شناسهٔ خبر: 55536661 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دمشق: بیشتر نفت تولیدشده ما را آمریکا غارت می‌کند

وزارت نفت سوریه اعلام کرد که روزانه بیش از ۸۰هزار بشکه نفت تولید می‌شود که اغلب آنها توسط اشغالگران آمریکایی غارت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت نفت سوریه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که میانگین تولید روزانه 80.3 هزار بشکه نفت است و از آنها 14.2 هزار بشکه روزانه به پالایشگاه‌ها تحویل می‌شود، اما نیروهای اشغالگر آمریکایی و مزدورانشان روزانه 66 هزار بشکه از میادین اشغالی منطقه شرقی را غارت می‌کنند.

به گزارش سانا، وزارت نفت و منابع معدنی سوریه افزود: در نیمه نخست امسال حدود 14.5 میلیون بشکه نفت و حدود 2 میلیارد مترمکعب گاز تولید شده است.

وزارتخانه یادشده ادامه داد: 82 درصد از گاز تولیدی به وزارت برق، 3 درصد به وزارت صنعت و 15 درصد به وزارت نفت تحویل داده می‌شود.

وزارت نفت سوریه همچنین از تصفیه حدود 1.990 میلیون تن نفت در پالایشگاه‌های حمص و بانیاس خبر داد و اضافه کرد: در نیمه نخست امسال 355 هزار تن بنزین، 545 میلیون تن گازوئیل و 960 هزار تن سوخت تولید شد.

این وزارتخانه همچنین درباره میزان تلفات انسانی واردشده به بخش نفت و منابع معدنی در طول جنگ تروریستی علیه سوریه گفت که 235 نفر به شهادت رسیدند و 46 نفر زخمی و 112 نفر ربوده شدند.

وزارت نفت سوریه تأکید کرد که مجموع خسارات مالی وارده به وزارت در طول جنگ تروریستی علیه سوریه از زمان شروع آن تا اواسط سال جاری، به حدود 105 میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/+

برچسب‌ها:

نظر شما