به سپاهان دارد و باید دید مقابل تیم اصفهانی چند دقیقه زمان برای حضور در ترکیب استقلال را به دست می‌آورد.

* سجاد، تک مهاجم تیم ساپینتو
شهباززاده در دیدار برابر هوادار در نوک خط حمله تیمش به میدان رفت. مهاجم باتجربه‌ای که تابستان امسال از سپاهان به استقلال آمد تا برای سومین بار پیراهن آبی‌های پایتخت را بر تن کند. به نظر می رسد که او در هفته اول نیز تک مهاجم تیمش باشد.

- تعویض در این پست: ارسلان به جای سجاد
ارسلان مطهری نیز مقابل هوادار فرصت حضور در میدان را به دست آورد و به عنوان مهاجم بازی کرد اما او نیز به مانند شهباززاده در امر گلزنی ناموفق بود.

* نتیجه گیری کلی:
به نظر می رسد که استقلال برای دیدار برابر سپاهان نیز با همین ترکیبی که مقابل هوادار به میدان رفته، بازی کند. تنها تغییری که به احتمال فراوان در ترکیب اصلی رخ می‌دهد، حضور بابایی یا صادقی به جای سعید مهری است که در پست وینگر چپ به کار گرفته شده بود.

نظر شما