شناسهٔ خبر: 55540891 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

بهترین مارک دستگاه مبل شویی چیست؟

صاحب‌خبر -

فرایند نظافت منزل از بخش های مختلفی تشکیل شده است که اگر بخواهیم یکی از مهمترین آنها را نام ببریم، انتخاب ما قطعا تمیز کردن مبلمان خواهد بود. نظافت مبل هم مهم است و هم دشوار! مهم از این جهت که مبلمان شما در هر لحظه جلوی چشم ساکنین و مهمانان منزل است، و دشوار از آن جهت که بافت حساسی دارند و اگر کوچکترین بی دقتی ای در نظافت آن ها به خرج دهید، حتما آسیب می بینند.

نظافت مبلمان خانه ترفندها و وسیله های خاص خود را دارد. ترفندهای شستشوی مبل زیاد است که در مطالب مختلفی به آن پرداخته ایم. اما در این مطلب می خواهیم شما را با یکی از بهترین وسایل نظافت مبلمان یعنی دستگاه مبل شویی آشنا کنیم.

دستگاهی بسیار کاربردی و قدرتمند که استفاده از آن تا حد زیادی کار شما را برای تمیز کردن مبل های منزلتان راحت می کند. پس اگر می خواهید با چگونگی کارکرد این دستگاه آشنا شوید و بهترین مارک های آن را بشناسید، تا انتها همراه ما باشید.

نحوه عملکرد دستگاه مبل شویی چگونه است؟

دستگاه مبل شوی ابعادی به اندازه جاروبرقی دارد و به گونه ای طراحی شده است که همه آلودگی های روی مبلمان را (حتی آن هایی که کهنه شده و در گوشه و کنار مبل وجود دارند) تمیز کند. این دستگاه مواد شوینده را روی مبل پخش می کند و به وسیله یک برس چرخان، آلودگی های سطح مبلمان را تمیز می ‌کند.

در نهایت نیز به کمک پمپ مکش خود، مواد شوینده و کثیفی‌ های مبل را به داخل خود جمع می کند. به این ترتیب مبل واقعا به خوبی تمیز می شود و مثل روز اول نو به نظر می رسد.

استفاده از دستگاه های مبل شویی چه مزیت هایی دارد؟

دستگاه های مبل شوی حتما باید مزیت های ویژه ای داشته باشند که شما را ترغیب کنند میلیون ها تومان برای خرید آنها بپردازید. در زیر برخی از همین مزیت ها را آورده ایم:

۱. کار شستشوی مبلمان را بسیار ساده می کنند

در واقع فرایند استفاده از این دستگاه ها واقعا راحت است و کافی است بعد از روشن کردن، سری آنها را به همه جای مبل بکشید تا کاملا تمیز شود.

۲. ارزش خرید فوق العاده بالایی دارند

یعنی شما نسبت به پولی که می پردازید، استفاده بسیار مطلوبی از آنها می کنید و تا سال ها می توانید مبل هایتان را بدون هیچ دردسری تمیز کنید.

۳. جنس بدنه اکثر دستگاه های مبل شوی از پلاستیک فشرده ساخته شده است

مانند بسیاری از دستگاه های شستشوی فرش و جاروبرقی ها جنس بدنه اکثر دستگاه های مبل شوی نیز از پلاستیک فشرده ساخته شده است. از این رو استحکام بسیار بالایی دارند و در مقابل ضربه مقاوم هستند.

۴. مبلمان بعد از شستشو با این دستگاه ها سریع خشک می شوند

خشک شدن مبل بعد از شستشو مشکل بسیار بزرگی است اما به کمک این دستگاه های مبلمان منزل خیلی سریع خشک می شوند و به حالت اول بر می گردند.

۵. شستشوی مبلمان با دستگاه مبل شویی از لانه گزینی حشرات جلوگیری می کند

نقاط کور و درون درزهای مبل از نقاط مستعد برای رشد حشره ساس محسوب می شوند. از این رو یک راه ساده برای از بین بردن ساس، استفاده از دستگاه مبل شوی خانگی است که می تواند تمام بخش های مبل را به آسانی تمیز کند.

۶. استفاده از دستگاه مبل شوی موجب صرفه جویی در مصرف آب می شود

دستگاه های مبل شوی با روش و تکنولوژی خاصی که برای شستشوی مبلمان به کار می برند، نیازی به مصرف مقدار زیادی آب ندارند و می توانند به طور مستقیم باعث صرفه جویی شوند.

دستگاه مبل شویی چه انواعی دارد؟

دستگاه های مبل شویی به دو دسته اصلی زیر تقسیم می شوند:

۱. دستگاه مبل‌ شوی خانگی

رایج ترین انواع دستگاه مبل شویی هستند که برای شستشو و نظافت مبلمان منزل مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگام خرید این نوع مبل شوی باید به تعداد مبلمان منزل و قدرت دستگاه توجه داشته باشید.

۲. دستگاه مبل‌شوی صنعتی

اگر مبلمان در جایی قرار گرفته باشد که در معرض آلودگی همیشگی است، بهترین دستگاه همین مبل شوی صنعتی است. مثلا برای نظافت بیمارستان ها، مساجد و مدارس از دستگاه مبل شویی صنعتی استفاده می شود، زیرا مبل شوی خانگی از پس تمیز کردن تعداد زیادی مبلمان بر نمی آید.

آشنایی با مراحل نظافت مبل به کمک دستگاه مبل شویی

بعد از آشنایی کلی با دستگاه مبل شویی و انواع آن، نوبت به بررسی نحوه شستشوی مبل با این دستگاه می رسد. خوشبختانه فرایند نظافت به کمک این وسیله بسیار ساده است و تنها کافی است چند مرحله زیر را پشت سر هم انجام دهید تا خیلی سریع مبلمانتان تمیز شود:

  1. در ابتدا دستگاه را روشن کنید و مواد شوینده را در مخزن مخصوص مواد تمیز کننده بریزید.
  2. با استفاده از فرچه (سری) دستگاه مبل شویی، مواد شوینده را روی مبل پخش کنید تا به همه جای آن نفوذ کنند.
  3. فرچه را به سطح مبل سایش دهید تا مواد شوینده خوب به خورد مبل بروند.
  4. چند دقیقه صبر کنید که مواد شوینده روی مبل باقی بمانند.
  5. در این مرحله که اصلی ترین قسمت مبل شویی با دستگاه است، شستشوی مبلمان را آغاز کنید. لوله و سری دستگاه را در یک جهت به همه جای مبل بکشید تا مبلمان کاملا تمیز شود.
  6. اجازه دهید که مبلمان به صورت طبیعی خشک شود (و یا آنکه اگر دستگاه خشک کن دارد، از خشک کن آن استفاده کنید).

معرفی بهترین مارک دستگاه مبل شویی خانگی و صنعتی

کافی است سری به بازار بزنید تا متوجه تنوع برندها و مدل های مختلف دستگاه مبل شویی بشوید. قطعا اگر از قبل با این مارک ها آشنایی نداشته باشید، در انتخاب گزینه مناسب مردد خواهید شد و احتمالا در آخر هم نمی توانید خرید خوبی داشته باشید. به همین خاطر در قسمت زیر برترین برندهای تولید کننده دستگاه های مبل شوی را معرفی کرده ایم تا با دیدی بهتر بتوانید گزینه مد نظرتان را انتخاب کنید:

  1. مبل شوی برند کرشر (کارچر)

برند کرشر از جمله مطرح ترین شرکت های تولید لوازم نظافتی است که اکثر محصولات تولیدی اش ساخت آلمان است. وسایل تولید شده توسط کرشر به کیفیت و دوام بسیار بالا مشهورند و می توان سال ها از آنها استفاده کرد. بهترین مدل های تولید شده توسط این برند عبارتند از مدل 3300 و مدل PUZZI 10/1.

  1. مبل شوی برند وکس

برند وکس از جمله برندهای بسیار مشهور تولید وسایل نظافتی خانه است و چند سالی است که دستگاه های مبل شویی بسیار خوبی را هم به بازار عرضه می کند که از جمله آنها می توان به مدل های ‎CDCW-CSXS و CDSW-MPXP اشاره کرد.

  1. مبل شوی برند گرین وکیوم

برند گرین وکیوم مخصوصا در زمینه تولید مبل شوی های صنعتی بسیار فعال است و به جرئت می توان گفت که بهترین محصولات در این حوزه را ارائه می دهد. قدرت بسیار بالای دستگاه های گرین وکیوم از جمله مهمترین ویژگی های آنها است. مثلا مدل های صنعتی 2000 و 3000 علیرغم قیمت بالا، کارایی فوق العاده ای در تمیز کردن سطوح مبلمان دارند.

  1. مبل شوی برند بیسل

برند بیسل در تولید دستگاه هایی با امکانات و تجهیزات بسیار بالا شهرت دارد. مثلا مدل Spotclean pro که یکی از گران ترین مدل های خانگی به شمار می رود، آنقدر آپشن دارد که شما را از انجام هر کار اضافه ای قبل و بعد از شستشو بی نیاز می کند! از دیگر مدل های مطرح بیسل می توان به PowerWash Plus اشاره کرد.

  1. مبل شوی برند کیوواک

این برند ترکیه ای تولید کننده مبل شوی هرچند به اندازه سایر رقبای خارجی خود مطرح نیست، اما دستگاه های مقرون به صرفه ای را تولید می کند. امکانات مدل های این برند معمولا قابل قبول است، اما بسیاری از خریداران از کیفیت محصولاتش رضایت چندانی نداشته اند.

  1. مبل شوی برند آنا

برند ایرانی آنا در تولید انواع دستگاه های مبل شوی و فرش شوی بسیار شناخته شده است. محصولات تولیدی این برند مخصوصا در نوع صنعتی کیفیت قابل قبولی داشته و از حیث گارانتی نیز بسیار خوب عمل کرده اند. از جمله بهترین مدل های مارک آنا می توان به SC52 eco، SC53 eco و SC53 pro اشاره کرد.

چند نکته در رابطه با خرید و استفاده از دستگاه مبل شوی

  • برای شستشوی کوتاه و سریع مبل شوی خانگی کفایت می کند. اما اگر می خواهید دائما مبل های زیادی را تمیز کنید، از نمونه های صنعتی بهره بگیرید.
  • اگر مبلمان شما زیاد در معرض آلودگی قرار دارد، حتما نمونه هایی را تهیه کنید که موتور قدرتمندی داشته باشند. دستگاه هایی با موتور قوی مکش بهتری دارند و باعث می شوند که مبل بعد از شستشو سریع تر خشک شود.
  • هرچه حجم مخزن دستگاه بزرگتر باشد، کمتر نیاز به پر و خالی کردن آن دارید. در نتیجه ترجیحا از دستگاه هایی با مخزن بزرگ برای شستشوی تعداد بالای مبلمان، و از دستگاه هایی با مخزن کوچک برای شستشوی تعداد پایین مبلمان استفاده کنید.
  • در زمان خرید ترجیحا نمونه هایی را انتخاب کنید که گارانتی بلندمدت و معتبری داشته باشند.
  • مراقب باشید که مخزن آب کثیف را به اشتباه با مواد شوینده و آب پر نکنید، این کار به دستگاه شما آسیب جدی وارد می‌کند.
  • بعد از پر شدن مخزن آب کثیف نسب به خالی کردن آن اقدام کنید. در صورت ادامه کار با مخزن پر شده به موتور دستگاه فشار زیادی وارد می‌شود.
  • به اندازه توان دستگاه از آن کار بکشید. اگر قرار است حجم بالایی از مبلمان را شستشو دهید یک مبل شوی خانگی به کارتان نمی‌آید و باید یک نمونه صنعتی را خریداری کنید.
  • بعد از اتمام کار مخزن‌های دستگاه را خالی کرده و به خوبی شستشو دهید. تا زمانی که مخزن‌ها خشک نشده آن را در جای خود قرار ندهید. این کار باعث افزایش طول عمر موتور دستگاه می‌شود.

سخن پایانی

استفاده از دستگاه مبل شوی باعث می شود که کار سخت و زمان بر نظافت مبل، به امری ساده و سریع تبدیل شود. حتی دیگر لازم نیست که نگران کثیفی نقاط کور مبلمانتان باشید، زیرا دستگاه های مبل شوی دقیقا برای این تولید شده اند که همه جای مبل را تمیز کند.

به همین خاطر توصیه می کنیم که در صورت امکان، حتما خرید این دستگاه را در برنامه تان قرار دهید. در غیر این صورت ترجیحا هر از گاهی از خدمات شستشوی مبل در منزل تهران استفاده کنید تا همه آلودگی های مبل تان برطرف شده و مبل مثل روز اول تمیز به نظر برسد.

در نهایت هدف ما از تهیه این مطلب نیز این بود که شما را با بهترین برندهای مبل شوی آشنا کنیم تا از خرید خودتان پشیمان نشوید. در انتها نیز خوشحال می شویم تا شما هم اگر تجربه استفاده از مارک های مختلف دستگاه مبل شوی را داشته اید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و از تجربه خود در رابطه با استفاده از این دستگاه ها بگویید.

نظر شما