شناسهٔ خبر: 55540245 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کاهش قيمت گندم و غلات در بازار جهاني

صاحب‌خبر -
کاهش قيمت گندم و غلات در بازار جهاني
خبرگزاری آریا-قیمت گندم و ذرت با رسیدن نخستین محموله غلات اوکراین به بازار جهانی کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، انتشار اخبار مربوط به رسیدن نخستین محموله غلات اوکراین به بازار جهانی و انتظار کاهش محدودیت‌های موجود بر صادرات محصولات کشاورزی روسیه موجب شد تا شاهد كاهش قیمت محصولات کشاورزی به خصوص گندم و ذرت باشیم.
بر همین اساس قیمت گندم 1/4 درصد کاهش یافت و به 7/64 دلار در هر بوشل رسید. قیمت ذرت هم 1.1 درصد پایین آمد و 6/03 دلار در هر بوشل دست به دست می‌شود. قیمت دانه سویا هم 0/09 درصد افت کرده و هم‌اکنون 14.07 دلار در هر بوشل خرید و فروش می‌شود.
از زمانی که گندم در ماه مارس و به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین قیمت 14/25 دلار به ازای هر بوشل را دید، شاهد نصف شدن قیمت این محصول کشاورزی اساسی بوده‌ایم.
از زمان امضای توافق بین مسکو و کی‌یف با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل برای صادرات محصولات کشاورزی شاهد افت قیمت گندم و غلات در بازار هستیم. روسیه و اوکراین بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان غلات در جهان هستند و حدود یک سوم نیاز جهان را تامین می‌کنند.
تاکنون 10 محموله غلات بنادر اوکراین را به مقصد بازار‌های جهانی ترک کرده‌اند. نخستین محموله غلات اوکراین هم در روز 5 آگوست و با 26 هزار تن ذرت ساحل اودسا را به مقصد لبنان ترک کرده بود.

نظر شما