شناسهٔ خبر: 55538534 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

شستن فرش ها را در اولویت قرار دهید

آیا می دانستید که یک فرش خانگی به طور متوسط 200000 باکتری در هر اینچ مربع را در خود جای می دهد؟ در حالی که استفاده منظم از جاروبرقی ضروری است، اما برای تمیز نگه داشتن فرش ها کافی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که شستشوی فرش را ضروری می کند. فرش ها همواره در معرض گرد و غبار و ریخته شدن مواد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنا؛ آیا می دانستید که یک فرش خانگی به طور متوسط 200000 باکتری در هر اینچ مربع را در خود جای می دهد؟ در حالی که استفاده منظم از جاروبرقی ضروری است، اما برای تمیز نگه داشتن فرش ها کافی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که شستشوی فرش را ضروری می کند. فرش ها همواره در معرض گرد و غبار و ریخته شدن مواد هستند. استفاده مکرر از جاروبرقی می تواند در حفظ ظاهر درخشان یک فرش موثر باشد. با این حال، علیرغم تمام تلاش ها، دیر یا زود فرش ها قربانی ریزش انواع مواد کثیف کننده، لک شدن، ماندگاری گرد و غبار در الیاف و چرک شدن بافت می شوند.

 باقی ماندن ذرات گرد و غبار و خاک در لا به لای الیاف فرش باعث کدر شدن رنگ فرش به مرور زمان می شود. همچنین چرک و کثیفی ناشی از ریخته شدن انواع مواد بر روی فرش، سبب تثبیت بوی بد در سطح فرش می شود. همه این عوامل در نهایت باعث پوسیدگی تار و پود و الیاف فرش شده و از زیبایی ظاهری آن می کاهند.

یک راه حل مناسب جهت افزایش عمر مفید و حفظ ظاهر درخشان فرش، شستشوی منظم آن است. البته توجه به این نکته که فرش در چه شرایط و با چه اصول و روشی شسته شود نیز بسیار مهم است. انتخاب یک مکان مناسب جهت شستشوی فرش، نکته ای است که باید با دقت انجام شود. نحوه حمل و نقل، محل شستشو، نوع مواد شوینده، ابزار و دستگاه ها، نحوه خشک کردن و در نهایت تحویل ایمن و به موقع از فاکتورهای مهم انتخاب یک قالیشویی معتبر است. کارخانه قالیشویی ایرانیان، یکی از قالیشویی های مدرن تهران است که با به خدمت گرفتن بهترین کارشناسان نظافت فرش، به همراه ماشین آلات مدرن قالیشویی و استفاده از مواد شوینده با کیفیت، بهترین متدهای نظافت و شستشو را برای انواع فرش ها در رنگ بندی های مختلف ارائه می دهد. تضمین کیفیت خدمات در قالیشویی ایرانیان، نتیجه تجربه موفق این کارخانه در استفاده از کادر مجرب و کارشناسان ماهر فرش است.

 

اهمیت شستشوی فرش ها

اهمیت شستشوی منظم فرش ها

1-    بهبود سلامت

تحقیقات نشان می دهد، فرش‌ها ذرات ناخواسته و موجودات ریز زیادی را در خود جای می دهند. شوره، گرد و خاک، حشرات و ... می توانند در الیاف فرش به دام بیفتند. کنه های میکروسکوپی این امکان را دارند در فرش های آلوده رشد کنند. یک فرش کثیف همچنین یک مکان بالقوه برای رشد کپک و قارچ است به خصوص اگر از الیاف طبیعی ساخته شده باشد. شستن فرش این مواد حساسیت زا را از بین می برد و سلامت شما را تضمین می کند.

حفظ سلامت با شستن فرش ها

2-   افزایش طول عمر فرش

مدت زمان ماندگاری یک فرش بستگی زیادی به نحوه نگهداری آن دارد. هرچند عوامل دیگری همچون میزان تردد و کیفیت الیاف نیز بر ماندگاری فرش تأثیر می‌گذارند، اما بدون شستشوی منظم طول عمر فرش قابل پیش بینی نیست.

 

3-  بهبود کیفیت هوا

عوامل آلوده کننده فرش می تواند بر کیفیت هوا نیز تاثیر بگذارد. همانطور که گفته شد، یک فرش کثیف مملو از انواع عوامل بیماری زا مانند شوره حیوانات خانگی، آلرژن های سوسکی، سرب و بقایای گازهای سمی است. افراد هنگام راه رفتن بر روی فرش سبب پرواز آلودگی در هوا می شوند. شستشوی منظم فرش می تواند این عوامل آلوده کننده را از فرش خارج کند و در نتیجه بر کیفیت هوای تنفسی در محیط بسته تاثیرگذار باشد.

بهبود کیفیت هوای محیط با تمیزی فرش ها

 

4-   رفع بوی نامطبوع محیط

آیا تا به حال در مورد خستگی بویایی چیزی شنیده اید؟ این عبارت به پدیده عادت کردن به بوها اشاره دارد که دیگر آن بو را حس نمی کنید. ممکن است فرش منزل شما در اثر آلودگی های ناشی از ریختن انواع مواد و یا کپک و رطوبت دچار بوی نامطبوع شده باشد که شما آن را حس نمی کنید اما مهمان شما به محض وارد شدن به خانه متوجه آن می شود. این کمی ترسناک است، نه؟ یک راه آسان برای مبارزه با این معضل شرم آور، داشتن یک برنامه منظم شستشوی فرش است.

 

5-   ایجاد فضای دلنشین

همه ما میخواهیم خانه مان همیشه به بهترین شکل به نظر برسد. اگر فرش شما کثیف باشد دیگر اهمیت ندارد پنجره های منزلتان برق بزند و سطوحی بدون گرد و غبار داشته باشید. تمیزی و درخشانی فرش نه تنها بر ظاهر اتاق تاثیر می گذارد، بلکه بر انتقال حس خوب نیز موثر است. پس شستشوی فرش ها می تواند سر منشا پاکی و طراوت در منزل باشد.پس باید کار را به بهترین قالیشویی شرق تهران بسپرید.

 

بنابراین، داشتن فرش تمیز مهم تر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنیم. اگر فرش ‌های محیط کار یا منزل شما به ‌طور مرتب تمیز نشوند، امکان زندگی سالم‌ تر، راحت ‌تر و شادتر را از دست می ‌دهید. با این تفاسیر فکر می کنید برای شستشوی فرش هایتان کمی دیر شده است؟

 

شستشوی فرش در کارخانه قالیشویی ایرانیان با دستگاه های مدرن تمام اتومات

خدماتی که قالیشویی ایرانیان ارئه می دهد

قالیشویی ایرانیان یک نام قابل اعتماد در صنعت قالیشویی است و البته دلایل خوبی برای این اعتبار دارد. کارخانه قالیشویی ایرانیان با بهره گیری از دستگاه های تمام اتومات قالیشویی، روزانه بیش از 100 تخته فرش را از سراسر مناطق شمال و شرق تهران و همچنین شهرستان پردیس جهت ارائه خدمات شستشو جمع آوری می کند. فرآیند تمیز کردن فرش های ماشینی و دستبافت با مواد شوینده درجه یک خارجی و استفاده از دستگاه های پیشرفته تمام اتومات، انقلابی مدرن در قالیشویی است که به شما این اطمینان را می دهد از سلامت فرش و کیفیت نظافت آن رضایت خاطر کافی را داشته باشید.

قالیشویی ایرانیان علاوه بر شستشوی انواع فرش های ماشینی و دستبافت، در زمینه شستشوی موکت و ارائه انواع خدمات اصلاح فرش همچون رفوگری، ریشه زنی و رنگ برداری نیز فعالیت دارد. شستشوی پرده و مبلمان به روش خشکشویی در محل با استفاده از دستگاه های مدرن نیز از تخصص های اصلی کارشناسان نظافت قالیشویی ایرانیان است. این خدمات، به شما این امکان را می دهد مبلمان و پرده های غیر قابل شستشوی خود را بدون دغدغه و نگرانی و به کمک کارشناسان با تجربه قالیشویی ایرانیان، در منزل نظافت کنید. برای اطلاعات بیشتر از خدمات به سایت قالیشویی ایرانیان مراجعه کنید.

ریشه زنی فرش در کارخانه قالیشویی ایرانیان

 

انتهای رپرتاژ خبری/ ر

نظر شما