شناسهٔ خبر: 55538684 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انتقال مفاهیم قرآن به فارسی روان در «قرآن‌مهر» + دانلود

اپلیکیشن «قرآن‌مهر» با هدف انتقال مفاهیم قرآن کریم به فارسی روان، امکان مشاهده و شنیدن فایل‌های تصویری و صوتی ۱۱۴ سوره قرآن کریم را فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، ابزار‌های هنری را می‌توان به‌عنوان یکی از رساترین، بلیغ‎ترین و کاربردی‌ترین ابزار انتقال پیام به ویژه در عرصه‌های تبلیغی و مذهبی به حساب آورد؛ چراکه هنر یک شیوه بیان ویژه و ادا کردن است با این تفاوت که این شیوه اگر به درستی و خلاقانه مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند از هر روش دیگری، رساتر، دقیق‎تر، نافذتر و ماندگارتر باشد.

بسیاری از فعالان و نهادهای قرآنی کشور در تلاش هستند تا بتوانند از این شیوه در انتقال مفاهیم ناب قرآنی استفاده کنند. یکی از این مجموعه‌ها مؤسسه پیامبر مهر و رحمت‌(ص) است که با سال‌ها پژوهش و بهره‌مندی از آثار و نظرات اساتید قرآن‌پژوهان کشور با هدف تبیین و انتقال مفاهیم و معارف قرآنی و با بکارگیری ظرفیت‌ها و جاذبه‌های هنری در زمینه سمعی و بصری، اقدام به تولید آثار فاخر قرآنی و عرضه آن به علاقه‌مندان به ویژه نسل جوان در فضای مجازی کرده است.

یکی از محصولات این مؤسسه تولید اپلیکیشن «قرآن‌مهر» است که در آن ترجمه تصویری قرآن کریم به مخاطب عرضه می‌شود. هدف این اپلیکیشن انتقال مفاهیم قرآن کریم به فارسی روان اعلام شده است به همین جهت با ساده‌سازی، امکان مشاهده و شنیدن فایل‌های تصویری و صوتی ۱۱۴ سوره قرآن در این اپلیکیشن فراهم شده است.

 

انتقال مفاهیم قرآن به فارسی روان در «قرآن‌مهر» + دانلود

کاربر بعد از نصب این اپلیکیشن یا با ورود به سایت موسسه(quranmehr.ir)، ابتدا وارد بخش «دانلود محتوا» می‌شود و در این بخش در بالای صفحه، سه گزینه «تلاوت ترتیل قرآن کریم» با حجم ۰.۵ گیگ، «ترجمه تصویری قرآن کریم» با حجم ۱۲.۹ گیگ و «ترجمه صوتی قرآن کریم» با حجم ۳.۲ گیگ را مشاهده خواهد کرد. این سه گزینه در سه ستون جداگانه تعبیه شده است که مجموعاً حدود ۱۶ گیگ محتوا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

انتقال مفاهیم قرآن به فارسی روان در «قرآن‌مهر» + دانلود

کاربر می‌تواند با توجه به ظرفیت گوشی موبایل خود و صرفه‌جویی در مصرف اینترنت، همه سوره‌ها در هر سه بخش را یا سوره‌ها و بخش‌های مورد نظر خود را دانلود و در گوشی ذخیره کند که با این روش برای هر بار بهره‌برداری و استفاده از این محتوا نیازی به اینترنت نخواهید داشت. یا اینکه بدون دانلود محتوا، هر بار با اتصال به اینترنت به صورت آنلاین از محتوای موجود بهره‌برداری کند.

انتقال مفاهیم قرآن به فارسی روان در «قرآن‌مهر» + دانلود

بخش ترجمه صوتی این اپلیکیشن قرآنی، شامل ترجمه فارسی ۱۱۴ سوره است، که حجم کلی این بخش نیز ۳.۲ گیگ است. کاربر با ورود به بخش دانلود محتوا، می‌تواند کل محتوای این بخش را به صورت کامل دانلود و در گوشی ذخیره کند. با این کار می‌تواند بدون نیاز به اینترنت در فرصت‌های مناسب با تمرکز و حضور قلب و مراقبه کامل ترجمه فارسی و روان سوره‌های قرآن را که مجموعاً حدود ۲۶ ساعت است با تمام وجود بشنود و از مفاهیم و تعالیم آسمانی آن بهره‌مند شود.

بخش دیگر این اپ قرآنی، فایل‌های صوتی و تصویری ۱۱۴ سوره قرآن کریم و کلیپ‌های فاخر قرآنی است که در همه نشانی‌های اعلام شده و لوگو‌های درج شده در صفحه اول اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام، آپارات، تلگرام، سایت قرآن مهر به نشانی (quranmehr.ir) و یوتیوب بارگذاری شده است که قابل مشاهده و دانلود به صورت رایگان برای علاقه‌مندان است.

انتقال مفاهیم قرآن به فارسی روان در «قرآن‌مهر» + دانلود

با توجه به تمرکز این مؤسسه در تولید محتوای فاخر تصویری و صوتی زیاد نمی‌توان به کیفیت ساخت خود اپلیکیشن خرده گرفت، اما بهتر این بود که در کنار تولید چنین محتواهایی به رنگ‌بندی زیباتر، دسترسی‌های بیشتر، جست‌وجوی‌ مفاهیم و محتوا‌ها بر اساس موضوع و خلاقیت بیشتر در ارائه صفحات قرآنی در این اپلیکیشن دقت و توجه بیشتری می‌شد.

موسسه پیامبر مهر و رحمت(ص)، موسسه‌ای فرهنگی، آموزشی، غیرانتفاعی و خصوصی است که با همکاری اساتید قرآن‌پژوه و متخصصان حوزه صوت، تصویر و تدوین و همراهی بسیاری از علاقه‌مندان، این مجموعه را، پس از یک دهه تلاش در اختیار قرآن‌دوستان قرار می‌دهد.

<div id="video-display-embed-code_2604262"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4076959/2604262?width=400&height=300"></script></div>

این مجموعه به صورت کاملاً رایگان انتشار یافته و هرگونه خرید و فروش محتوای آن ممنوع و غیر مجاز است، لذا مشاهده و دانلود این آثار با استقبال مخاطبان در داخل و خارج از کشور همراه است که خود نشانه‌ای برای تداوم این راه و نیز ضرورت حضور فعال و ارائه معارف قرآنی در فضای مجازی است.

این مؤسسه اعلام کرده است که هیچگونه نیت درآمدزایی و انتفاع از فعالیت‌های انجام شده را ندارد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های این مؤسسه که دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، می‌توانند با روابط عمومی با شماره ۰۹۱۹۰۳۱۵۶۴۹ تماس بگیرند.

دانلود اپلیکیشن «قرآن مهر»

انتهای پیام

نظر شما