شناسهٔ خبر: 55539258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران:

برای توسعه استان باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: لرستان نیازمند ایجاد نهضت سرمایه‌گذاری جهت ترویج اینکه این استان بستر خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسین سلاحورزی در نشست با اصحاب رسانه لرستان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه با هدف رشد و توسعه اقتصادی استان ، ظرفیت‌ها و پتانسیل های موجود را به سرمایه‌گذاران معرفی کنند ، اظهار داشت : لرستان اغلب از نظر سهم رشد اقتصادی و نرخ بیکاری و درآمد سرانه در ردیف‌های پایین کشور قرار دارد، و این عقب‌افتادگی جز با سرمایه‌گذاری جبران نمی‌شود و این مهم باید از طریق ایجاد یک نهضت سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: در لرستان به نوعی شاید یک پنجره فرصت تاریخی  برای استان با وجود استاندار واغلب  مدیران  ارشد و اثر گذار بومی فراهم شده است که می‌توانند با توجه به شناخت کافی و تعصبی که نسبت به استان دارند می‌توانند فرصت خوبی برای استان باشند. 

وی اظهار داشت: با توجه به  سهم لرستان از سرزمین، منابع طبیعی و جمعیت کشور به صورت نرمال  و منصفانه قاعده براین است که جایگاه لرستان در جدول توزیع برخورداری اقتصادی در میانه جدول باشد  ولی واقعیت این است سهم لرستان همیشه از نظررشد اقتصادی تقریباً نصف سهم نرمال ولی سهم بیکاری استان دو برابر رنج  نرخ بیکاری کشوراست و همیشه جز دو یا سه استان آخر کشورهستیم. 

سلاحورزی با بیان اینکه هیچ دولتی به تنهایی قادر به سرمایه‌گذاری برای توسعه استان نیست و سیاست اصل ۴۴ هم اجازه این سرمایه‌گذاری را نمی‌دهد تصریح کرد: برای توسعه استان باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت شود.

وی افزود: هیچ  دست غیب و دولتی نمی‌تواند ظهور کند که مشکلات  و عقب‌ماندگی های مطرح شده لرستان را جبران کند و تنها با سرمایه‌گذاری این عقب ماندگی‌ها جبران می‌شود، و شاید به طور متوسط باید سالیانه حدود 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید  در استان اتفاق بیفتد که پس از یک دوره 5 ساله  مردم احساس کنند  بیکاری در استان کمتر و رفاه مردم بیشتر شده است. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران  با بیان اینکه در لرستان نیازمند  ایجاد نهضت سرمایه‌گذاری جهت ترویج اینکه استان بستر خوبی برای سرمایه گذاری است ، عنوان کرد: طی 2 ماه آینده با هماهنگی استاندار بنا داریم مجموعه پروژه‌ها و طرح‌هایی که  دستگاه‌های اجرایی  استان به عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری دارند  دریک همایش که در تهران برگزار می‌شود به هلدینگ‌ها و  شرکت‌های سرمایه گذاری عرضه کنیم که امیدواریم شروعی برای جذب سرمایه گذار و تامین مالی پروژه ها باشد. 

سلاحورزی توسعه استان را از دغدغه‌های خود عنوان و خاطرنشان کرد: از ۵۰ سال گذشته کشور در چرخه تله رشد پایین اقتصادی و نرخ پایین سرمایه‌گذاری که ریشه آن در تورم بوده، گرفتار شده است و این در حالی است که تله اقتصادی خود را به شکل کسری بودجه و تورم عمیق نشان داده و این چرخه شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه به وضعیت کشور امیدوارم، افزود: اگر دولت سیزدهم قدم‌های خوبی که در حذف ارز ترجیحی برداشته ثابت‌قدم باشد، از سال آینده شاهد کاهش رشد نرخ تورم شویم.

نائب رئیس اتاق ایران، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را کاری موثر و مفید دانست و گفت: این مهم منجر به کاهش کسری بودجه دولت و کاهش تورم می‌شود.

سلاحورزی  ادامه داد: قانون‌گذار خبرنگاری را به دلیل حساسیت و در زمره مشاغل سخت و زیان‌ آور قرار داده، از طرفی این قشر از جامعه گاهی به دلیل فعالیت‌های خود از سوی دیگران مورد قضاوت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امیدواریم خبرنگاران همواره منشأ اثر باشند گفت: لرستان به دلایل مختلف زیرساختی از نظر شاخص‌هایی چون نرخ بیکاری، تورم و سرمایه‌گذاری پایین کمتر نیز توسعه یافته است.

نظر شما